Voi köyhyyttä
Voi köyhyyttä
Nyt se sitten tuli, Aero '07. Ei ole valoja takaovissa, ei valoja tavaratilan "ovessa", tavaratilan "kumimatto" muistuttaa Atrian kinkkuleikkelepakettia (materiaaliltaan ja muotoilultaan).. Tavaratilan valoja kaipasin heti, kun luukun avasin, koska katossa oleva valo ei valaise ulos eikä kunnolla edes sisään (kun hattuhylly peittää taiteltunakin niin ison alan). Säästöä väärissä paikoissa! Lisäksi liike on jalomielisesti laittanut autoon jotkin tusinakumimatot, jotka näyttävät aneemisilta eivätkä sovi mitoiltaankaan.
Mittaristo näytti äkkiseltään ihan kivalta, vaikka pelkäsin jo pahinta. Samoin mp3-tuella varustettu CD-vaihtaja on hieno parannus (60ke auto pääsee viimein melkein sadan euron poppisoittimen tasolle).
Vaihteisto (A) on hieman hiljaisempi kuin entisessä ja auto värisee D-asennossa seistessä vähemmän. Kulkupuolta pitää testata joskus 3000 km päästä..
Lisää valitan huomenna, jahka ehdin ajaa vähän pitemmän pätkän kuin vain liikkeestä kotiin :-p
Edit: Nopeusmittarissa kaipaan vanhaa, harvempaa asteikkoa. Oli huomattavasti helpompaa ajella esim. 55 km/h mittarinopeutta, kun ero 50 ja 60 km/h välillä oli enemmän kuin pari viisarinleveyttä. Nythän mittarin pinta-alasta melkein 54% on täysin hyödytöntä. Mitähän varten tämäkin älykäs ominaisuus on pitänyt mennä poistamaan - kyse ei varmasti ole edes rahasta. Argh.
Mittaristo näytti äkkiseltään ihan kivalta, vaikka pelkäsin jo pahinta. Samoin mp3-tuella varustettu CD-vaihtaja on hieno parannus (60ke auto pääsee viimein melkein sadan euron poppisoittimen tasolle).
Vaihteisto (A) on hieman hiljaisempi kuin entisessä ja auto värisee D-asennossa seistessä vähemmän. Kulkupuolta pitää testata joskus 3000 km päästä..
Lisää valitan huomenna, jahka ehdin ajaa vähän pitemmän pätkän kuin vain liikkeestä kotiin :-p
Edit: Nopeusmittarissa kaipaan vanhaa, harvempaa asteikkoa. Oli huomattavasti helpompaa ajella esim. 55 km/h mittarinopeutta, kun ero 50 ja 60 km/h välillä oli enemmän kuin pari viisarinleveyttä. Nythän mittarin pinta-alasta melkein 54% on täysin hyödytöntä. Mitähän varten tämäkin älykäs ominaisuus on pitänyt mennä poistamaan - kyse ei varmasti ole edes rahasta. Argh.
Viimeksi muokannut jmarin, Pe Joulu 22, 2006 18:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voi kurjuutta.
No onneksi on joulu tulossa niin pistä narut päälle ja anna naapurille. Se varmaan ilahtuu!
Tuosta tavaratilan taiteltavasta hattuhyllystä ei kovin paljoa kyllä kehuja irtoa. Onhan se jämäkkä mutta käytännöllisyys todella syvältä.
Yleisesti ottaen ei voi kun sääliä niitä kavereita jotka Saabin ovat ostaneet!
Muistattekos niitä aikoja kun ajelitte ooppeleilla, volkkareilla ja kuka milläkin?
Kuinka mukavaa oli plarata autokuvastoja ja haaveilla paremmasta autosta ja niitä vaihtoehtojahan riitti! Sitte kun ostitte saabin niin tyhjyys täytti elämän! Enää ei saa minkäänlaista autokuumetta kun näkee bemarin mainoksen tai vaikkapa volvon - saabbi vaan on mielessä. Olo on täydellisen tyhjä. Ei voi enää muuta kuin miettiä että vaihtaisko uudempaan tai sitten odottaa sitä uudemman mallin ilmestymistä kuin kuuta nousevaa. Sellasta se on se saabismi...
No onneksi on joulu tulossa niin pistä narut päälle ja anna naapurille. Se varmaan ilahtuu!
Tuosta tavaratilan taiteltavasta hattuhyllystä ei kovin paljoa kyllä kehuja irtoa. Onhan se jämäkkä mutta käytännöllisyys todella syvältä.
Yleisesti ottaen ei voi kun sääliä niitä kavereita jotka Saabin ovat ostaneet!
Muistattekos niitä aikoja kun ajelitte ooppeleilla, volkkareilla ja kuka milläkin?
Kuinka mukavaa oli plarata autokuvastoja ja haaveilla paremmasta autosta ja niitä vaihtoehtojahan riitti! Sitte kun ostitte saabin niin tyhjyys täytti elämän! Enää ei saa minkäänlaista autokuumetta kun näkee bemarin mainoksen tai vaikkapa volvon - saabbi vaan on mielessä. Olo on täydellisen tyhjä. Ei voi enää muuta kuin miettiä että vaihtaisko uudempaan tai sitten odottaa sitä uudemman mallin ilmestymistä kuin kuuta nousevaa. Sellasta se on se saabismi...

