Auto kuoli ruutuun
Auto kuoli ruutuun
Moi kanssaihmiset!
Tämä on ensimmäinen kerta, kun pitää täältä neuvoja kysellä. Edelliset Saabit kun ovat toimineet tupakin lailla toisin kuin tämä. Laturin laakerivika korjattiin muutama viikko sitten. Virhevastuu on myyjäliikkeellä vielä kuukauden päivät.
Yleensä haulla on kaikki ohjeet löytynyt, mutta nyt on ihmeellinen paikka... Auto on 9-5 2.0t vm-02 (otettu käyttöön -01). Ei lähde käyntiin. Kaikki sähköt ja pumput pelaa ja starttaa, mutta siihen se jää. Ei palaneen käryä eikä muutakaan infoa mistä voisi johtua. Eilen huoltoaseman pihassa sama homma, mutta lähti käyntiin n. 10 minuutin odottelun ja Peinun kanssa rupattelun jälkeen. Tänään ei tuokaan temppu toiminut. Ei tosin vastannut Peinukaan puhelimeen...
Mikä siis on diagnoosinne arvon Saabistit?
Tämä on ensimmäinen kerta, kun pitää täältä neuvoja kysellä. Edelliset Saabit kun ovat toimineet tupakin lailla toisin kuin tämä. Laturin laakerivika korjattiin muutama viikko sitten. Virhevastuu on myyjäliikkeellä vielä kuukauden päivät.
Yleensä haulla on kaikki ohjeet löytynyt, mutta nyt on ihmeellinen paikka... Auto on 9-5 2.0t vm-02 (otettu käyttöön -01). Ei lähde käyntiin. Kaikki sähköt ja pumput pelaa ja starttaa, mutta siihen se jää. Ei palaneen käryä eikä muutakaan infoa mistä voisi johtua. Eilen huoltoaseman pihassa sama homma, mutta lähti käyntiin n. 10 minuutin odottelun ja Peinun kanssa rupattelun jälkeen. Tänään ei tuokaan temppu toiminut. Ei tosin vastannut Peinukaan puhelimeen...
Mikä siis on diagnoosinne arvon Saabistit?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 21:58
- Paikkakunta: Toholampi
itseä vaivasi viime vuonna myös mystiset käynnistämättömyys ongelmmat. Molemat kerrat viellä tyttöystävällä No tuli hänkin opetettua tuohon DI-kasetin vaihtoon(varakasetti koko ajan loosterissa)
Tuli hädässä vaihdettua bensapumppu , di -kasetti ja kampiakselin asentoanturi sen jälkeen ei ole jäänyt kertaakaan starttaamatta.
Peinu luultavasti osasikin tuon DI-kasetin mainita
yksi oma idea oli että bensapumpussa on ns. "kuollut kohta" ankkurissa ja hetken päästä/heilahduksesta suostuu taas käynnistymään, mutta tosiaan ihan oma visiota
Tuli hädässä vaihdettua bensapumppu , di -kasetti ja kampiakselin asentoanturi sen jälkeen ei ole jäänyt kertaakaan starttaamatta.
Peinu luultavasti osasikin tuon DI-kasetin mainita
yksi oma idea oli että bensapumpussa on ns. "kuollut kohta" ankkurissa ja hetken päästä/heilahduksesta suostuu taas käynnistymään, mutta tosiaan ihan oma visiota
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Kyllä nuo pumppu vialta kuullostaa. Minkä verran on ajettu? Lähipiirissä on ollut kolme Saabia missä Walbron pumppu on pettänyt n. 200tkm kohdalla.Lawry kirjoitti:Jep. Peinulta tuli vastaus kuin apteekin hyllyltä (DI-kasetti). Ajattelin myös tuota bensapumppua. Tähän on mielestäni viitannut pitkä startti ja se, että tänään ei pumppu ujeltanut "loppuun" saakka.
Ps. Motonetistä saa "alkuperäistä" Walbron pumppua aika edullisesti ja haulla löytyy vaihto hommasta juttua.(helppo homma)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Näin se varmaan on. Pitänee jutella vielä herrojen kanssa Laakkosella...Aika merkittävä ongelma autossa, kun ei lähde käyntiin.
