Koska uusi 9-5?
Koska uusi 9-5?
Pappa tuossa miettii 9-5:n päivitystä (neljäs 9-5 vuorossa), eli Turbo Pilot mallia. Samalla kuitenkin heitti mulle kysymyksen, että "..kun siellä Foorumilla pyörit, niin joko siellä tiedetään, koska tulee ihan uusi 9-5 malli". Ja kun en itse tosiaan tiedä, niin kysyn teiltä, että onko mitään aavistusta koska tuo uusi 9-5 olisi tuloillaan...?
Miten tuon nyt ymmärtää, heikolla ruotsin kielellä siinä lukee ensi syksynä tai mahdollisesti 2009, aika laaja haarukka:). Trollhattansaab.net tietää välillä, että esitellään syksyllä -08 MY2009 mallina ja välillä veikkaus on vuotta myöhemmin. Sodertaljen moottoritehtaasta (tehdään nykyiset 9-5:n moottorit) on ollut forumeilla kanssa juttua, että se siirtyy scanialle kun nykyisen 9-5:n tuotanto loppuu. Ajankohta vaihtelee yllä mainitulla välillä...
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Ei pitäisi tulla vielä tänä vuonna, vaan aikaisintaan ensi vuoden syksyllä, siis aikaisintaan 2009-vuosimallina!
Tänä vuonna tulee 9-3:n ulkoinen facelift ja nelivetoversiot.
Tänä vuonna tulee 9-3:n ulkoinen facelift ja nelivetoversiot.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Aika vanhaksi 9-5:nen päästetään, jos vasta 2009 tulee kokonaan uusi malli. Joissain sivustoilla puhutaan jopa vuodesta 2010.
Kelpo pelihän 9-5:nen on, mutta nyt alkaa olemaan altavastaaja mm. sisätilojen suhteen.
Nelivetomalli olisi hienoa saada tulevaan mallistoon.
Kelpo pelihän 9-5:nen on, mutta nyt alkaa olemaan altavastaaja mm. sisätilojen suhteen.
Nelivetomalli olisi hienoa saada tulevaan mallistoon.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Liekö mitään syytä olettaa että seuraava malli olisi isompi kun pienempään päin ollaan menty 9000:n jälkeen jo muutenkin. Toisaalta sama mulle, minä en mitään GM alumiinin kiiltoa kattele autojeni kojelaudoissa muutenkaan.eklunto1 kirjoitti: Kelpo pelihän 9-5:nen on, mutta nyt alkaa olemaan altavastaaja mm. sisätilojen suhteen.
Nelivetomalli olisi hienoa saada tulevaan mallistoon.
9000CS 2,3
Takaluukun tilavuus. Takapenkin jalkatilat.Jussi kirjoitti:Mistä kohtaa ja mihin verrattuna?eklunto1 kirjoitti:...mutta nyt alkaa olemaan altavastaaja mm. sisätilojen suhteen.
Jos vertailuauto pitää mainita, niin zekkaa esim. uuden Passatin mitat.
9-5T:n "kaipaamat" säilytyslokerot on sitten oma asia.. Itse en niitä kaipaa, mutta suurimmalle osalle niiden määrä on yksi valintakriteeri perheautoa hankittaessa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Onhan niitä mitoiltaan isompia pilvin pimein, aina on ollut ja aina tulee olemaan, mutta toisaalta on myös pienempiä... ei se että markkinoilla on isompiakin autoja sinänsä tarkoita että automalli olisi vanhentumassa.eklunto1 kirjoitti:Jos vertailuauto pitää mainita, niin zekkaa esim. uuden Passatin mitat.
Oleellisin kilpailija lienee Volvo V70 ja en ainakaan minä pysty näkemään mitään merkittäviä eroja yhtikäs missään ominaisuudessa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Eikös 9-5 tule samalle alustalle kuin tuleva Vectrakin (muistaakseni Epsilon 2).Tannisto kirjoitti:Varmaan tuo koko riippuu herra Opelista. Eiköhän ne sen auton jonkun Opelin mallin kanssa samalle pohjapellille kuitenkin rakentele. Vai olenko nyt ihan hukassa...?
Jänskää nähdä. Opelilta kun poistui iso farmari, Omega, ja samalla suurensivat Vectran kokoa.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Virtalukko ja ikkunanamiskat ovat ihan väärässä paikassa. Niiden idiottimainen sijoittelu vie hyvät tilat kaikelta muulta säilytystilalta.Jussi kirjoitti: Mistä kohtaa ja mihin verrattuna?
Tuo on muuten sellainen asia, mitä kaipaan edellisestä autostani kaikkein eniten. Mersussa on todellakin pikkutavaroiden säilytys hanskassa jopa käsijarrun mualle sijoittamisen ansiosta. Noissa asioissa Saab ottaa kuokkaan 6-0.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
9-5:n takapenkin tilat on tosiaan perhekäytössä pettymys 9000:een verrattuna. Kun takapenkin laittaa turvapenkkejä täyteen niin tulee 9000:sta ikävä. Ja pituussuunnassa ei lasten jalat sovi olemaan jos etupenkit on vähänkään liian takana koska tietyn kokoisten lasten jalathan tulee aika suoraan eteenpäin koska polvitaive ei yllä riittävän pitkälle. **tuttaa kuunnella tuon hintaluokan perheautossa kun 7 vuotias koko ajan valittaa takapenkillä että siirrä penkkiä eteenpäin. Eikä isompaa saa edes rahalla
Pitääkö ostaa joku XC90 seuraavaksi..