Joo ei uusissa autoissa (tai ylipäätään missään) saisi olla kumimattoja vaan ehdottomasti kangasmatot jotta edes jonkinasteinen laatuvaikutelma säilyisi 
Miksi uudessa 9-5 aerossa pitää olla jokin kumimatto tavaratilassa, eikait sillä mitään sementtisäkkejä sentään kuljetella, sellaiseen hommaan löytyisi sopivimpiakin (ja edullisempia) pelejä kuten esim. og900/9000 aerot?
Edit: mikä ihmeen taiteltava hattuhylly, eikait ole sellainen mikä pitää aina ottaa irti ja keksiä sille säilytyspaikka tavarankuljetuksen ajaksi, kuten esim. tonnarissa on?
Onnittelut vaan uudesta autosta, minkä värisen ostit?

Miksi uudessa 9-5 aerossa pitää olla jokin kumimatto tavaratilassa, eikait sillä mitään sementtisäkkejä sentään kuljetella, sellaiseen hommaan löytyisi sopivimpiakin (ja edullisempia) pelejä kuten esim. og900/9000 aerot?

Edit: mikä ihmeen taiteltava hattuhylly, eikait ole sellainen mikä pitää aina ottaa irti ja keksiä sille säilytyspaikka tavarankuljetuksen ajaksi, kuten esim. tonnarissa on?
Onnittelut vaan uudesta autosta, minkä värisen ostit?
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Joulu 22, 2006 08:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Onko aikaisemmissa sitten? Ei mulla ainakaan ole (muistaakseni) luukussa valoa, tavaratilan katossa vain. Tai sitte se on palanut...Ei ole valoja takaovissa, ei valoja tavaratilan "ovessa"
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Vielä 2002-mallissa oli luukun molemmissa kulmissa valot ja mielestäni ne olivat erittäin hyvät olemassa.TjK kirjoitti:Onko aikaisemmissa sitten? Ei mulla ainakaan ole (muistaakseni) luukussa valoa, tavaratilan katossa vain. Tai sitte se on palanut...Ei ole valoja takaovissa, ei valoja tavaratilan "ovessa"
Jotenkin tympii, kuvittelin vaihtavani parempaan ja sainkin köyhälistömallin. Kas kun takana ei ole vielä veivejä ikkunoita varten - ehkäpä jo 2008 saadaan nekin?
Kangasmatot on kyllä, mutta ei niitä kehtaa näillä keleillä pitää.ng900aero kirjoitti:Joo ei uusissa autoissa (tai ylipäätään missään) saisi olla kumimattoja vaan ehdottomasti kangasmatot jotta edes jonkinasteinen laatuvaikutelma säilyisi
Minulla on toisinaan tarvetta kuljettaa rapaisia saappaita, kastunutta haalariia, moottorisahaa sun muuta, jolloin "kumi"matto on hyvä olemassa. Tuo uusi ei ole kumia nähnytkään, vaan se on kupruilevaa, ohutta ja jäykähköä muovia.ng900aero kirjoitti:Miksi uudessa 9-5 aerossa pitää olla jokin kumimatto tavaratilassa, eikait sillä mitään sementtisäkkejä sentään kuljetella, sellaiseen hommaan löytyisi sopivimpiakin (ja edullisempia) pelejä kuten esim. og900/9000 aerot?
Samoin tavaratilan lattian alla on sinänsä kätevä säilytyslokerikko, mutta sekin on kolisevaa muovia ja kaikki sen päällä olevat roippeet rämisevät varmasti täkäläisillä teillä, kun mitään pehmustekerrosta ei ole.
