By-pass ventiili
By-pass ventiili
By-pass ventiili rikki,millainen kannataa ostaa jos hakee samalla pientä
tehon lisäystä vai vaikuttaako tehoon ollenkaan.
Auto SAAB 9-5 2,3t -98
tehon lisäystä vai vaikuttaako tehoon ollenkaan.
Auto SAAB 9-5 2,3t -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Jos haluut kestävemmän, niin Mitsubishi Evo VI -mallissa käytetty By -pass -venttiili käy muistaakseni suoraan... vai olikohan isommat päädyt... ?
Sekin on tosin kalvolla toimiva...
Hevosten lisäys on ehkä enemmän nimellinen...
Vapaaviraussuotimen kanssa kivat tussaukset
Jollain oli videon pätkäkin ???
Sekin on tosin kalvolla toimiva...
Hevosten lisäys on ehkä enemmän nimellinen...
Vapaaviraussuotimen kanssa kivat tussaukset
Jollain oli videon pätkäkin ???
EVOn dumppi ei tod käy suoraan, vaan vaatii pienentimet.saabracing kirjoitti:Jos haluut kestävemmän, niin Mitsubishi Evo VI -mallissa käytetty By -pass -venttiili käy muistaakseni suoraan... vai olikohan isommat päädyt... ?
Sekin on tosin kalvolla toimiva...
Hevosten lisäys on ehkä enemmän nimellinen...
Vapaaviraussuotimen kanssa kivat tussaukset
Jollain oli videon pätkäkin ???
Samalla kun lähtee kikkailemaan, niin osta vaikka maptunilta tai muulta vastaavalta toimittajalta virikäyttöön tehty bypass.
Nyt en ulkoa muista oliko vuonna -98 kaikissa 9-5 malleissa jo ns. viggen bosch bypass. Jos ei niin se kestää paremmin kuin se normi bosch. Kaikki boschit nykyää näitä "parempia".
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Hirsch 305
Käsittääkseni tuo bosch By-pass löytyy myös 305bhp moottorista.
Re: Hirsch 305
Niin ko. bosch löytyy myös minulta ja hyvin on toiminut vaikka välillä paineet 1.5bar Eihän se teho sitä venttiiliä riko, vaan ahtopaine, joka on yleensä suurimmillaan vääntöhuipun kohdalla. Toi 305 hummaa saavutetaan varmaan 1bar paineilla...-valomerkki- kirjoitti:Käsittääkseni tuo bosch By-pass löytyy myös 305bhp moottorista.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Hirsch ahdot
Jep.
Ahtopaineet ilmoitetaan näin: 0.95 to 1.15 bar
Tiedot Saabilta.
Ahtopaineet ilmoitetaan näin: 0.95 to 1.15 bar
Tiedot Saabilta.
Luulenpa että minunkin autossani on väsynyt by-pass. Selittäisi paineen vaihtelun maksimiahdoilla.
Voiko ton venttiilin vaihtaa "tosta vaan" vai tarviiko siinä kikkailla jotain ?
PCS:stä kuulin että toi saabin uusi perus vena on käytössä myös viggenissä, joten lienee tarpeetonta investoida säädettävään by-passiin ?
Voiko ton venttiilin vaihtaa "tosta vaan" vai tarviiko siinä kikkailla jotain ?
PCS:stä kuulin että toi saabin uusi perus vena on käytössä myös viggenissä, joten lienee tarpeetonta investoida säädettävään by-passiin ?
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Ok, tämä hyvä. Minulla tuo by pass on ilmeisesti "väsynyt" eli kalvo on löysä (mutta ilmeisesti ehjä). Tästä syystä kun ahdot menee kattoon by pass ei jaksa pitää maksimiahtoja päällä vaan antaa ajoitain periksi. Risalla by passilla ahdot eivät vissiin nouse ollenkaan ?alfa30 kirjoitti:by-pass on helppo testata imemällä/puhaltamalla alipaineletkusta jollei tunnu vastusta niin on kalvo rikki, ei sen vaihdossa tarvitse iroittaa kuin
kaksi lemmaria ja alipaineletku.Uusi maksoi metroautossa 31.90.
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero