9-5 Aero Wagon
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: To Marras 24, 2005 11:39
- Paikkakunta: Happijoki/Kauhajoki/Muu maailma
9-5 Aero Wagon
No niin, vaihdoin NGsatkun ysi-femma aeroon vm -00 ja siitäpä muutama kysymys... Ensinnäkin olen sivusilmällä seurannut keskustelua DI-kaseteista ja ihmetellyt mitä malleja vika koskee? Tai oikeastaan koskeeko se omistamaani mallia. Onko aerossa jakohihna vikoja tai muita moottori ongelmia? Turbo on kai parempi kuin tava mallissa. Vai onko tuossa ketju, enpä ole niin tarkasti ehtinyt tutkia. Moottorin vikavalohan tuossa palaa, mutta testeri ei näytä yhtään mitään. Vaikea siitä sitte on sanoa mikä vaivaa. Ens viikolla uudelleen testeriin. Pitää viikonloppu ajella sillä, jos vaikka paranis... Kosteus ongelmaksi joku korjaaja sitä sanoi, koska auto oli jonku aikaa ollut liikkeen pihalla parkissa.
BMW 530d touring M-sport e39, Honda XL 600V
VW Caravelle Syncro -89 'sturmwagen' AKA 'mörkö'
Every dog has his day.
VW Caravelle Syncro -89 'sturmwagen' AKA 'mörkö'
Every dog has his day.
Ensinnäki onnea uudelle autolle ja hyvälle valinnalle.
Jatketusta takuusta löytyy viestejä paljon haulla ja yleinen osiossa 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma vastaa varmasti useimpiin kysymyksiisi.
Jakoketju löytyy autostasi, siitäkin tuolla edellä mainitussa linkissä asiaa. Tuo vikavalon palaminen kuulostaa kummalta. Saab huollossako vikakoodit on luettu ja mitäänkö ei tosiaan löytynyt?
Jatketusta takuusta löytyy viestejä paljon haulla ja yleinen osiossa 9-3 ja 9-5:n moottoriongelma vastaa varmasti useimpiin kysymyksiisi.
Jakoketju löytyy autostasi, siitäkin tuolla edellä mainitussa linkissä asiaa. Tuo vikavalon palaminen kuulostaa kummalta. Saab huollossako vikakoodit on luettu ja mitäänkö ei tosiaan löytynyt?
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: 9-5 Aero Wagon
Koskee 9-5 M2000-2002, eli myös sinun autoasi. Voit pyytää Saab-huoltoa tarkastamaan onko kasettisi vaihdettavaa sarjaa tai tarkistaa itse, asiasta löytyy lisätietoa hakusanalla takaisinkutsu.nikopi kirjoitti:No niin, vaihdoin NGsatkun ysi-femma aeroon vm -00 ja siitäpä muutama kysymys... Ensinnäkin olen sivusilmällä seurannut keskustelua DI-kaseteista ja ihmetellyt mitä malleja vika koskee? Tai oikeastaan koskeeko se omistamaani mallia.
Jakopää on ketjulla. Turbo on Mitsun TD04HL-15T. Moottori/huohotusongelma koskee myös autoasi. Autossasi on ns. 8 vuoden moottoritakuu mikäli huoltokirja on oikein leimattu (huollot 20K tai 1 vuoden välein). Lisätietoa löytyy hakusanallla moottoriongelma.Onko aerossa jakohihna vikoja tai muita moottori ongelmia? Turbo on kai parempi kuin tava mallissa. Vai onko tuossa ketju, enpä ole niin tarkasti ehtinyt tutkia.
Jos CheckEngine palaa mittaristossa, löytyy Saabin Tech2-testerillä myös vikakoodi.Moottorin vikavalohan tuossa palaa, mutta testeri ei näytä yhtään mitään. Vaikea siitä sitte on sanoa mikä vaivaa. Ens viikolla uudelleen testeriin.
Eski
Re: 9-5 Aero Wagon
Juurikin näin... Kiireen vilkkaa asia selväksi, ettei kauppa vanhene liiaksi.Eski kirjoitti:Jos CheckEngine palaa mittaristossa, löytyy Saabin Tech2-testerillä myös vikakoodi.
Eski
Jos sattuu olla jotain korjausta vaativaa tulossa.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: To Marras 24, 2005 11:39
- Paikkakunta: Happijoki/Kauhajoki/Muu maailma
Mittaristossa palaa siis se moottorin kuva. Käsittääkseni siinä ei edes ole check engine valoa, mikä esim satkussa oli. Koodeja ei ole luettu Saabin huollossa, vaan Boschin laitteilla, jotka lienee yhtä pätevät?? Mitään koodeja ei ole kuitenkaan löydetty. No myyjän kanssa on sovittu, että koodit luetaan ensi viikolla uudestaan (aikojen puutteen takia lähinnä). Jos mitään ei löydy niin kannattaisiko vaikka omaan laskuun luettaa koodit saabin huollossa? Onko luku laitteilla eroa? En oikein jaksaisi uskoa.
ed:
Kun nyt kerran on nokkaketju niin onko niillä minkälainen huoltoväli ja onko katkeamis tms. ongelmaa?
ed:
Kun nyt kerran on nokkaketju niin onko niillä minkälainen huoltoväli ja onko katkeamis tms. ongelmaa?
BMW 530d touring M-sport e39, Honda XL 600V
VW Caravelle Syncro -89 'sturmwagen' AKA 'mörkö'
Every dog has his day.
VW Caravelle Syncro -89 'sturmwagen' AKA 'mörkö'
Every dog has his day.
