Time for service ?
Time for service ?
Mitenkäs ysifemmassa määräytyy, milloin tuo huoltotarpeen teksti syttyy kojelautaan?
Onko kyse vain siitä, että auto laskee kilometrejä edellisestä nollauksesta vai mittaako auto oikeasti jotain öljyn ominaisuuksia tms?
9-3 SS:ssähän taitaa olla joku tällainen hienous, mutta onko femmassa?
Tilanne on nimittäin kummallinen: olen ajanut autolla vasta viitisen tuhatta kilometriä ja kauppaan kuului huolto (70000 km) eli oikeasti huollontarpeen ilmaisimen pitäisi syttyä vasta 15000 kilometrin päästä?
Eli siis onko huoltomiehiltä vain nollaus unohtunut vai onko ainoa oikeasti tehty huoltotoimenpide ollut leima huoltokirjaani? (Ostin auton LänsiAuton Lahden toimipisteestä, joka on Opel-liike, mutta myyjä väitti mm. takuuasioista kysyessäni, että heillä on asentajia, joilla on Saab-huoltokoulutus...).
Ja vielä: jos ei tarvitse huolestua, voiko tuon nollata itse (auttaako pitkä clear-painallus tähän) ?
Onko kyse vain siitä, että auto laskee kilometrejä edellisestä nollauksesta vai mittaako auto oikeasti jotain öljyn ominaisuuksia tms?
9-3 SS:ssähän taitaa olla joku tällainen hienous, mutta onko femmassa?
Tilanne on nimittäin kummallinen: olen ajanut autolla vasta viitisen tuhatta kilometriä ja kauppaan kuului huolto (70000 km) eli oikeasti huollontarpeen ilmaisimen pitäisi syttyä vasta 15000 kilometrin päästä?
Eli siis onko huoltomiehiltä vain nollaus unohtunut vai onko ainoa oikeasti tehty huoltotoimenpide ollut leima huoltokirjaani? (Ostin auton LänsiAuton Lahden toimipisteestä, joka on Opel-liike, mutta myyjä väitti mm. takuuasioista kysyessäni, että heillä on asentajia, joilla on Saab-huoltokoulutus...).
Ja vielä: jos ei tarvitse huolestua, voiko tuon nollata itse (auttaako pitkä clear-painallus tähän) ?
Soittelin vihdoin tänään Olarin LänsiAutoon Karjalaisen Ossille ja kyselin asiasta.
Ysifemmassa ilmaisin syttyy yksinkertaisesti, kun nollauksesta on kulunut 20 000 km tai yksi vuosi. Joten edelliseltä asentajalta on vain jäänyt nollaus tekemättä (mitä se sitten kertookaan huollon laadusta muutoin LänsiAuton Lahden Opel-pisteessä!).
Sinänsä tietojärjestelmä pelaa hyvin, Ossi näki kyllä koneeltaan, millä päivämäärällä autolleni on tehty tuo huolto ja missä se on tehty!
Nyt vain nollaamaan huoltomuistia saamieni ohjeiden mukaan (clear-nappia painetaan ensin kerran ja heti perään uudestaan jättäen se pohjaan niin pitkäksi aikaa, että näyttöön tulee teksti service, sitten nollaus on tehty).
Ysifemmassa ilmaisin syttyy yksinkertaisesti, kun nollauksesta on kulunut 20 000 km tai yksi vuosi. Joten edelliseltä asentajalta on vain jäänyt nollaus tekemättä (mitä se sitten kertookaan huollon laadusta muutoin LänsiAuton Lahden Opel-pisteessä!).
Sinänsä tietojärjestelmä pelaa hyvin, Ossi näki kyllä koneeltaan, millä päivämäärällä autolleni on tehty tuo huolto ja missä se on tehty!
Nyt vain nollaamaan huoltomuistia saamieni ohjeiden mukaan (clear-nappia painetaan ensin kerran ja heti perään uudestaan jättäen se pohjaan niin pitkäksi aikaa, että näyttöön tulee teksti service, sitten nollaus on tehty).
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Siis tuo vastaus oli kai oikea minun vuosimalliini (2002)? Olinhan jo kertonut Ossille autoni rekisterinumeron...9-5T kirjoitti: Vuosi sitten toi olisi ollut oikea vastaus.Vuosimallin mukaan 20000km tai 30000km paitsi jos 365 päivää tulee ennen vastaan.
Nollauksesta vielä sen verran, että se pitää siis tehdä käynnistysvirran ollessa kytkettynä, mutta ennen käynnistystä. Ja jos malttaa pitää namiskan pohjassa tarpeeksi kauan, muut tiedot (esim. keskikulutus) eivät nollaudu.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Tänään taas syttyi tuo "Time for service" -varoitus viitisen tuhatta kilometriä huollon jälkeen, joten eipä kuulu näköjään Olarin LänsiAutossakaan huoltotoimenpiteisiin tuo SID:n nollaus!