No justiinsa semmoinen, mutta sen kanssa nyt oli jo 7.5 vuodessa jotenkin oppinut elämään. Ei minusta joku ooppelin pressukaan tavaratilan suojana ainakaan hienompi ole.ng900aero kirjoitti:Edit: mikä ihmeen taiteltava hattuhylly, eikait ole sellainen mikä pitää aina ottaa irti ja keksiä sille säilytyspaikka tavarankuljetuksen ajaksi, kuten esim. tonnarissa on?
Kiitos. Parchment Silver on väri - oikeastaan Silver oli parempi, mutta teki mieli vaihtaa enkä oikein tiennyt, mihin. Liikkeessä ei tietenkään ollut tällaista nähtävillä, niin piti tilata sika säkissä.ng900aero kirjoitti:Onnittelut vaan uudesta autosta, minkä värisen ostit?
Jos nuo uudet kangasmatot ovat samanlaiset kuin esim -98:sissa 9-5:ssä ja esim 90-luvun tonnareissa ja ng-satkuissa niin mielestäni niitä juuri viitsiikin pitää rapakeleillä. Eivät päästä kosteutta läpi ja pitävät lattiaverhoilun puhtaampana kuin muovimatot koska eivät uita kaikkea kuravettä ylitseen kuten muovimatot. Ja niistä lähtee lika tosi helposti pois ja kuivuvat äkkiä. Itse en enää ikuna hanki muovisia mattoja autoonijmarin kirjoitti:
Kangasmatot on kyllä, mutta ei niitä kehtaa näillä keleillä pitää.

Joo kunhan kysäisin, hienoa että joku hankkii farkun sen todelliseen käyttötarpeeseen, ja kuvailemallasi kuormauksella kyllä suojaus on tarpeellinenjmarin kirjoitti: Minulla on toisinaan tarvetta kuljettaa rapaisia saappaita, kastunutta haalariia, moottorisahaa sun muuta, jolloin "kumi"matto on hyvä olemassa. Tuo uusi ei ole kumia nähnytkään, vaan se on kupruilevaa, ohutta ja jäykähköä muovia.

Itse olen vain tuskaillut tuon tonnarin taittuvan hattuhyllyn kanssa, ja samoin aiemmin ng:nkin, mielestäni sellainen kelautuva pressu olisi vaan käytännöllisempi, mutta tottumuskysymyshän tuo.jmarin kirjoitti: No justiinsa semmoinen, mutta sen kanssa nyt oli jo 7.5 vuodessa jotenkin oppinut elämään. Ei minusta joku ooppelin pressukaan tavaratilan suojana ainakaan hienompi ole.
Kait uudessa 9-5:ssä sentään voi jättää takaniskatuet paikoilleen kun kääntää takapenkin selkänojan alas?
Enpä olekaan nähnyt vielä tuonväristä uutta 9-5:ttä, minkävärinen sisusta tuonvärisessä on?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jaa? Ehkä minunkin pitäisi tutustua "kangasmattoihin" vähän paremmin - jospa niitä uskaltaisi sitten käyttääkin.ng900aero kirjoitti:Jos nuo uudet kangasmatot ovat samanlaiset kuin esim -98:sissa 9-5:ssä ja esim 90-luvun tonnareissa ja ng-satkuissa niin mielestäni niitä juuri viitsiikin pitää rapakeleillä. Eivät päästä kosteutta läpi ja pitävät lattiaverhoilun puhtaampana kuin muovimatot koska eivät uita kaikkea kuravettä ylitseen kuten muovimatot. Ja niistä lähtee lika tosi helposti pois ja kuivuvat äkkiä. Itse en enää ikuna hanki muovisia mattoja autooni
Ties vaikka olisikin käytännöllisempi, mutta mielestäni se vaikuttaa todella köyhältä (mikä voi taas johtua siitä, että näin sellaisen ensimmäisenä jossain ooppelissang900aero kirjoitti:Itse olen vain tuskaillut tuon tonnarin taittuvan hattuhyllyn kanssa, ja samoin aiemmin ng:nkin, mielestäni sellainen kelautuva pressu olisi vaan käytännöllisempi, mutta tottumuskysymyshän tuo.

