Tuli tuossa kahvipöytäkeskustelu autoveromuutoksista. Noistahan on nyt ollut lehdissä puhetta, että veron maksu muutettaisiin päästöperusteiseksi.
Nyt kiinnostaa onko 9-5:sen Hirsch seteissä eri päästöarvot rekisteriotteessa kuin normi 9-5:sessa? Esim. Aerossa tai voihan 9-5T:kin noista kertoa. Nuohan on kuitenkin rekisteröity suoraan hirsch seteillä. Muistaakseni vakio 9-5 Aero Wagon Aut. -01 päästöt on rekisteriotteessa n.234g/km. Nuo päästöthän menee suhteessa kulutukseen...
Onko Hirschille ilmoitettu eri kulutuslukemat. Noitahan on 9-5 Aeroon saatavana eri seteillä. Mm. 305hv johon vaihdetaan enemmän palikkaa ja tais niitä löytyä pelkkiä softa settejä.
Edit. kirotusvihreet
Onko Hirsch tietoa, päästöt?
Onko Hirsch tietoa, päästöt?
Viimeksi muokannut PVI, Pe Helmi 02, 2007 16:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
http://www.hirsch-performance.ch sivujen mukaan 260hv Aeron CO2 on 214g/100km ja 300hv Hirsch-päivityksellä 221g, eli ei suurta eroa.
Epäilen kyllä tuota päästöveroa "uutisankaksi", jolla yritetään houkutella nuoria miehiä äänestämään kevään vaaleissa. Jos noin 500Meuron autovero halutaan siirtää hankinnasta kulutukseen, olisi aika yksinkertaista siirtää se polttoaineveroon, joka tarkoittaisi noin 10snt korotusta litrahintaan. Suomessa liikenne kuluttaa polttoainetta 5mrd litraa vuodessa.
Eski
Epäilen kyllä tuota päästöveroa "uutisankaksi", jolla yritetään houkutella nuoria miehiä äänestämään kevään vaaleissa. Jos noin 500Meuron autovero halutaan siirtää hankinnasta kulutukseen, olisi aika yksinkertaista siirtää se polttoaineveroon, joka tarkoittaisi noin 10snt korotusta litrahintaan. Suomessa liikenne kuluttaa polttoainetta 5mrd litraa vuodessa.
Eski
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Tuossa tuli huomattua semmonen asia että tuo Troll R malli mitä sai prefacelift malleina niin on siltä ajalta ennenkuin hirsch oli saabin virallinen virifirma.
Tehot ja väännöt on ilmoitettu korkeammiks kuin niissä 02vm ja uudemmat.
http://koti.mbnet.fi/stress/Teknik/TrollR.pdf
Saakohan tuommosta kilpiin sitten kerta varmaan jossain saksan otteessa lukee että tehot on nämä.
Välillä näkyy saksassa kaupan aika edulliseen hintaan, ja aika paljo kivaa viriosaa vakiona sekä nuo ilmastoidut viggenjakkarat.
Ulkosesti tietenki ei niin pramea kuin ne 02-03vm hirschit.
Tehot ja väännöt on ilmoitettu korkeammiks kuin niissä 02vm ja uudemmat.
http://koti.mbnet.fi/stress/Teknik/TrollR.pdf
Saakohan tuommosta kilpiin sitten kerta varmaan jossain saksan otteessa lukee että tehot on nämä.
Välillä näkyy saksassa kaupan aika edulliseen hintaan, ja aika paljo kivaa viriosaa vakiona sekä nuo ilmastoidut viggenjakkarat.
Ulkosesti tietenki ei niin pramea kuin ne 02-03vm hirschit.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI