9-5 versus A6

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

9-5 versus A6

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

No voi krisus, nyt alkaa ahistaa. Perheen koon kasvamisen takia pitäis autokokoa kasvattaa. Vanha kolkki alkaa jäämään liian pieneksi. vaihtoehtoja on tasan kaksi, joko vm. 2002 aero 95 tai A6 2.7 biturbo quattro. Molemmat siis farkkuja. Menossa on viides Saab eikä mieli tekis vaihtaa merkkiä. Toisaalta toi aerokin vaatii mäntien vaihdon (ja parin muun palikan, kuten myös audikin, paitsi sisuskaluja) ennenkuin siitä saa sen perheauton vaatiman 400+ tehon. Mutta kun tuo Audin neliveto houkuttelee, hitto, lähtis viivaltakin ripeesti. Männät ja alakertakin pitäisi kestää ilman vaihtoja. Siihen saisi tupla potut (vaikka Vigge onkin niitä halveksiva). Mulle on aivan turha selitellä millään kulutus luvuilla, mua kiinnostaa ns. kulkufaktori. Samoin alustathan menee kummassakin uusiksi, eihän noilla vakio alustoilla aja erkkikään. Niin korjaan ja huollan muuten vaunut itse, kukaan räpäläsorminen amiskundi ei MUN autoon koske.

Siis palauttakaa mut ruotuun, olo on aika ohut kun kattelee noita VAG konsernin tuotteita.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Noh eiköhän siinä ole jotain reilu 220hv:tä vakiona, ei paljoa muuten paina. Alitehoisiahan molemmat on. Virillä saa molemmat kulkemaan, eihän noilla vakiolla mitään tee.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-5 versus A6

Viesti Kirjoittaja mikan »

Juusokas kirjoitti: Samoin alustathan menee kummassakin uusiksi, eihän noilla vakio alustoilla aja erkkikään.
Jotain tuollaista alustaa, jos A6:n ostat:

Kuva

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

9-5T kirjoitti:Mitä Olympia volkkarissa on tehoa alkuperäisenä?
230hv ja faceliftin jälkeen 250 hv. Vääntöä muistaakseni faceliftissä 350 Nm.

Nimim. jättänyt tarjouksen facelift-mallista.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Kaverilla itsellä ajossa A6 :nen ja vaimolla 9-5 Aero.

Talvella kuulemma audi kivempi mutta kesällä aero.

Audin pahin ongelma on kuulemma hel....tin kalliit korjaamokäynnit ja niitä on ollut paljon. Olisi myynyt jo pois ellei olisi "firman auto" eli oma yritys maksaa korjaamo / huolto käynnit.

9-5 Aero on heidän oma ( haettiin ruottista muutama vuosi sitten).
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Muuten hyvä, ehkä liiiiiian matala mun makuun, väärä korimallikin. Noi tehot faceliftin jälkeen ei paljoa muuten kiinnosta, mutta eikös kaikki parane uusien puhaltimien kanssa... Toiset ajaa vakiolla ja toiset ei...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

valtteri kirjoitti:Kaverilla itsellä ajossa A6 :nen ja vaimolla 9-5 Aero.

Talvella kuulemma audi kivempi mutta kesällä aero.

Audin pahin ongelma on kuulemma hel....tin kalliit korjaamokäynnit ja niitä on ollut paljon. Olisi myynyt jo pois ellei olisi "firman auto" eli oma yritys maksaa korjaamo / huolto käynnit.

9-5 Aero on heidän oma ( haettiin ruottista muutama vuosi sitten).
Niinpä, itse en vie omia korjaamolle, eiköhän ne omin käsin korjaannu. Mun autoihin ei koske kukaan muu kuin mä (tai siis mun oma firma)!
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Juusokas kirjoitti:Muuten hyvä, ehkä liiiiiian matala mun makuun, väärä korimallikin.
Airbagit eksynyt alustaan. :D

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Osta Audi, niin voit sitten kertoa meille kokemuksia, Aeron omistajia täällä jo on. Hintaluokka on noilla kai lähelle samaa, entä virityskustannukset? Vai onko hinnalla edes väliä?