Kyllä farmarissa ainakin voi, tosin aika tiukille se vetää riippuen etupenkkien säädöistä. Aika paljon on tullut selkänojia käänneltyäkin, välillä on ollut paljonkin tavaraa kyydissä. Siksipä farmarilla ajankin, olisi mahdotonta saada roippeet kyytiin sedanin postiluukun kautta.ng900aero kirjoitti:Kait uudessa 9-5:ssä sentään voi jättää takaniskatuet paikoilleen kun kääntää takapenkin selkänojan alas?
Sisälmysten värin sai valita erikseen, otin vaihteeksi Parchment/Black-sisustuksen kun entisessä on täysin musta. Tosin kuskinpenkissä oli jo likaa, että taisi olla huono valinta..ng900aero kirjoitti:Enpä olekaan nähnyt vielä tuonväristä uutta 9-5:ttä, minkävärinen sisusta tuonvärisessä on?
Taisi 9-5:n takaniskatuet olla senverta matalampaa mallia ja kääntyvätkin että varmaankaan ei tarvitse irrottaa kun kääntää penkin alas. Tuon tonnarin kanssa tavaraa kuljetettaessa vaan harmittaa kun pitää aina poistaa hattuhylly ja niskatuet ja keksiä mihin ne saa mahtumaan.
Mutta tosiaan suosittelen niitä Saabin kangasmattoja, niissä ei juuri edes lika näy (jos eivät ole mustat), ja lattiaverhoilu pysyy kuivana kun ei jää kosteutta sinne kumisen maton alle, eikä tosiaan lattiaverhoilu likaannu niin helposti maton reunoiltakaan.
Et sattumalta ole ottanut kuvia autostasi?
Mutta tosiaan suosittelen niitä Saabin kangasmattoja, niissä ei juuri edes lika näy (jos eivät ole mustat), ja lattiaverhoilu pysyy kuivana kun ei jää kosteutta sinne kumisen maton alle, eikä tosiaan lattiaverhoilu likaannu niin helposti maton reunoiltakaan.
Et sattumalta ole ottanut kuvia autostasi?