On niillä, usko pois. Esimerkkinä voin kertoa omalta kohdalta: oli jarruongelmaa ja ODB-vehkeet eivät löytäneet vikakoodia. Saabin oma Tech2 löysi koodin.nikopi kirjoitti:Onko luku laitteilla eroa?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Normaalisti ketjun kuuluisi olla ns. "huoltovapaa", mutta oikeasti homma on tapauskohtaista. Lisää tuota ketjuasiaa moottoriongelma -topicissa.nikopi kirjoitti:Kun nyt kerran on nokkaketju niin onko niillä minkälainen huoltoväli ja onko katkeamis tms. ongelmaa?
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: To Marras 24, 2005 11:39
- Paikkakunta: Happijoki/Kauhajoki/Muu maailma
Kiitoksia paljon vastauksista. Tänään on aika paikalliseen Saab huoltoon vikakoodien lukuun, joten tuloksia odotellessa. Pitää tutkia noita papereita vielä, että onko jakoketju vaihdettu vai ei. Muistaakseni kuitenkin huoltokirja ei ole täydellinen, mikä lienee melko kallista huonosti käydessä.
BMW 530d touring M-sport e39, Honda XL 600V
VW Caravelle Syncro -89 'sturmwagen' AKA 'mörkö'
Every dog has his day.
VW Caravelle Syncro -89 'sturmwagen' AKA 'mörkö'
Every dog has his day.
Vähän aiheesta pompaten.. Miten ihmeessä näissä voi jakopääkin olla nykyään noin heikkoa tekoa?!?! Vanhalla satkulla ajeli 500tkm aivan huoletta, mutta näissä "tuotekehityksen helmissä" vaihdellaan jo 100tkm:n välein?! Uskomatonta!
Sen kyllä ymmärrän, että tehoja ja vääntöjä on yli tuplasti enemmän nykyään, mutta kyllä materiaalit ovat myös kehittyneet ja myös voiteluaineet, joten ei kaikkea voi laittaa vaan kasvaneen rasituksen piikkiin. Eiköhän vaan säästöt kuitenkin olisi iskeneet ja se, että nykyään kaikki "testataan" kuluttajan kukkaron kustannuksella. Laitetaan puolivalmista liikkeelle ja sitten vaihdetaan ja osansa maksaa aina kuluttaja, saadaan tuotekehityskustannuksia alas.
Anteeksi pieni poikkeama aiheesta...![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Sen kyllä ymmärrän, että tehoja ja vääntöjä on yli tuplasti enemmän nykyään, mutta kyllä materiaalit ovat myös kehittyneet ja myös voiteluaineet, joten ei kaikkea voi laittaa vaan kasvaneen rasituksen piikkiin. Eiköhän vaan säästöt kuitenkin olisi iskeneet ja se, että nykyään kaikki "testataan" kuluttajan kukkaron kustannuksella. Laitetaan puolivalmista liikkeelle ja sitten vaihdetaan ja osansa maksaa aina kuluttaja, saadaan tuotekehityskustannuksia alas.
Anteeksi pieni poikkeama aiheesta...
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Voin olla väärässäkin mutta mun mielestä tuo huohotusongelma rikkoo ne jakopäät, kone ei käy tasaisesti, ketju alkaa rallattaa jne. Sitten tulee öljyt kannentiivisteen läpi ja niitäkin vaihdetaan asiakkaan laskuun vaikka pitäisi mennä moottoritakuun piikkiin kun aiheuttajakin on selvillä.TjK kirjoitti:Vähän aiheesta pompaten.. Miten ihmeessä näissä voi jakopääkin olla nykyään noin heikkoa tekoa?!?! Vanhalla satkulla ajeli 500tkm aivan huoletta, mutta näissä "tuotekehityksen helmissä" vaihdellaan jo 100tkm:n välein?! Uskomatonta!
Sen kyllä ymmärrän, että tehoja ja vääntöjä on yli tuplasti enemmän nykyään, mutta kyllä materiaalit ovat myös kehittyneet ja myös voiteluaineet, joten ei kaikkea voi laittaa vaan kasvaneen rasituksen piikkiin. Eiköhän vaan säästöt kuitenkin olisi iskeneet ja se, että nykyään kaikki "testataan" kuluttajan kukkaron kustannuksella. Laitetaan puolivalmista liikkeelle ja sitten vaihdetaan ja osansa maksaa aina kuluttaja, saadaan tuotekehityskustannuksia alas.
Anteeksi pieni poikkeama aiheesta...
Asiaa vauhdittaa vielä pitkät öljynvaihtovälit ja öljyn nopea huononeminen johtuen em. ongelmasta.
Kokonaan toinen asia on sitten se mun mielestä 90 luvulla tapahtunut kulttuurin muutos autoteollisuudessa että ei autoista yritetäkään enää tehdä kestäviä, koska niitä halutaan myydä enemmän ja tiheämpään. Tähän päästään tavallaan automaattisesti kun alihankintatyö kilpailutetaan niin huippuunsa että osien laatu laskee ihan kuin itsestään.
9000CS 2,3
Kyllähän nuo tasapainohilut ovat aiheuttaneet ongelmia alusta lähtien. Satkussa niitä ei koskaan ollut. Tonnarissa se vieläpä jauhaa rattaat silpuksi koneeseen, mutta näissä uudemmissa sitä on saatu parannettua sen verran, että vain ketju venyy ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Paljonkos nikopin Aerolla on ajettu? Kannattaa ainakin tarkistaa huohottimen letkut ja öljyloukko ja asentaa uusin huohotinpäivitys (55561200).
Eski
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Paljonkos nikopin Aerolla on ajettu? Kannattaa ainakin tarkistaa huohottimen letkut ja öljyloukko ja asentaa uusin huohotinpäivitys (55561200).
Eski