saabin asiakastyytyväisyys ohjelma
saabin asiakastyytyväisyys ohjelma
onko muille tullut tuon otsikon mukaista lappua saapin jälleen myyjältä? Lapussa puhutaan jotain 2000-2002 vuosimallien 9-3 ja 9-5 mallien saappien suorasytytysyksikön viasta.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Onhan tuosta jotain pientä juttua ollut:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=28367
Lyhyesti:
DI-kasetin voi käydä tarkistuttamassa erikseenkin Saab-merkkihuollossa ja huollon pitäisi tarkistaa kaikkien takaisinkutsun piiriin kuuluvien autojen kasetit huollon tms. remontin yhteydessä ja vaihtaa kasetti uuteen, mikäli kasetin sarjanumero on B083821 - B096117, C048743 - C072404, D000000 - D336210.
Eski
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=28367
Lyhyesti:
DI-kasetin voi käydä tarkistuttamassa erikseenkin Saab-merkkihuollossa ja huollon pitäisi tarkistaa kaikkien takaisinkutsun piiriin kuuluvien autojen kasetit huollon tms. remontin yhteydessä ja vaihtaa kasetti uuteen, mikäli kasetin sarjanumero on B083821 - B096117, C048743 - C072404, D000000 - D336210.
Eski
Meillä oli vm 2000 9-5 tuolla Porvoon Delta-Autossa ko. kutsun vuoksi. Valitettiin myös satunnaista käynnistymättömyyttä. Kipinäboxi oli vaihdettu, mutta ei uuteen vaan toiseen hieman kolhittuun yksilöön!
Tarkoittaakohan tämä "asiakastyytyväisyysohjelma" sitä että kierrätetään DI boxit autosta toiseen, jotta asiakkaat olisivat tyytyväisiä. Tässä tapauksessa vika ei poistunut ja taas tänään auto lähti erittäin vaikeasti käyntiin monen yrityksen jälkeen.
Tarkoittaakohan tämä "asiakastyytyväisyysohjelma" sitä että kierrätetään DI boxit autosta toiseen, jotta asiakkaat olisivat tyytyväisiä. Tässä tapauksessa vika ei poistunut ja taas tänään auto lähti erittäin vaikeasti käyntiin monen yrityksen jälkeen.
Pitääpä ottaa boxi käteen ja katsoa valmistusmerkinnät ja tehdä reklamaatio mikäli boxi todellakin on vanha niin kuin kolhuista voisi päätellä.Mimmi kirjoitti:Ei, vaan tuo kuvastaa Teltta-Auton tapaa toimia.
Oikea tapa (jonka Saab/GM on ilmoittanut) on tarkastaa ja tarvittaessa vaihtaa DI-kasetti UUTEEN.
Vanha ei ollut takuuvaihdettavaa sarjaa, mutta olivat silti vaihtaneet kun ongelmia oli ollut. Ei kuulemma ollut mitään puhetta testaamisesta (en itse hakenut autoa).9-5T kirjoitti:Tiedätkö oliko autossa oleva kasetti sen numeroinen joka vaihdetaan takuuna jos ei ovat voineet laittaa toisen kasetin jotta saat testata onko vika siinä.
Nyt on sitten todettu, ettei vika ole siinä.
Bensapumppua tai sen relettä voisi epäillä, kun auto käy hetken ja sammuu sitten. Mutta miksi se lopulta lähtee (sylinteri kerrallaan) käymään on arvoitus. Mikäli pumppu lopulta lähtisi käymään auton luulisi käynnistyvän heti, niin ja tulpathan olivat kerran todettu kastuneiksi. Pitänee viritellä painemittari polttoainelinjaan valmiiksi seuraavaa häiriötä odotellessa. Ja tulpat ainakin vaihdan.
t. sefo