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
joo, se tavaratilan suoja on tosiaan sellainen taiteltava malli. Sille on periaatteessa paikka tavaratilassa, mutta sitä voi käytännössä kuljettaa siellä vain silloin kun tavaratila on tyhjä. (ruotsalaista logiikkaa)
-02 mallissa on tosiaan luukun kulmissa ne alaspäin näyttävät valot ja ne on hyvät. Toki tavaratilassa voisi olla vielä omansa esim. sivuposkissa.
Tuosta rullaverhosta tavaratilan suojana voisi sanoa että sen voisi toteuttaa kuin esim. ooppelissa mutta varmasti laadukkaamminkin. Joissakin asioissa käytännöllisyyden pitäisi olla estetiikkaa tärkeämpi tai olisivat suunnitelleet asian edes niin että se taittopahvi menisi pystyyn selkänojan taakse.
Lapsiperheellisenä ja koiran omistajana tympii kuskata sitä pahvia edestakaisin... Pitääköhän laittaa katolle boxi, jossa sitä voisi kuskata?
-02 mallissa on tosiaan luukun kulmissa ne alaspäin näyttävät valot ja ne on hyvät. Toki tavaratilassa voisi olla vielä omansa esim. sivuposkissa.
Tuosta rullaverhosta tavaratilan suojana voisi sanoa että sen voisi toteuttaa kuin esim. ooppelissa mutta varmasti laadukkaamminkin. Joissakin asioissa käytännöllisyyden pitäisi olla estetiikkaa tärkeämpi tai olisivat suunnitelleet asian edes niin että se taittopahvi menisi pystyyn selkänojan taakse.
Lapsiperheellisenä ja koiran omistajana tympii kuskata sitä pahvia edestakaisin... Pitääköhän laittaa katolle boxi, jossa sitä voisi kuskata?
Ainakin minun tonnarissa tavaratilassa on ihan omat paikat irroitetuille niskatuille. Ainakin ohjekirja neuvoo kiinnittämään ne selkänojan yläkiinniketappiin.
-tuomas-
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
No meillä ei 9-5 aero emännälle kelpaa.. ajaa mieluummin 9000:lla. Minä saan kuulemma tuon nitisevän ja kolisevan muovileluni pitää. Mulle on sama millä ajan nuo 16tkm vuodessa.jmarin kirjoitti:Ei tarvitse ryhtyä noin epätoivoisiin tekoihin, vaimo kuulemma huolii tuon jos ei minulle kelpaa.2.2TiD kirjoitti:No onneksi on joulu tulossa niin pistä narut päälle ja anna naapurille. Se varmaan ilahtuu!
Yritetään kestää.. onhan nyt sentään joulu tulossa ja saa hyvää ruokaa.
Ps. en minä ainakaan ymmärrä kuka kumimattoja autoonsa haluaa.. millään kelillä

..mitään muutakaan kumeja kiinnosta käyttää.

EDIT: Ai niin kyllähän minäkin taas alan arvostamaan tuota kyytiä sitten kun nokka suunnataan pohjoisen lumilomalle. Tuossa länsiväylällä ei Saabin ominaisuuksille oikein ole käyttöä.

Viimeksi muokannut Saappi Kuski, Pe Joulu 22, 2006 11:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000CS 2,3
2.2TiD kirjoitti:Voi kurjuutta.
Muistattekos niitä aikoja kun ajelitte ooppeleilla, volkkareilla ja kuka milläkin?
Kuinka mukavaa oli plarata autokuvastoja ja haaveilla paremmasta autosta ja niitä vaihtoehtojahan riitti! Sitte kun ostitte saabin niin tyhjyys täytti elämän! Enää ei saa minkäänlaista autokuumetta kun näkee bemarin mainoksen tai vaikkapa volvon - saabbi vaan on mielessä. Olo on täydellisen tyhjä. Ei voi enää muuta kuin miettiä että vaihtaisko uudempaan tai sitten odottaa sitä uudemman mallin ilmestymistä kuin kuuta nousevaa. Sellasta se on se saabismi...
Voisiko asiaa enää paremmin tiivistää


Nimin. Eilen autokaupoissa kierrellyt, periaatteen vuoksi
On, kuten oli 2002:ssakin.9-5T kirjoitti:Onko Aerossa etulattiavalot?
Tietääkö joku 2007:n laturin maksimivirran (manuaali ei enää kerro)? Entä, miten johonkin näyttöön saa näkymään kellon lisäksi myös päiväyksen? 2002:ssa päiväys näkyi SID2:ssa kellon kera. Saahan sen, kun menee valikon kautta asettamaan aikaa, mutta kun minä en halua asettaa mitään vaan _nähdä_ sen..

Entä pitäisikö 2002:n AS3:n olla toistoltaan identtinen 2007:n Harman Kardonin paketin kanssa? En ole vielä istunut vuorotellen molemmissa vertaamassa, mutta vanhasta muistista bassopään toisto oli 2002:ssa parempi. Nyt tuntuu jollakin alueella outoa kuminaa ja alimmat taajuudet toistuvat varsin vaatimattomasti. Subbari on kyllä elossa eli se saa sähköä ja signaalin, mutta..
Edit: Saisikohan siihen tavaratilan oveen sähköä jostain niille auton taakse valaiseville valoille? Joka kerta, kun avaan oven, tuntuu pimeyden takia kuin olisin sokeutunut.

Edit: Sattuisiko joku tietämään vastauksia ylläoleviin vai pitäkö aloittaa uusi ketju?