Lämmöllä vaan muistelee kolme Saabia sitten ollutta petrooli 99:ä vm-82, jolla oli ajettu 130tkm (nykyinen 166tkm). Lähti käyntiin laakista säästä riippumatta. Ainoastaan kerran jouduin laittamaan piuhan päähän, kun perhana hyytyi seistyään 18 tuntia 38 asteen pakkasessa.
Lämmöllä vaan muistelee kolme Saabia sitten ollutta petrooli 99:ä vm-82, jolla oli ajettu 130tkm (nykyinen 166tkm). Lähti käyntiin laakista säästä riippumatta. Ainoastaan kerran jouduin laittamaan piuhan päähän, kun perhana hyytyi seistyään 18 tuntia 38 asteen pakkasessa.
Itsellä kun on tämä ominaisuus:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=31575
Niin joskus käy noin, kun esim. avaa ja sulkee ovia yhtä aikaa ... eli tavallaan ajonesto on ohitettu, mutta ei lähde käyntiin vaikka kuinka starttaa ... avain pois ja uudestaan startti, niin taas toimii. Harvoin tosin joutuu näin toimimaan ( n. 2 krt vuodessa)- Tuota takaluukun napin painamista joutuu käyttämään silloin tällöin kun kone on lämmin ( ei koskaan kylmällä koneella).
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=31575
Niin joskus käy noin, kun esim. avaa ja sulkee ovia yhtä aikaa ... eli tavallaan ajonesto on ohitettu, mutta ei lähde käyntiin vaikka kuinka starttaa ... avain pois ja uudestaan startti, niin taas toimii. Harvoin tosin joutuu näin toimimaan ( n. 2 krt vuodessa)- Tuota takaluukun napin painamista joutuu käyttämään silloin tällöin kun kone on lämmin ( ei koskaan kylmällä koneella).
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Nyt on vika selvillä. Kampiakselin tunnistinanturi. Käytin eilen Laakkosella, mutta autoni todettiin terveeksi. Tänään sitten syttyi "check engine" ja sain diagnoosin, jonka jotkut jo oireiden perusteella osasivatkin kertoa. Nyt odottelen uutta osaa. Hoidon pitäisi mennä virhevastuun piiriin, eli kaikki hyvin.
Palsta osoitti asiantuntemuksensa, joten kiitoksia teille vastanneille. Täältä se vaan tieto löytyy!
Palsta osoitti asiantuntemuksensa, joten kiitoksia teille vastanneille. Täältä se vaan tieto löytyy!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ja mikä parasta joskus tiedämme paremmin kuin merkkikorjaamot Toisinaan meneen niin metsää...Lawry kirjoitti: Palsta osoitti asiantuntemuksensa, joten kiitoksia teille vastanneille. Täältä se vaan tieto löytyy!
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Näkyikö tuo vika Techillä sen jälkeen kun CheckEngine-valo syttyi?Lawry kirjoitti:Nyt on vika selvillä. Kampiakselin tunnistinanturi. Käytin eilen Laakkosella, mutta autoni todettiin terveeksi. Tänään sitten syttyi "check engine" ja sain diagnoosin, jonka jotkut jo oireiden perusteella osasivatkin kertoa. Nyt odottelen uutta osaa. Hoidon pitäisi mennä virhevastuun piiriin, eli kaikki hyvin.
Palsta osoitti asiantuntemuksensa, joten kiitoksia teille vastanneille. Täältä se vaan tieto löytyy!
Minulla nimittäin Viggenissä samaa oireilua ja kävin tänään lukemassa vikakoodit Olarissa mutta valitettavasti niihin koodeihin asti ei koskaan päästy koska Techi valitti audiojärjestelmän puuttumista (jälkiasennus mankka kiinni).
Tosin minulla ei tuo CE-valo koskaan palanut joten luultavasti koodejakaan ei ole jäänyt muistiin.