Hihna poikki
Hihna poikki
Emäntä lähti aamulla töihin AeroWagonilla. Soitti noin 5km päästä, että latausvalo palaa mittaristossa... Sanoin, että aja kotiin, jos auto kulkee. Selvisi kotipihaan flektit huutaen ja lämpömittari tapissa. Käyttöhihnahan se oli katkennut, joten ei lataa, eikä pyöritä vesipumppua. Hihnan vaihto kuuluu 110K huoltoon, mutta tuskin olivat Länsiautossa vaihtaneet niitä hihnapyöriä. Nyt siis mittarissa on 170K ja ainakin ylärissan laakeri on ihan väljä...
Ei muuta kuin hinurilla PCS:lle...
Eski
Ei muuta kuin hinurilla PCS:lle...
Eski
Re: Hihna poikki
Kyllä huumoria koetellaanEski kirjoitti:Emäntä lähti aamulla töihin AeroWagonilla. Soitti noin 5km päästä, että latausvalo palaa mittaristossa... Sanoin, että aja kotiin, jos auto kulkee. Selvisi kotipihaan flektit huutaen ja lämpömittari tapissa. Käyttöhihnahan se oli katkennut, joten ei lataa, eikä pyöritä vesipumppua. Hihnan vaihto kuuluu 110K huoltoon, mutta tuskin olivat Länsiautossa vaihtaneet niitä hihnapyöriä. Nyt siis mittarissa on 170K ja ainakin ylärissan laakeri on ihan väljä...
Ei muuta kuin hinurilla PCS:lle...
Eski
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Eikös tuon saisi selville soittamalla Länsiautoon ja pyytämällä katsomaan huoltohistoriasta tiedot ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Joo, mutta eikös tuon hihnan pitäisi kestää sen 100000 kilsaa, jos kaikki huollot on tehty ohjelman mukaisesti. Tuommoisessa tapauksessa on oikeustaju lievästi koetuksella.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Niinhän sen pitäisi... Kävin vielä tutkimassa tarkemmin, niin hihna ei ollutkaan poikki, vaan se oli pudonnut sen kiristinrissan päältä pois ja se rissa oli aivan löysällä ja pultti pyöri sormilla... Romu lähti hinurin lavetilla kohti PCS:ää. Onneksi lupasivat laittaa tänään kuntoon, jos pelkkä hihnan ja rissojen vaihto riittää...
Eski
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
On varmaan mahdollista että siihen on ne rullat vaihdettu jo aikaisemmin. Ja nyt meni jo toiset rullat.? Itselläni alkoi sirkuttaa ja meni vaihtoon jo 97tkm kohdalla. (9000:ssa rullat kesti 140tkm.)
Itse huomasin 9-5:ssä ihan pientä ajoittaista sirkutusta viime talvena Kainuussa lomalla. Ajoin sen vielä sieltä Espooseen, eli yli 600km ja kotipihalla sirkutus kuului jo metrien päähän. Asentaja sanoi että ei enää montaa kymmentä kilometriä olisi päässyt. Pakkanen nuo kuulemma sitten kuulemma lopullisesti hajottaa sen jälkeen kun ovat jo väljät.
Itse huomasin 9-5:ssä ihan pientä ajoittaista sirkutusta viime talvena Kainuussa lomalla. Ajoin sen vielä sieltä Espooseen, eli yli 600km ja kotipihalla sirkutus kuului jo metrien päähän. Asentaja sanoi että ei enää montaa kymmentä kilometriä olisi päässyt. Pakkanen nuo kuulemma sitten kuulemma lopullisesti hajottaa sen jälkeen kun ovat jo väljät.
9000CS 2,3
Vaadi että laittavat ehdottomasti kunnollisen pitkän hihnan ja täyden määrän hihnapyöriä, erkkikään ei jaksa kuunnella sen lyhyen hihnan naukumista.
