Onko muilla havaittu kun painaa ykkösellä kaasun pohjaan (kierrokset sinne n. 5000-6000 RPM) ja heitää kakkosen päälle ja painaa pohjaan kaasun niin kone niinkuin hyytyy, ei lähde ottaa kierroksia ennekuin vähän ajan päästä ?
Voisiko se olla momentin rajoitin mikä lyö päälle vai mikä se voisi olla. Kyselin silloin kun ostin auton myyjältä kun käytiin koeajolla hänen kanssa niin meinasi että se on normaalia ?
Nykähtää kummalisesti kun lähtee nopeasti?
Nykähtää kummalisesti kun lähtee nopeasti?
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Terve ! Kyse on mielestäni enemminkin ominaisuudesta kuin jostain viasta. Elikkä ahtopaineet pääsee juuri tuossa vaihtamishetkellä putoamaan , ellet sitten koita pitää hiukan kierroksia yllä kun "hämmennät" keppiä . Tätä ominaisuutta edes auttaa vielä Saabin Takerteleva ja hidas vaihteen siirto. Mm. Tätä vartenhan esim . turbollisissa ralliautoissa on ns. paukkusysteemi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa