Veto kateissa 2.3t automaatissa??
Veto kateissa 2.3t automaatissa??
Ihmeen laiskaksi alkanut v.1999 2.3t SE automaatti, siis laiskemmaksi kun se on ennen ollut..
Check Engine ei ole palanut missään vaiheessa, ei savuta ja käy muutenkin normaalisti. Jotenkin vaan tuntuu tukkoselta, kun antaa kunnolla kierroksia niin vetääkin kyllä, mutta ei mielestäni normaalisti. Akun kenkä oli irti Defan akkulaturin asennuksen yhteydessä pari viikkoa sitten, voisko tuo olla vaan oppinut naisväen käskytyksessä "väärille tavoille" ??? ;=)
Check Engine ei ole palanut missään vaiheessa, ei savuta ja käy muutenkin normaalisti. Jotenkin vaan tuntuu tukkoselta, kun antaa kunnolla kierroksia niin vetääkin kyllä, mutta ei mielestäni normaalisti. Akun kenkä oli irti Defan akkulaturin asennuksen yhteydessä pari viikkoa sitten, voisko tuo olla vaan oppinut naisväen käskytyksessä "väärille tavoille" ??? ;=)
9-5 2.3t SE A 1999
Arvauksia lisää:
- alipaineletkut, tuppaavat menemään haperoiksi
- kampiakselin asentoanturi (mulla tuli roimasti voimantunnetta lisää kun vaihdoin)
- alipaineletkut, tuppaavat menemään haperoiksi
- kampiakselin asentoanturi (mulla tuli roimasti voimantunnetta lisää kun vaihdoin)
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Nonniih, löytyihän sieltä vikakin kun oli aikaa tutkia vähän perusteellisemmin. Oli nimittäin hukkaportin tanko irronnut hukkaportin vivusta
ilmankos meni paineet "harakoille".
Ilmeisemmin kiinnityssokka oli lähtenyt karkuun ja näinollen tanko päässyt irti. Hukkaportti on nyt sitten tietysti pyörähtänyt ala-asentoonsa, josta sitä ei taida saada palautettua normaali toiminta-alueelle muuten kuin irrottamalla pakoputken?

Ilmeisemmin kiinnityssokka oli lähtenyt karkuun ja näinollen tanko päässyt irti. Hukkaportti on nyt sitten tietysti pyörähtänyt ala-asentoonsa, josta sitä ei taida saada palautettua normaali toiminta-alueelle muuten kuin irrottamalla pakoputken?
9-5 2.3t SE A 1999
Juu, downpipen täytyy irroittaa ja sormella auttaa läppä toiseen asentoon. Kerran kävi myös samoin, että hukkaportti pyörähti ja jäi jumiin...Mikko M. kirjoitti:Nonniih, löytyihän sieltä vikakin kun oli aikaa tutkia vähän perusteellisemmin. Oli nimittäin hukkaportin tanko irronnut hukkaportin vivustailmankos meni paineet "harakoille".
Ilmeisemmin kiinnityssokka oli lähtenyt karkuun ja näinollen tanko päässyt irti. Hukkaportti on nyt sitten tietysti pyörähtänyt ala-asentoonsa, josta sitä ei taida saada palautettua normaali toiminta-alueelle muuten kuin irrottamalla pakoputken?
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Nonnih, nyt on sokka paikallaan ja paineet taas oikeassa osoitteessa.
Heitinpä kierroksen verran peruspainettakin lisää, ja perstuntumalta piristyi jonkin verran jo.. Eli Metro-auton jäljiltä paineessa oli nostovaraa.
Uskaltaakos tuon säätää ns. tappiin siten, että nostaa peruspainetta kunnes sytyttää vikavalon, sitten vaan vähän takaisin päin ja akun kenkä irti vikavalon nollaamiseksi?
Heitinpä kierroksen verran peruspainettakin lisää, ja perstuntumalta piristyi jonkin verran jo.. Eli Metro-auton jäljiltä paineessa oli nostovaraa.
Uskaltaakos tuon säätää ns. tappiin siten, että nostaa peruspainetta kunnes sytyttää vikavalon, sitten vaan vähän takaisin päin ja akun kenkä irti vikavalon nollaamiseksi?
9-5 2.3t SE A 1999
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: La Maalis 29, 2008 17:36
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Veto kateissa 2.3t automaatissa??
Ja omassa femmassa näköjään sama vika, irtihän tuo hukkaportin tanko oli. Hukkaportin vipu oli kääntynyt alas "kello kuuteen", kumpaan suuntaan tuo vipu pitää pyörittää takaisin "kello kahteentoista" jotta tanko sokkineen on mahd kiinnittää?? Ei kuitenkaan 360 astetta pyöri tuo vipukaan?
