Nyt ensimmäinen tonni ajeltu uudelle Vectralla ja tässä kokemuksia.
Ensin risut

- Syvässä lumessa/loskassa Saab kulkee vakaammin. No tämä olikin odotettavissa, sillä Saabia voittanutta ei talviajossa ole. Tietysti 225-talvikumit vaikuttavat asiaan kun vanhassa Saabissa oli 195-kokoiset kapeat renkaat.
- Bensaa Saab söi pikkuisen vähemmän, nyt menee reilu 12 l / 100 km kaupunkipyörityksessä. Maantiellä samat kulutukset. No, onneks vaan verobensaa....
- takapuskurissa roikkujat ovat lisääntyneet, liekö V6 Turbo merkki persuksissa liikaa joillekkin "premium autoille"


- kun oli AS3:een tottunut niin Vectran audio oli järkytys
- Konepellissä ei kaasujousia, vain vanhanaikainen "tukikeppi"
Tässä Vectran plussat

- Hiljainen, ei suhise/rapise/humise. 120 kmh ja vajaa 2000 kierrosta
- Todella onnistunut yhdistelmä: vääntävä/tehokas moottori ja 6-lovinen automaatti. Reagoi kaasuun nopeasti, ei luista/nykyttele. Jopa moottorijarrutus toimii. Sport nappiin ei ole vielä tarvinnut edes koskea...
- Jämäkät sporttipenkit, Vectorissa todella löysät lopulta, nahka ei ole liukasta kuten Saabin nahkaverhous oli
- dynaminen alusta (säätää kovuutta tilanteen, nopeuden, tehon yms. mukaan) toimii hienosti. Mutkateillä ilo kurvailla, kulkee kuin kiskoilla. Pieni pintakovuus häiritsee nyt ainakin aluksi.
- Hyvät bi-Xenonit, myös pitkät. Kääntyvät (+sivuvalot) valot kivat mutkaisella tiellä ja pimeässä parkkipyörityksessä.
- Tilaa joka puolella huomattavasti enemmän, ei enää potkita kuskin penkin selkänojaa
- Hiljainen ilmastointi, monipuolisesti konffattavat säädöt&automatiikka
Kestävyydestä tai pikkuvioista ei vielä ole kokemusta mutta ainakin toi edellinen 9-5 oli oikein takaisinkutsujen ja pikkuvikojen kokoelma. Pakko kuitenkin todeta että ajettavuuden puolelta vanha ja 90-luvulla perussuunniteltu 9-5 kulkee aika hienosti

Ja edellen tätä forumia tulee seurattua sillä vastaava Opel-forumi on aivan ala-arvoinen