Mutta onneksi on tämä foorumi ja nuo hakutoiminnot! Löytyi tämäkin vanha ketju ja itse aikanaan välittämäni neuvot, jotka olin toki muuten jo unohtanut!
Mutta onneksi on tämä foorumi ja nuo hakutoiminnot! Löytyi tämäkin vanha ketju ja itse aikanaan välittämäni neuvot, jotka olin toki muuten jo unohtanut!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5T kirjoitti:Vuosimallin mukaan 20000km tai 30000km paitsi jos 365 päivää tulee ennen vastaan. Yleensä ilmoitus tulee 1000km ennen mutta minulla on vain joka toisessa sidi osannut laskea oikein. Suurin syy taitaa olla nollaamisessa.
Unohtu: En ole ikinä saanut itse nollattua sidiä, ilman tekkiä.
Kun ostin oman käytetyn, niin TIME FOR SERVICE nollattiin moneen kertaan sekä näppäimistöltä että käyttäen tekkiä. Aina seuraavan aamuna ilmoitus kummitteli taas näytössä. Vika hävisi vasta kun vaihtoivat SIDin. (Meni myyjäliikkeen takuuseen.)
Sitten kun tuli oikea määräaikaishuollon aika, niin ilmoitus tuli niin kuin pitikin. Ruuhkan takia sain ajan vasta aika myöhään. Ilmoittelu loppui ennen kuin huolto oli tehty. Kuulema ilmoittelee vain 20 kertaa (muistaakseni) ja sitten luovuttaa.
Enpä silloin ekalla keralla edes tiennyt että se loppuu omia aikojaan kun on näytetty parikymmentä kertaa. En tiedä päteekö tuo 20 silloin jos ilmoitus tulle väärin perustein.
Enpä silloin ekalla keralla edes tiennyt että se loppuu omia aikojaan kun on näytetty parikymmentä kertaa. En tiedä päteekö tuo 20 silloin jos ilmoitus tulle väärin perustein.
Ei mulla ainakaan loppunut tuon parinkymmenen kerran jälkeen, mutta nollasin sen huoltokirjan ohjeen mukaan (joka täälläkin jo on mainittu), kun olin tarpeeksi kauan sitä kuunnellut. Aloitti n. 62.000 km -> 70.000 km on pitkä matka...[o--o] kirjoitti: Enpä silloin ekalla keralla edes tiennyt että se loppuu omia aikojaan kun on näytetty parikymmentä kertaa. En tiedä päteekö tuo 20 silloin jos ilmoitus tulle väärin perustein.
Alkaa tosiaan huutamaan vuoden kuluttua edellisestä huollosta vaikka olisi miten nollattu edellisessä huollossa.
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
1. Ideahan koko keskustelussa oli se että TIME FOR SERVICE ei kadonnut vaikka sen nollasi huoltokirjan mukaan tai TEKillä. (Huolto oli tietenkin tehty.)
2. Vuoden kuluttua sen pitääkin tulla uudelleen vaikka km-lukema ei olisi täynnä. Autohan on huollettava vähintään kerran vuodessa tai useamminkin, jos ajetaan paljon. Sehän on koko ilmoituksen idea.
2. Vuoden kuluttua sen pitääkin tulla uudelleen vaikka km-lukema ei olisi täynnä. Autohan on huollettava vähintään kerran vuodessa tai useamminkin, jos ajetaan paljon. Sehän on koko ilmoituksen idea.
Toivottavasti käytit auton huollossa tuon ilmoituksen jälkeen. Voi pahimmassa tapauksessa vaikuttaa moottoritakuuseen, jos autossasi ko. ongelmia ilmenee ja toisessa päässä on pilkunviilaaja. Huoltovälithän ovat 20000 tai max. 1 vuosi.Meikku kirjoitti: Aloitti n. 62.000 km -> 70.000 km on pitkä matka...
Alkaa tosiaan huutamaan vuoden kuluttua edellisestä huollosta vaikka olisi miten nollattu edellisessä huollossa.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
En, kun olin käyttänyt auton just merkkikorjaamossa ylimääräisessä öljyn, tulppien, suodattimien yms. vaihdossa. Vaihdoin siis ko. auton km-lukemalla n. 59.000 km, josta merkintä huoltokirjassa. Nyt mittarissa 65500 ja ajattelin jättää huollon ensi vuoden puolelle, jos sen DI-kasetin sais sit samalla. Ettei jatkuvasti auto olis korjaamollakoistha kirjoitti:
Toivottavasti käytit auton huollossa tuon ilmoituksen jälkeen. Voi pahimmassa tapauksessa vaikuttaa moottoritakuuseen, jos autossasi ko. ongelmia ilmenee ja toisessa päässä on pilkunviilaaja. Huoltovälithän ovat 20000 tai max. 1 vuosi.

#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?