9-5 saabin 2,3t moottori

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
saabistikö
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Tammi 17, 2007 10:50

9-5 saabin 2,3t moottori

Viesti Kirjoittaja saabistikö »

Hei palstalaiset!

Olen tykästynyt saab 9-5 farmarin ulkonäköön melkein autokuumeeksi asti ja siitä johtuen pyörinyt tällä palstalla lueskelemassa ihmisten viestejä autoistaan. Ymmärrän tietysti että tällainen palsta on tarkoitettu juuri ongelmien ja niistä saadun tiedon jakamiseen..mutta mutta jotenkin on ruvennut epäilyttään tämä moottori-vioista keskustelu. Onko moottoriviat niin yleisiä jos autoa on huollettu asiallisesti? Onko vaikeaa löytää esim. 120-160tkm ajettu aero farmari vm~2000 niin ettei hetimiten joutuisi laittamaan ainakin sitä paljonpuhuttua turboa? Näin naisihmisenä tykkäisin keskittyä vain ajelusta nauttimiseen enkä korjauttamiseen niinkään :wink: Tosin, eihän tuo nykyinenkään auto mikään perinteinen kestävyyden perikuva ole (chrysler grandvoyager 2,5 td vm.98) mutta minulla tuo on toiminut moitteetta.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Aero malleissa ei ole ns.turbo ongelmaa, ainakaan noilla kilometreillä.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 9-5 saabin 2,3t moottori

Viesti Kirjoittaja karg »

saabistikö kirjoitti:Onko moottoriviat niin yleisiä jos autoa on huollettu asiallisesti? Onko vaikeaa löytää esim. 120-160tkm ajettu aero farmari vm~2000 niin ettei hetimiten joutuisi laittamaan ainakin sitä paljonpuhuttua turboa?
Tossa 110tkm ajetun, ns. asiallisesti huolletun Aero farmarin (vm. 2002) väliraportti:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=394995

Saattaa siis olla, että 120-160tkm ajetussa Aerossa jakopää on ainakin rempattu valmiiksi. Ei tosin tietenkään yleistäen yhtään mitään.. :)

Löytämisen vaikeus selviää etsimällä.
Vastaa Viestiin