Tervehdys kaikille...(uusi Saabisti)

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Jokinenma
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: La Joulu 16, 2006 01:23
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Tervehdys kaikille...(uusi Saabisti)

Viesti Kirjoittaja Jokinenma »

Terveppä terve kaikille tasapuolisesti...

Tuli tuossa hankittua sitten "saappi", pitkän haaveilun jälkeen... :)

Kyseinen laite on siis -03 vuosimallia oleva 9-5 2.0t Vector Wagon automaatti, 120tkm ajettu,oon toinen omistaja ja hinnaltaan kampe oli 21t€... oli kaiketi ihan kohtuuhinta...

Huumassa on pakko sanoa että näin kuusi tuntia auton omistaneena olen jo ihan myyty...pirun hyvä ajaa, hiljainen, ym., kun se vaan toimisi nyt sitten... ;)

Kotia kohti ajellessa katselin kaikki paperit ja positiiviseksi yllätykseksi huomasin että autossa on sellaisia varusteita joista myyjä ei maininnut, enkä minä huomannut...
Esim. Hydronic polttoainelämmitin, autom. jousituksen tasonsäätö ja kaiken huippuna muutoskatsastettu virityslastu...! (Ihmettelinkin koeajolla kun se on jotenkin "ylipirteä" 150hv malliksi) Joskus sitä vaan saa enemmän kuin ostaa... :)

Että ei mulla muuta, liityn siis täten Saabistien joukkoon... :)

Marko J.

ps. nyt olis sitte vetokoukulle tarvetta, onko kellään suositella mitään...?
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Vai että ylipirteä muutoskatsastettu virilastu ja kaikki, ällistyttävää! :)
Onnittelut hankinnasta!
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Jokinenma
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: La Joulu 16, 2006 01:23
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jokinenma »

Ei ei...

lastu ei ole ylipirteä... ;) auto vaan yleensä...

No joo, toi on varmaankin se "viritys" mitä Saapi tarjos ihan takuullakin? Siis joku saapin oma, teho on merkitty 136kw...

Marko J.
2.2TiD

Viesti Kirjoittaja 2.2TiD »

Aika makeet varusteet sulla! Mulla oli joskus Omega jossa oli niveau ja oli kyllä ihan huippu juttu. Taka sai lykätä kuormaa niin paljon kuin sielu sieti ja auto kanto sen täysin eleettömästi.

Eli tuo automaattinen tasonsäätö kelpais mulleki!

Mikäs merkki sulla aikaisemmin oli kun noin epätoivoinen olet auton kestämisen suhteen? :)
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Jokinenma kirjoitti:Ei ei...

lastu ei ole ylipirteä... ;) auto vaan yleensä...

No joo, toi on varmaankin se "viritys" mitä Saapi tarjos ihan takuullakin? Siis joku saapin oma, teho on merkitty 136kw...

Marko J.
Kohta jo kyllästyy tuohonkin "pirteyteen" :wink: . Älä sure, lisää lastuja on tarjolla :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Jokinenma
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: La Joulu 16, 2006 01:23
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jokinenma »

Ajelin -02 1.8 Citroen Xsara Picassolla...

Autoon jouduttiin vaihtamaan uusi kone 90tkm kohdalla...3800€ oli loppusumma...
Ja ennen Saabiin vaihtoa uusi konekin 30tkm ajettuna alkoi pitää omituista ääntä...
Siinä oli kaikenlaista onkelmaa kone kävi todella huonosti kylmänä ja sammuili...kesällä useasti kone päätti esim. rekkaa ohittaessa että jotain on vialla ja pudotti tehoja niin että ohitus oli pakko lopettaa kesken, ei vaan päässyt rekastakaan ohitse...
Ym.ym. listaa riittää...mutta se siitä, se jakso on jo ohi... :)

Saabista on saannu lukea kyllä myöskin paljon vioista, siksi kai tuota kestävyyttä toivon. Hyvässä hoidossa kaiketi kestää...

Mitä tuohon pirteyteen tulee niin aikaisintaan kesällä sitten lisää kun pitoa taas riittää ;)

Marko
Vastaa Viestiin