
Onneksi huoltokirja on tip-top...
Onneksi huoltokirja on tip-top...
GM lupasi maksaa Aeroni jakopäärempan ja huohotinkilkkeet. Homma toteutuu ensi viikolla 110tkm huollon yhteydessä. 

Koska kuitenkin ottavat koneen pöydälle jakopääremontin yhteydessä (vaikka sen mahtuisi tekemään kone paikoillaankin) niin kannattaisi suoraan vaihtaa sinne samalla uudet laakerit, eivät maksa paljon mitään (siis olivatkohan maks muutaman satasen), ja menee samalla vaivalla kuin vanhojen mittaus.
Siis jos koneessa on ollut voiteluhäikkää jonka vuoksi on ketjukin venynyt niin ainakin itse vaihtaisin suoraan uudet laakerit.
(Saisivat GM:llä pian kehittää hihnakoneen joka olisi tehty niin ettei männät osu venttiileihin ja suunnitella sen jakopään niin että sen vaihto menisi tunnissa
Alkaa tuntumaan siltä että on aina parempi mitä vähemmän on liikkuvia osia kosketuksisssa öljyyn, voisivat tasapainoittaa koneetkin niin hyvin ettei nitä murheenkryyni-tasapainoakseleita tarvittaisi
)
Siis jos koneessa on ollut voiteluhäikkää jonka vuoksi on ketjukin venynyt niin ainakin itse vaihtaisin suoraan uudet laakerit.
(Saisivat GM:llä pian kehittää hihnakoneen joka olisi tehty niin ettei männät osu venttiileihin ja suunnitella sen jakopään niin että sen vaihto menisi tunnissa

Alkaa tuntumaan siltä että on aina parempi mitä vähemmän on liikkuvia osia kosketuksisssa öljyyn, voisivat tasapainoittaa koneetkin niin hyvin ettei nitä murheenkryyni-tasapainoakseleita tarvittaisi

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Se vissiin vieläkin aiheuttaa jatkuvaa vitsailupakkoa, vaikka moneen kertaan on todettu että kyse ei ole mistään koneen osien tasapainotuksista tai sen vajaavaisuudesta.ng900aero kirjoitti:...voisivat tasapainoittaa koneetkin niin hyvin ettei nitä murheenkryyni-tasapainoakseleita tarvittaisi)
Tietty jos suunnittelevat jonkun muun kuin rivinelosen..
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Onneksi huoltokirja on tip-top...
Sama tehtiin mulle viime viikolla, 105km kohdalla. Jakopään/tasapaino hilut uusiksi, kansi pöydälle ja purkivat sen, puhdistivat venttiilit/vaihtoivat ohjainkumit. Öljypohja irti ja sihti vaihtoon. Huohotin uusiksi. Kävin katsomassa rojuja kun kaikki oli purettu. Ei ollut karstaa nimeksikään missään puhumattakaan mistään lietteestä jota asentajan mukaan on joissakin ollut senttitolkulla. Venttiilikopan päissä hieman tummaa väriä joka lähti kun kynnellä raaputti. Öljysihdissä muutamia mustia höttösiä. Nokat oli ihan uuden näköiset. Samalla pääsin eroon tihkuttaneesta kannentiivisteestä ja öljykellosta. Myös vesipumppu ja termostaatti vaihdettiin, nämä tosin minun laskuun. Ahdin tarkistettiin, sitä ei vaihdettu.karg kirjoitti:GM lupasi maksaa Aeroni jakopäärempan ja huohotinkilkkeet. Homma toteutuu ensi viikolla 110tkm huollon yhteydessä.
Tämä kaikki tehtiin kun vein auton 110t huoltoon ja pyysin kuuntelemaan jakopäätä tarkemmin, koska viimeinen vuosi jatketusta takuusta alkoi juuri. Olin itse kuullut ketjun ääntä joskus kierrosten laskiessa kun antoi koneelle enemmän kierroksia ja päästi kaasun nopeasti pois ja sehän kertoo että asiat ei ole kunnossa siellä. Huollon jälkeen ilmoitettiin että remppa on tulossa, huoltokirjan kopio oli käynyt Saksassa. Tuo auto remonttiin.
Hyvä remppa ja olisi taatusti tullut kalliiksi omaan laskuun, tosin tällaisia vikojahan ei kuulu tämän verran ajetuissa autoissa ollakaan joten tosi tyylikäs veto tuo jatkettu takuu jos aikoo tätä merkkiä myydä uutena vielä jatkossakin.. Autoa laitettiin 3 päivää ja ainakin osan ajasta 2 miehen voimin. Auto tuntuu nyt kuin uudelta..

