Griffin ja takaiskarit

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Griffin#01
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
Paikkakunta: Kuopio

Griffin ja takaiskarit

Viesti Kirjoittaja Griffin#01 »

70 tkm huollossa todettiin, että vm. 2001 Griffinin takaiskarit alkavat olla vaihtokunnossa. Päätettiin, että odotellaan kuitenkin kevääseen kunnes pakkasajat ovat ohi ja vaihdetaan sitten.
Aeron iskareissa ei ole kuulemma ollut vuotoja ja mekaanikko ehdotti niitä. Mitäs mieltä olette?
jerma75
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ke Loka 11, 2006 13:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja jerma75 »

Itsellä samaa vikaa, jarrurempan yhteydessä tehty iskaritesti antoi taakse 52% ja 55%.

Paljonkos muuten on pomppausraja katsastuksessa ?

Olen joka tapauksessa uusimassa iskareita taakse vaunun vetämisen vakavoittamiseksi, ja ajattelin laittaa joko Koni Sportit tai Bilsteinit. Onkos porukoilla jotain kokemuksia (hyviä/huonoja) kyseisistä merkeistä vaunun vedossa ?
SaabClub #3173
Marko "Jerma" Jerohin
p.050-5328977
mjerohin ÄT nic PISTE fi
----------------------------
Saab 9-5 3.0 V6t Griffin
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Aeron iskarit on ihan yhtä heikot... Iskareista löytyy juttua kilometrikaupalla, joten hakua peliin.

Eski
andr
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 08:53

Re: Griffin ja takaiskarit

Viesti Kirjoittaja andr »

>>Uusi koko alusta samalla urheilualustaksi(aerossa vakiona)
>>hinta 02-> n.700e ja vanhemmissa pitäisi olla vielä halvempi.


SAABhuolto asentaa SPORT-alustan 1300 eurolla .... että näin.

/r
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Itsellä asennettiin vuosi sitten -99 malliin tuo Sport-paketti, eli uudet iskarit, jouset (sis. myös kallistuksenvakaajat puslineen) sekä "extrana" pallonivelet. Koko paketti asennettuna ja suunnattuna oli muistaakseni karvan alle 1000eur...
andr
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 08:53

Viesti Kirjoittaja andr »

ok hyvä! missäpäin tämä firma ?
r.
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

ok hyvä! missäpäin tämä firma ?
Seinäjoki
2.2TiD

Viesti Kirjoittaja 2.2TiD »

Sama juttu, 950e asennettuna (sis. tietty nelipyöräsuuntaus) on asiallinen hinta.
Ja Ukista tietty!

Pojille terveisiä! Hyvä palvelua oli! ;)

Pelkät iskarit kyllä saa tarvikkeina johonkin 4-5 sadan hujakoille mutta sitte pitäs vielä jouset uusia. Niin ja Saabilta tulee vielä kallistuksenvaimentimetkin mukana. Eli se 750-800 Saabin orkkisalustasta on ihan ok hinta. Minusta ihan hyvä juttu koska se kannustaa uusimaan samantien myös jouset.

Ja noista katsastuksen iskaritesteistä sanoisin että niille en jatkossa paljon arvoa anna. Korkeintaan sen verran että kertovat onko eri puolilla jotakin eroja.
9-5 3.0t
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 07:42
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja 9-5 3.0t »

Enpä laittaisi vakiokamaa alle, jos kerta uusia pitää.

Suosittelen: H&R jouset ja Konin tai Bilsteinin iskarit. Kallistuksen vakaajat voi ottaa Aerosta. Puslat samalla uretaanisiksi, niin sitten alkaa jo alusta olla kunnossa.
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
andr
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 08:53

Viesti Kirjoittaja andr »

>>Suosittelen: H&R jouset ja Konin tai Bilsteinin iskarit. Kallistuksen vakaajat
>>voi ottaa Aerosta. uslat samalla uretaanisiksi, niin sitten alkaa jo alusta
>>olla kunnossa.

miten tietää että auto ei nouse liikaa jos ei vaihda jousia,
vaan uusii pelkästään iskarit, esim Bilstein ? mielestäni asento on
ihan jees nyt alkup alustalla, mutta aivan liian pehmeä

ok / r
Griffin#01
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Griffin#01 »

Tuli valittua Saabin alkuperäinen SPORT-alusta, vaikka esitetyt H&R jouset ja Konin tai Bilsteinin iskaritkin houkuttelevat. Uskon, että on kohtuullinen ratkaisu. Alle tuhannen euron maksaa töineen Kuopiossa, täytyy katsoa tuleeko vielä vakioasiakkaan alennusta.
Vastaa Viestiin