Kaiholla muistelee pidempiä reissuja 9000:ssa kun emäntä ajoi ja itse sai jalat aivan suorina lokotella siinä takana niinkuin ministerit konsanaan.
Voisin tuon takia olla kiinnostunut jopa volvon 80 sarjasta seuraavaksi autoksi jos sitä saisi farkkuna.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Kaiholla muistelee pidempiä reissuja 9000:ssa kun emäntä ajoi ja itse sai jalat aivan suorina lokotella siinä takana niinkuin ministerit konsanaan.
Voisin tuon takia olla kiinnostunut jopa volvon 80 sarjasta seuraavaksi autoksi jos sitä saisi farkkuna.
9000CS 2,3
Menee ohi aiheen jo, mutta kirjotellaan. 9-5 takajalkatiloissa ei ole paljon valittamista ku vertaa mersun e sarjaan tai volvo v70.
Joudun kulkemaan työväliä silloin tällöin kaverin e mersun kyydissä ja polvet osuvat etumatkustajan penkkiin ku molemmat on noin 185 pitkiä. Kaveri valittelee samaa asiaa, että ku turvaistuimet on niin lasten jalat ei mahu olemaan kunnolla. Ainoa joka pelastaa vähän on että etuistuimet on muotoiltu niin että keskellä menee "paksu" palkki joten jalat mahtuu molemmin puolin.
Toisin kuin V70 jossa penkin runko on tehty niin, että paksut palkit on molemmin puolin penkkiä. Polvet ei mahdu kuin keskelle. Istu siinä sitten jalat ristissä.
Uusi v70 on huomattavasti isompi kuin vanha.
Ooppel vectra on kasvanut taka tiloiltaan valtavasti. Olen ymmärtänyt, että vectra olis kasvatettu korvaamaan omega. Peräkontti taas on pitkä ja kapea.
Ford mondeossa on mielestäni isot takatilat ja peräkonttia on tullut vertailtua käytännössä. 9-5 peräkontti on kapeampi kuin mondeon.
Minun veikkaus, että uusi 9-5 tulee olemaan aika paljon isompi kuin nykyinen.
Vertailu ryhmässä parhaat ajo ominaisuudet on tietenki saabissa.![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Joudun kulkemaan työväliä silloin tällöin kaverin e mersun kyydissä ja polvet osuvat etumatkustajan penkkiin ku molemmat on noin 185 pitkiä. Kaveri valittelee samaa asiaa, että ku turvaistuimet on niin lasten jalat ei mahu olemaan kunnolla. Ainoa joka pelastaa vähän on että etuistuimet on muotoiltu niin että keskellä menee "paksu" palkki joten jalat mahtuu molemmin puolin.
Toisin kuin V70 jossa penkin runko on tehty niin, että paksut palkit on molemmin puolin penkkiä. Polvet ei mahdu kuin keskelle. Istu siinä sitten jalat ristissä.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ooppel vectra on kasvanut taka tiloiltaan valtavasti. Olen ymmärtänyt, että vectra olis kasvatettu korvaamaan omega. Peräkontti taas on pitkä ja kapea.
Ford mondeossa on mielestäni isot takatilat ja peräkonttia on tullut vertailtua käytännössä. 9-5 peräkontti on kapeampi kuin mondeon.
Minun veikkaus, että uusi 9-5 tulee olemaan aika paljon isompi kuin nykyinen.
Vertailu ryhmässä parhaat ajo ominaisuudet on tietenki saabissa.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Audi A4 2.0TFSIq
Nuo on tottumus- ja mielipidekysymyksiä... tokihan niistä voi numeron tehdä mutta yllättävän äkkiä niihin tottuu ja ihan luontevia paikat Saabissakin on.Karzan kirjoitti:Virtalukko ja ikkunanamiskat ovat ihan väärässä paikassa. Niiden idiottimainen sijoittelu vie hyvät tilat kaikelta muulta säilytystilalta.
Kun vaihdoin Tonnarin Pösöön niin ensimmäiset kuukaudet oli lasin namiskat hukassa nyt kun vaihtoi Pösön 9-5:een niin taas on namiskat hukassa... ja sitten kun ajelee vielä välillä XM:lläkin (silloin harvoin kun se ei ole telakalla) niin kaikki namiskat on totaalisen hukassa. Kuitenkin se keskikonsoli tuntuu luontevimmalta paikalta... vasemmalla kädellä ajetaan ja oikealla sählätään kaikkea muuta
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
... ja minä taas en kaipaa niitä ollenkaan... vaikka ranskalaisissa kaikenmaailman mukamas-näppäriä lokeroita on vielä toisessa potenssissa verratuna esim mersuun. Hanskat, aurinkolasit, parkkikiekko, jääraappa, kännykän laturi, ehkä muutama cd-levy... mitä muuta niihin lokeroihin pitää mahtuaKarzan kirjoitti:Tuo on muuten sellainen asia, mitä kaipaan edellisestä autostani kaikkein eniten. Mersussa on todellakin pikkutavaroiden säilytys hanskassa jopa käsijarrun mualle sijoittamisen ansiosta. Noissa asioissa Saab ottaa kuokkaan 6-0.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5