Re: Veto kateissa 2.3t automaatissa??
vastapäivään, se lähtee sieltä kyllä kun jollain avaimella kopauttaa tuosta tapista sitä ylöspäin, niin säästyy tolta pakoputken irrottamiselta
#3272
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: La Maalis 29, 2008 17:36
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Veto kateissa 2.3t automaatissa??
Kiitos Pola, juuri tätä hainkin, omat remonttifasiliteetit on kohtuullisen vaatimattomia eikä pakoputken irroittaminen ole mahdollista... 
Ajattelinkin että hukkaportin toiminta on vain toiseen suuntaan eli tässä tapauksessa tanko liikkuu vasemmalta oikealle ja avaa hukkaporttia, suunta vain oli epäselvä.
Eiköhän tämä tangon ja vivun yhteensovittaminen onnistu, kiitos taas avusta ja täällä sitten lisää, onnistui tai ei...
Ja hyvää joulua niin tätä threadia seuraaville kuin myös jokaiselle foorumilla kävijälle!
-petri

Ajattelinkin että hukkaportin toiminta on vain toiseen suuntaan eli tässä tapauksessa tanko liikkuu vasemmalta oikealle ja avaa hukkaporttia, suunta vain oli epäselvä.
Eiköhän tämä tangon ja vivun yhteensovittaminen onnistu, kiitos taas avusta ja täällä sitten lisää, onnistui tai ei...
Ja hyvää joulua niin tätä threadia seuraaville kuin myös jokaiselle foorumilla kävijälle!
-petri
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: La Maalis 29, 2008 17:36
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Veto kateissa 2.3t automaatissa??
Ok, hukkaporttishow pt. 2...
Hukkaportti ja tanko kiinni toisissaan, tuo viestiketjussa ylempänä olevan kuvan osa 35 oli pingahtanu irti ja nyt todellakin ovat osat paikallaan ja tuntuis toimivan ok.
Osa on 55558372, Metro-Auto Viikin (Mekonomenista ei löytynyt) hinta osalle oli 30 (kolmekymmentä) euroa(!) mutta hetken mietittyään myyjä antoi osalle uuden hinnan, 17e, aika hyväkatteisia osia...
Todellakin, hukkaportti oli irti klo kuudessa, pienellä nitkuttelulla, ei voimalla lainkaan, hukkaportti kääntyi vastapäivään klo kahteentoista, tankoa piti vetää ~ 1mm vasemmalta oikealle jotta sen sai hukkaporttiin kiinni. Sitten vaan lukkorengas 55558372 hukkaportin akselin päähän ja odottelua koska taas sama sessio...
Lämpösuojan 8mm mutteri (13mm avain/hylsy) sai WD-40 -kylvyn joka vaikutti 2 vrk, lähti ehjänä irti,käytin saman mutterin kiinnitykseen.
Parkkipaikalla helposti tehtävä korjaus kun ei tarvi auton alle mennä ja tilaa on ei ruhtinaallisesti mutta ihan varmasti riittävästi.
Kiitos Pola, ilman kommenttiasi ensi askel olisi jäänyt ottamatta ja olisin ollut ulkopuolisen avun varassa, asia hoidettu ok.
-petri
Hukkaportti ja tanko kiinni toisissaan, tuo viestiketjussa ylempänä olevan kuvan osa 35 oli pingahtanu irti ja nyt todellakin ovat osat paikallaan ja tuntuis toimivan ok.
Osa on 55558372, Metro-Auto Viikin (Mekonomenista ei löytynyt) hinta osalle oli 30 (kolmekymmentä) euroa(!) mutta hetken mietittyään myyjä antoi osalle uuden hinnan, 17e, aika hyväkatteisia osia...
Todellakin, hukkaportti oli irti klo kuudessa, pienellä nitkuttelulla, ei voimalla lainkaan, hukkaportti kääntyi vastapäivään klo kahteentoista, tankoa piti vetää ~ 1mm vasemmalta oikealle jotta sen sai hukkaporttiin kiinni. Sitten vaan lukkorengas 55558372 hukkaportin akselin päähän ja odottelua koska taas sama sessio...
Lämpösuojan 8mm mutteri (13mm avain/hylsy) sai WD-40 -kylvyn joka vaikutti 2 vrk, lähti ehjänä irti,käytin saman mutterin kiinnitykseen.
Parkkipaikalla helposti tehtävä korjaus kun ei tarvi auton alle mennä ja tilaa on ei ruhtinaallisesti mutta ihan varmasti riittävästi.
Kiitos Pola, ilman kommenttiasi ensi askel olisi jäänyt ottamatta ja olisin ollut ulkopuolisen avun varassa, asia hoidettu ok.
-petri