By-pass ventiili

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
alfa30
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Maalis 11, 2004 19:34

By-pass ventiili

Viesti Kirjoittaja alfa30 »

By-pass ventiili rikki,millainen kannataa ostaa jos hakee samalla pientä
tehon lisäystä vai vaikuttaako tehoon ollenkaan.
Auto SAAB 9-5 2,3t -98
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Jos haluut kestävemmän, niin Mitsubishi Evo VI -mallissa käytetty By -pass -venttiili käy muistaakseni suoraan... vai olikohan isommat päädyt... ?

Sekin on tosin kalvolla toimiva...

Hevosten lisäys on ehkä enemmän nimellinen...

Kuva

Vapaaviraussuotimen kanssa kivat tussaukset :twisted:

Jollain oli videon pätkäkin ???
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

saabracing kirjoitti:Jos haluut kestävemmän, niin Mitsubishi Evo VI -mallissa käytetty By -pass -venttiili käy muistaakseni suoraan... vai olikohan isommat päädyt... ?

Sekin on tosin kalvolla toimiva...

Hevosten lisäys on ehkä enemmän nimellinen...


Vapaaviraussuotimen kanssa kivat tussaukset :twisted:

Jollain oli videon pätkäkin ???
EVOn dumppi ei tod käy suoraan, vaan vaatii pienentimet.

Samalla kun lähtee kikkailemaan, niin osta vaikka maptunilta tai muulta vastaavalta toimittajalta virikäyttöön tehty bypass.
Nyt en ulkoa muista oliko vuonna -98 kaikissa 9-5 malleissa jo ns. viggen bosch bypass. Jos ei niin se kestää paremmin kuin se normi bosch. Kaikki boschit nykyää näitä "parempia".
#1730
500whp.net member
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Hirsch 305

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Käsittääkseni tuo bosch By-pass löytyy myös 305bhp moottorista.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Hirsch 305

Viesti Kirjoittaja Vigge »

-valomerkki- kirjoitti:Käsittääkseni tuo bosch By-pass löytyy myös 305bhp moottorista.
Niin ko. bosch löytyy myös minulta ja hyvin on toiminut vaikka välillä paineet 1.5bar :lol: Eihän se teho sitä venttiiliä riko, vaan ahtopaine, joka on yleensä suurimmillaan vääntöhuipun kohdalla. Toi 305 hummaa saavutetaan varmaan 1bar paineilla...
#1730
500whp.net member
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Hirsch ahdot

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Jep.
Ahtopaineet ilmoitetaan näin: 0.95 to 1.15 bar
Tiedot Saabilta.
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Luulenpa että minunkin autossani on väsynyt by-pass. Selittäisi paineen vaihtelun maksimiahdoilla.

Voiko ton venttiilin vaihtaa "tosta vaan" vai tarviiko siinä kikkailla jotain ?

PCS:stä kuulin että toi saabin uusi perus vena on käytössä myös viggenissä, joten lienee tarpeetonta investoida säädettävään by-passiin ?
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
alfa30
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Maalis 11, 2004 19:34

Viesti Kirjoittaja alfa30 »

by-pass on helppo testata imemällä/puhaltamalla alipaineletkusta jollei tunnu vastusta niin on kalvo rikki, ei sen vaihdossa tarvitse iroittaa kuin
kaksi lemmaria ja alipaineletku.Uusi maksoi metroautossa 31.90.
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

alfa30 kirjoitti:by-pass on helppo testata imemällä/puhaltamalla alipaineletkusta jollei tunnu vastusta niin on kalvo rikki, ei sen vaihdossa tarvitse iroittaa kuin
kaksi lemmaria ja alipaineletku.Uusi maksoi metroautossa 31.90.
Ok, tämä hyvä. Minulla tuo by pass on ilmeisesti "väsynyt" eli kalvo on löysä (mutta ilmeisesti ehjä). Tästä syystä kun ahdot menee kattoon by pass ei jaksa pitää maksimiahtoja päällä vaan antaa ajoitain periksi. Risalla by passilla ahdot eivät vissiin nouse ollenkaan ?
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Hain metro-autosta uuden by-pass venan ja laitoin paikalleen. Kone käyttäytyy selvästi tasaisemmin, vetää puhtaammin alhaalta ylös saakka. Eli ainakin omassa autossani tuo vanhan venan vaihto auttoi ahtojen seilaamiseen...
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Vastaa Viestiin