Tällä viikolla muutamana päivänä 9-5 on nykinyt ja tänään mökiltä ajellessamme tuskailin kun auto nyki eikä tuntunut kiihtyvän. Vähän ennen kuin olin kotipihassa risteyksessä auto sammui ja jarrut tuntuivat hävinneen. Poljin tuntui jäykälle eikä jarrut juurikaan ottaneet kiinni. Pääsin kotipihaan ja kierrokset vaeltelevat tyhjäkäynnillä 500-3000 kierroksen välillä ja välillä auto sammuu kokonaan. Palaneen käryä lisäksi tuli jostain. Jarrut ovat edelleen kateissa ja käyntiääni on lisäksi outo.
Täällä on ollut paljonkin juttua DI-kasetista ja sen pimenemisestä mutta miten se on yhteyksissä jarrujärjestelmään ?
Auton kolme viikkoa sitten vaihdoin ja takuuta on puoli vuotta joten takuun piikkiin tuon varmaankin korjatuksi saan. Auto on 9-5 Wagon mallia -99.
9-5 temppuilee
jarrut ja nykiminen
Tarkistappa onko joku alipaineletku irronnut tai murtunut.
Käyntihäiriöt selittyisi ilmavuodolla ja jarrujen jäykistyminen puolestaan sillä että alipainetoimiselle tehostajalle ei kehity alipainetta = letku irti tai vastaavaa.
Käyntihäiriöt selittyisi ilmavuodolla ja jarrujen jäykistyminen puolestaan sillä että alipainetoimiselle tehostajalle ei kehity alipainetta = letku irti tai vastaavaa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334