Viimeksi muokannut Saappi Kuski, Ti Tammi 09, 2007 18:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9000CS 2,3
Kyllä Saabin koneiden tasapainojärjestelmästä on tosi vaikea puhua vakavin mielinhma kirjoitti:Se vissiin vieläkin aiheuttaa jatkuvaa vitsailupakkoa, vaikka moneen kertaan on todettu että kyse ei ole mistään koneen osien tasapainotuksista tai sen vajaavaisuudesta.ng900aero kirjoitti:...voisivat tasapainoittaa koneetkin niin hyvin ettei nitä murheenkryyni-tasapainoakseleita tarvittaisi)
Tietty jos suunnittelevat jonkun muun kuin rivinelosen..

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Joittenki on vaan näköjään pakko jauhaa paskaa ja provota kokoajan. Toisaalta enempi nuo kommentit kertoo kirjottajasta kuin autosta jota kommentoidaan.hma kirjoitti:Se vissiin vieläkin aiheuttaa jatkuvaa vitsailupakkoa, vaikka moneen kertaan on todettu että kyse ei ole mistään koneen osien tasapainotuksista tai sen vajaavaisuudesta.ng900aero kirjoitti:...voisivat tasapainoittaa koneetkin niin hyvin ettei nitä murheenkryyni-tasapainoakseleita tarvittaisi)
Tietty jos suunnittelevat jonkun muun kuin rivinelosen..
Aki Peltola #1132
Nyt on Aerossa uusi jakopää ja tasapainotushässäkkä. Öljypohjassa ei ollut mönjää, vaan jotain karstaa. Laakerit oli kunnossa. Kannen tiiviste ja vesipumppu vaihdettiin samalla ku kumpikin fuskaili. Kyllähän tolla kone hiljeni hiukkasen, jotta ei se ihan hukkaan kai menny. Lisäksi taisi poistua 100km/h -> 80km/h moottorijarrutuksessa esiintynyt nykiminen. Oiskohan tommonen voinu johtua venyneestä jakoketjusta..? No, sama se toisaalta ku ei nyi enää.
EDIT: Ja turbo oli myös hyvässä kunnossa.
EDIT: Ja turbo oli myös hyvässä kunnossa.
En ollutkaan huomannut kommenttiasi. Kuitenkin koetan vastedes kirjoitella asiallisemminAksu900 kirjoitti:
Joittenki on vaan näköjään pakko jauhaa paskaa ja provota kokoajan. Toisaalta enempi nuo kommentit kertoo kirjottajasta kuin autosta jota kommentoidaan.

Harmittaa vaan vieläkin meidän 9-5 joka porsi kaiken aikaa ja monestakin eri kohdasta.
Mutta hienoa jos karg on saanut 9-5:n kuntoon ja ilman omia kustannuksia, varmasti osasivat arvioida alakerran kunnon oikein, yhtä lujat laakerithan noissa pitäisi olla kuin vanhoissakin Saabin koneissa, eli niiden puolesta luulisii päästelevän sen puolisen miljoonaa jossei ole ollut pahaa voiteluhäiriötä.
Varmaankin ajoitus on ollut liian pitkällä ketjulla jo sen verran pielessä ettei Trionic ole enää pystynyt sitä kompensoimaan ja siitä johtunut nykiminen? No nykiminen voi varmaan johtua monestakin eri jutusta.
Tämä 9-5 palsta kiinnostaa siksikin että tekisi mieli päivittää ng johonkin 2000-luvun 9-5:een joka olisi 2.3 ja automaatti, mutta ilmeisen ongelmattomaan 04-> ei taida nyt rahat riittää, joten olisi tyydyttävä vanhempaan versioon (kuitenkin mielellään se 02-faceliftattu).
Siksikin kiinnostaa millaisia tuloksia näillä erilaisilla huohotinpäivityksillä, ja esim. Frostgreyn custom-huohotusjärjestelmillä on saavutettu.
Kuten olen moneen otteeseen kirjoittanutkin niin tein omaamme remontin jälkeen huohotuspäivityksen numero 2 eli porasin pöntön reiän 6.5mm:seksi ja nipan reiän 3-milliseksi, ja lisäksi laitoin putket avarammasta ja paksummasta tavarasta.
Pitääpä kysellä nykyiseltä omistajalta kuinka kone on nyt remontin jälkeen pelannut.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98