Vesipumppu
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Vesipumppu
Onko Motonetin 39€ vesipumppu 9-5:een hyvää tavaraa vai kannattaako jostaisn syystä ostaa 120 eur. kalliimpi alkuperäinen?
Viimeksi muokannut Saappi Kuski, To Tammi 04, 2007 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000CS 2,3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Joo ihan virallisen näköinen oli tuo motonetin pumppu, italialaista valmistetta, SIL muistaakseni, oli oikein pahvilaatikossa ja kaikkee ISO laatusertifikaattibanneria kyljessä, eli oikein vakuuttava tuote..
Maksoi tosiaan vain neljäsosan orkkiksen hinnasta eli eiköhän tuota kannattane koklata.
Maksoi tosiaan vain neljäsosan orkkiksen hinnasta eli eiköhän tuota kannattane koklata.
9000CS 2,3
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Ostin kans PCS:ltä, tais maksaa jotai 60 paikkeilla.
Ihan saman näköinen päälle päin ku alkuperäinen.
Ihan saman näköinen päälle päin ku alkuperäinen.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Tonnarissa ainakin kesti Motonetin tarvikepumppu ihan hyvin.
Nykyiseen autoon vaihdettiin vesipumppu syksyllä jakopään vaihdon yhteydessä. Ei pumpussa (vielä) mitään vikaa ollut, mutta on 6-koneeseen helppo vaihtaa silloin kun jakopää on purettu.
Pumppu tarvikepumppu ja käsittääkseni sama kuin jossakin Opelissa (Vectra). Päällepäin katsottuna identtinen originaalin kanssa, mutta hihnapyörää asennettaessa huomattiin, että alkuperäiset pultit ottivat kiinni vesipumpun ripoihin - rivat tarvikepumpussa siis korkeammat. Lyhyemmät pultit ja homma toimi.
Pumpun kestävyydestä en osaa vielä sanoa mitään, mutta originaalin varaosan (V6) hinta olisi ollut kerrassaan hävytön verrattuna tarvikkeeseen.
Nykyiseen autoon vaihdettiin vesipumppu syksyllä jakopään vaihdon yhteydessä. Ei pumpussa (vielä) mitään vikaa ollut, mutta on 6-koneeseen helppo vaihtaa silloin kun jakopää on purettu.
Pumppu tarvikepumppu ja käsittääkseni sama kuin jossakin Opelissa (Vectra). Päällepäin katsottuna identtinen originaalin kanssa, mutta hihnapyörää asennettaessa huomattiin, että alkuperäiset pultit ottivat kiinni vesipumpun ripoihin - rivat tarvikepumpussa siis korkeammat. Lyhyemmät pultit ja homma toimi.
Pumpun kestävyydestä en osaa vielä sanoa mitään, mutta originaalin varaosan (V6) hinta olisi ollut kerrassaan hävytön verrattuna tarvikkeeseen.
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Tuohon omaan vesipumppuasiaani sen verran, että talvella vaihdoin PCSn tarvikkeen, nyt jouduin vaihtamaan sen uudestaan, kun laakeri oli korkannut ja vuotanut akselin juuresta.
Ostin nyt alkuperäisen ja siinä tulee myös pumpun runko mukana, siis se osa, jossa putkiliitokset. Ja pumppu tulee valmiiksi koottuna, eli laippaliitosta ei tarvitse avata vanhasta ja leikkiä pahvitiivisteen kanssa. Mukana tulee tarvittavat O-renkaat. Tarvike pumppuhan sisältää vain sen siipipyöräosan ja hihnapyörän.
Itse vaihto oli noin 2 tunnin työ kotitallissa. Kannattaa ottaa heti apumiehen puolen umpio irti, niin saa paremmin tilaa kääntää ohjaustehostin sivuun.
Ostin nyt alkuperäisen ja siinä tulee myös pumpun runko mukana, siis se osa, jossa putkiliitokset. Ja pumppu tulee valmiiksi koottuna, eli laippaliitosta ei tarvitse avata vanhasta ja leikkiä pahvitiivisteen kanssa. Mukana tulee tarvittavat O-renkaat. Tarvike pumppuhan sisältää vain sen siipipyöräosan ja hihnapyörän.
Itse vaihto oli noin 2 tunnin työ kotitallissa. Kannattaa ottaa heti apumiehen puolen umpio irti, niin saa paremmin tilaa kääntää ohjaustehostin sivuun.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.