FFp:llä varmasti tietävät hehkuttaa tuosta Audista, kannattanee kysyä sieltäkin.

OT: Tuo FFp:n Villen auto on kyllä hieno ja oikeata korimalliakin.
BMW 320dA Coupe LCI
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Onhan silllä hinnalla väliä, tuollainen RS6 eli 100+k€ alkaa painaa vähän liikaa lompakkoa. Autohan on aihio josta rakennetaan oiva peli....
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Juusokas kirjoitti:Noh eiköhän siinä ole jotain reilu 220hv:tä vakiona, ei paljoa muuten paina. Alitehoisiahan molemmat on. Virillä saa molemmat kulkemaan, eihän noilla vakiolla mitään tee.
400hv etuvetoisessa perheautossa.. Niin voihan siitä varmasti enemmänkin ottaa. Sitten kun Suomen tiestö on vielä niin loistavassa kuosissa, niin kannattaa laittaa tosi jäykkä alusta ja 35 korkeat kumit 19 tuumaisille vanteille. Järki käteen, jos olet ostamassa PERHEAUTOA, niin osta vaikka se M2002 Aero. 9-5 Aero Wagon on mielestäni matkustus mukavuudeltaan hyvä perheauto ihan sellaisenaan. Jos rahaa on, niin itse voisin sen Steg 3:sen Aeroon laittaa, joka alkaa minusta olemaan maksimit kyseiselle perheautolle. Jätä 9-3:nen "viri" autoksi.

Btw. Paljonkos nykyisestä 9-3:sta otat tehoa? 400hv? Oma kokemus on että kun siitä ottaa yli 200 hepoa, niin alkaa auton ajettavuus olla sillä tasolla että todella koko perhe nauttii :) Tietenkin elämään tulee lisää jännitystä kun auto vetelee ja sutii. Neliveto on ainoa oikea ratkaisu, jos aletaan puhumaan tehokkaista autoista.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

eklunto1 kirjoitti:Neliveto on ainoa oikea ratkaisu, jos aletaan puhumaan tehokkaista autoista.
Hyvin ne takavetoisetkin toimii, vaikkapa BMW M5 tai ääripäässä Koenigsegg CCX.

Tuo on kyllä totta, että onko perheenkuljetinta järkevää virittää kovasti, vaikka ei kaiken tarvi järkevää olla.

Mitä tuossa Nettiauto.com:n tarjontaa katsoin, niin hieman kalliimmalta vaikuttaa Audi kuin Aero, lisäksi Audeissa näytti olevan jopa huonommat varusteet (kangaspenkit).
BMW 320dA Coupe LCI
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Valitse Audi.
Aki Peltola #1132
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

Kuten joku mainitsikin, katteles Audi-foorum(e)ilta ko. autojen huoltamisen ihanuudesta. Kävi joskus itselläkin mielessä tuo Audi, mutta foorumien tutkiminen sai toisiin aatoksiin, mutta jokainenhan tekee, kuten parhaimmaksi näkee.
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Kaverilla ollu S4 tolla 2.7 biturbo koneella ja vaikka itse tekee huollot niin aina kaikki kustannukset kerrotaan kahella ku moottorista löytyy kaikkia osia kaksi. :) Mutta mitäs sitte? Mahtava auto. Tuossa moottorissa jakopää on remmillä. Eikä ole pikku homma vaihtaa. Monesti audin varusteet on todella karvalakki mallia, mutta löytyy parempiaki. http://www.audiclub.fi/audifinns/ <--- Tuolta varmasti asiantuntevaa tietoa.
Audi A4 2.0TFSIq
Vastaa Viestiin