Nyt on ö-pohja ja sihti putsauksessa pöydällä ja kysyisinkin, onko tämä jälki pahan näköistä? Öljypohjassa oli pientä kuraa ja metallirouhetta (todnäk. tasapainoakselin ketjun alarattaasta) ja autolla on ajettu 151tkm. Ratas kuitenkin näyttää ketjun välistä katsoen ihan kohtuulliselta.
Pahoittelen, että kuva pelkästä sihdistä on hieman heilahtanut, sihdin näkee myös tarkan kuvan (öljypohja keskellä) reunasta.


Yllätyin kuitenkin, olisin odottanut paljon pahempaa tilannetta, olisikohan toistuvat forte/STP-käsittelyt tai juuri ennen pohjan aukaisemista tekemäni RVS-käsittely tehnyt tehtävänsä?
Millaisia öljypohjia/imusihtejä muilla klubilaisilla on ollut?
Se, mikä on erityisen yllättävää, on se, että auto on alunperin isäni ostama sekä automaattivaihteinen ja ensimmäiset 130tkm sillä on ajettu lähes pelkkää kaupunkiajoa, ja silti huohotusongelman seurauksista ei ole selvästi havaittavaa jälkeä. Eivätkö em. tekijät pitäneet olla ne, jotka tuottaisivat suurimman riskin? Yksi öljynvaihtovälikin venahti aikanaan 40tkm pitkäksi, muutenkin öljyt on vaihdettu vain huolto-ohjelman mukaisesti, eikä tiheämmin.
Yllättävää on myös se, että jo kuvanmukainen imusihdin pieni tukkeentuminen aiheuttaa öljypumpun 10-15 sek kestävää "ulinaa" kylmillä öljyillä ja koneella. Sihdin pinta-alasta varmastikin puolet on kuitenkin yhä auki.