Pikkujuttuhan tuo, mulla kävi sama homa ng:n kanssa jossain Ikaalisissa illalla lumimyräkässä. Mulla ei mennyt hihna poikki vaikka hihnapyörän laakeri leikkasi kiinni, kova kuminkäry tuli mutta hihna kesti, onneksi sillä pitäjästä ei löytynyt sopivaa hihnaa, hihnapyörät kylläkin.
Pikkujuttuhan tuo, mulla kävi sama homa ng:n kanssa jossain Ikaalisissa illalla lumimyräkässä. Mulla ei mennyt hihna poikki vaikka hihnapyörän laakeri leikkasi kiinni, kova kuminkäry tuli mutta hihna kesti, onneksi sillä pitäjästä ei löytynyt sopivaa hihnaa, hihnapyörät kylläkin.
Mulla on huutanu hihna/hihnapyörät jo monta kuukautta, about 15tkm ja vikinä kuuluu satasen vauhdissa auton sisään saakka. Huollossa sanoivat, että se on näissä vähän ku ominaisuus...
Mittarissa nyt vajaa 90tkm ja viikon päästä huolto+automaattilaatikon vaihto, jossa kyllä samalla vaihdatan hihnapyörät ja hihnan.
Eli ei se vikinän alkamisen jälkeen välttämättä muutaman kymmenen kilsan matkalla laukea.
Mittarissa nyt vajaa 90tkm ja viikon päästä huolto+automaattilaatikon vaihto, jossa kyllä samalla vaihdatan hihnapyörät ja hihnan.
Eli ei se vikinän alkamisen jälkeen välttämättä muutaman kymmenen kilsan matkalla laukea.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Sinulla on varmasti se lyhyt hihna, se vinkuu aina. Pyydä vaihtamaan pitkä remmi.TjK kirjoitti:Mulla on huutanu hihna/hihnapyörät jo monta kuukautta, about 15tkm ja vikinä kuuluu satasen vauhdissa auton sisään saakka. Huollossa sanoivat, että se on näissä vähän ku ominaisuus...
Mittarissa nyt vajaa 90tkm ja viikon päästä huolto+automaattilaatikon vaihto, jossa kyllä samalla vaihdatan hihnapyörät ja hihnan.
Eli ei se vikinän alkamisen jälkeen välttämättä muutaman kymmenen kilsan matkalla laukea.
Ei ollut sitten laatikon venttiilikoneiston vaihdosta apua, eli koko loota vaihtoon. No onneksi menee takuuseen, muuten olisit ensi viikolla 8000 euroa köyhempi
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Eski
Meillä muija ajoi vappuaattona auton nesteiden (oli lirkkinyt kannen välistä )vähyyden takia lämpöiseksi ja omien sanojen mukaan se oli vaan hetken punaisella ennenkuin sammutti ja tuloksena kansipahvin uusinta venttiili remontteineen, että saat melkein siihen varautua.jcarlson kirjoitti:Huh, jos 5km tuli ajettua ilman vesipumppua niin pienenä ihmeenä jo pitäisin, jos ei ole kansipahvi palanut tai muuta vahinkoa tullut..
Joo, kai se lyhyt on. En tiedä vaihtaako Metro-auto pitkää tilalle..Sinulla on varmasti se lyhyt hihna, se vinkuu aina. Pyydä vaihtamaan pitkä remmi.
Ei ollut sitten laatikon venttiilikoneiston vaihdosta apua, eli koko loota vaihtoon. No onneksi menee takuuseen, muuten olisit ensi viikolla 8000 euroa köyhempi
8000? Maksaako se homma niin paljon?? Huh... Onneks tosiaan menee takuuseen.
Itse ajoin muutama vuosi sitten Valkeakoskelta Treelle ilman hihnaa. Oli pakkanen ja lämmöt pysyi selkeästi normaalilla koko matkan ja akku kesti koko reissun, joten auto pysyi käynnissä.Huh, jos 5km tuli ajettua ilman vesipumppua niin pienenä ihmeenä jo pitäisin, jos ei ole kansipahvi palanut tai muuta vahinkoa tullut..
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.