valot/sähköt

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
nikopi
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: To Marras 24, 2005 11:39
Paikkakunta: Happijoki/Kauhajoki/Muu maailma

valot/sähköt

Viesti Kirjoittaja nikopi »

Ilmennyt autossa tällänen vika/ominaisuus valoissa, että esim luistoneston mennessä päälle ajovalot himmenee. Saman himmenemisen saa aikaan myös käyttämällä ajossa sähköikkunoita. Ensimmäinen kerta kun missään autossa moiseen törmään. Onko tämä vika vai ominaisuus? Jos vika niin mistä kannattaa alkaa etsimään? :?:
BMW 530d touring M-sport e39, Honda XL 600V
VW Caravelle Syncro -89 'sturmwagen' AKA 'mörkö'
Every dog has his day.
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

Viesti Kirjoittaja malait »

eiköpä tuo selvästi kerro siitä, että sinulla on kohta asiaa akku kauppaan.
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Kyllä se on ominaisuus, koska ajonvakautus ym järjestelmät vievät paljon virtaa,minullakin 9-3 samat "ominaisuudet".

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Viesti Kirjoittaja jmarin »

Haksu kirjoitti:Kyllä se on ominaisuus, koska ajonvakautus ym järjestelmät vievät paljon virtaa,minullakin 9-3 samat "ominaisuudet".
Haksu
Meillä ei kummassakaan 9-5:ssä ole tuota "ominaisuutta", mutta 9-3SS:ssä oli.
nikopi
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: To Marras 24, 2005 11:39
Paikkakunta: Happijoki/Kauhajoki/Muu maailma

Viesti Kirjoittaja nikopi »

Ei liene vuosimallilla väliä, koska tämä "ominaisuus" kuitenkin löytyy. Varmasti toimii jonkinlaisena ohitus vilkkuna, kun valot alkaa räpsyä TCS:n mennessä päälle. Ei tarvi niitä pitkiä räpytellä ohittaessa. Mun autossa kun noita ongelmia on ollut (nytkin korjaamolle menossa, pohjasta tippui joku värinä kumi takapäästä) niin hieman vain säikähdin kun valot räpsyy kuinka sattuu.
BMW 530d touring M-sport e39, Honda XL 600V
VW Caravelle Syncro -89 'sturmwagen' AKA 'mörkö'
Every dog has his day.
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

-04:n valot vilkkuu pienemmälle vaihtaessa, voimakkaasti jarruttaessa, luistoneston toimiessa jne jne...
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Viesti Kirjoittaja jmarin »

9-5T kirjoitti:
nikopi kirjoitti:Ei liene vuosimallilla väliä, koska tämä "ominaisuus" kuitenkin löytyy.
Totta mutta vuosimallin kertomalla olisi heti selvinnyt onko autosi vuosimallia jossa tuo on ominaisuus tai vika.
Tai sitten voisit asioista perillä olevana tahona paljastaa, missä vuosimalleissa tämä vika on ;-)
2.2TiD

Viesti Kirjoittaja 2.2TiD »

Vai sellaisia...

No onko 02:ssa tollanen hitaasti reagoiva säädin?

Itse olen hiukan samaa ilmiötä ihmetelly. Tuo sähköikkunoiden räpläääminen nimenomaan niin että lykkää ikkunaa kiinni vaikka se on jo kiinni aiheuttaa valoissa hetkellisen himmenemisen. Samoin ajossa joskus kun heittää moottorijarrutukselle tapahtuu sama.

Lataussäädintä hiukan jo epäilin mutta hyvä kuulla että on ihan vaan ominaisuus eikä varsinainen vika ja josta pääsee tarvittaessa helposti eroon. Kiitos taas.
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Viesti Kirjoittaja jmarin »

2.2TiD kirjoitti:No onko 02:ssa tollanen hitaasti reagoiva säädin?
Ei ainakaan meidän 02 Aerossa valot vilku kun absit rutisee.

Mittasin muuten kerran nollakelissä latausjännitteeksi tyhjäkäynnillä suunnilleen kaikki mahdolliset laitteet päällä 14.6-14.7 V.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6440
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Itse en ole ikinä huomannut valojen välkkymistä ajossa, mutta ihan aavistuksen himmenevät valot, kun yrittää sulkea suljettua sivulasia... Niin ja oma auto on M2000.

Eski
kasper
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Helmi 03, 2007 13:39

Viesti Kirjoittaja kasper »

Joo ,Vilkkuuhan ne "ominaisuus"tai sit viallinen ABS pistoke varsinkin jos TC:n toimiessa korostuu ja vilkkuu tosi pahasti 9-5:ssaei tätä ongelmaa.mut -02-04 9-3 voi olla,siis huono kosketus ABS/TC/ESP liittimessä.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Eski kirjoitti:Itse en ole ikinä huomannut valojen välkkymistä ajossa, mutta ihan aavistuksen himmenevät valot, kun yrittää sulkea suljettua sivulasia... Niin ja oma auto on M2000.

Eski
Enkä minä. Minullakin se on kyllä himmenemistä ennemmin kuin vilkkumista kun koettaa laittaa kiinni olevaa lasia kiinni. Ja monissa muissakin autoissa(ei Saab) missä olen istunut ja testannut tuota niin kaikissa ne himmenee samalla tavalla.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Turhan tarkkaa.

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Näköjään Saabissa on vähän vikoja kun täytyy alkaa moisesta ominaisuudesta valittamaan. Eiköhän toi ole melkein kaikissa autoissa melko normaalia. Esim kun laittaa pekin lämmittimen päälle niin valoissa huomaa himmentymisen. Sama on kaikissa muissakin sähköä vievissä laitteissa. Naurettavaa pilkun viilausta.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
2.0t Wagon
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja 2.0t Wagon »

hz81 kirjoitti:
Eski kirjoitti:Itse en ole ikinä huomannut valojen välkkymistä ajossa, mutta ihan aavistuksen himmenevät valot, kun yrittää sulkea suljettua sivulasia... Niin ja oma auto on M2000.

Eski
Enkä minä. Minullakin se on kyllä himmenemistä ennemmin kuin vilkkumista kun koettaa laittaa kiinni olevaa lasia kiinni. Ja monissa muissakin autoissa(ei Saab) missä olen istunut ja testannut tuota niin kaikissa ne himmenee samalla tavalla.
En oo huomannut edes himmenemistä.
Tarkkoja poikia...
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
Vastaa Viestiin