
Tid ja tehot
Tid ja tehot
Tulipa sitten toteutettua haave ja vaihdettua 9-3 dit -99 vuoden 2003 Tid At 2,2 wagoniin.
Kaikki tuntuu muuten hyvältä, mutta painonlisäys on vienyt moottorista parhaan puhdin (tai sitten automaatti vain tuntuu laiskemmalta). Joten kysymys kuuluukin: onko olemassa lastua tms. softaa tehon lisäämiseksi suht yksinkertaisesti?. Haulla en oikein tullut hullua hurskaammaksi, kun jutut loppuivat vähän niinkuin kesken, eli lopputulosta en asiaan löytänyt. Onko kokemuksia, tietoja, mutua tai mielummin faktaa asiaan?

tonnari muijalla ja mukuloilla
9-3 dit itsellä
9-3 dit itsellä
Kyllä siihen verkkaisempaankin kyytiin tottuu ajan kanssa. Tosin taas kun pääsi kokeilemaan venttiilin nousua vanhalla turbotonnarilla niin tuntui tuo TiD täysin puhdittomalta.
No nyt kun sitten ajeli taas reilun tuhannen kilsan lenkin farkulla ja ei vielä tankkivalo pala niin sen verkkauden hyväksyy. Ja näin talvirajoituksilla riittäisi vähempikin kyyti!
Näkyyhän noita virityksiä löytyvän kun vähän googlettaa. En kyllä ite tiä ketään kellä ois 2.2 9-5:ssä nostettu tehoja.
Tuossa muutama sivu.
http://www.voimaa.com kaupittelee 143 hp ja 340 Nm pakettia hintaan 599,-
http://www.dieseltuning.fi 154 hp ja 347 Nm hintaan 419,-
No nyt kun sitten ajeli taas reilun tuhannen kilsan lenkin farkulla ja ei vielä tankkivalo pala niin sen verkkauden hyväksyy. Ja näin talvirajoituksilla riittäisi vähempikin kyyti!
Näkyyhän noita virityksiä löytyvän kun vähän googlettaa. En kyllä ite tiä ketään kellä ois 2.2 9-5:ssä nostettu tehoja.
Tuossa muutama sivu.
http://www.voimaa.com kaupittelee 143 hp ja 340 Nm pakettia hintaan 599,-
http://www.dieseltuning.fi 154 hp ja 347 Nm hintaan 419,-
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Taitaa löytyäMimmi kirjoitti:Löytyisköhän PCS:ltä lastua pikkudieseliinkin?

http://www.speedparts.se/shop/prod/newu ... diesel.htm
noilla tehoilla voisi "pikkudiiselillä" kiusata jo muitakin saabeja kuin 2.0t ja 2.3t koneisia
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
En tiedä miksi mutta tuollaista anturien "huijaus" palikkaa en autooni pistäisi, jotenkin vain tullut sellainen ajatus vaikka voivat olla oikeasti asiallisiakin.
Onko kokemusta tai tietoa kestävyydestä, kulutuksesta tai jms??
Tarkoitushan ei ole vedättää timmi tiskissä mustan savun tuprutessa per...estä koko ajan, vaan hakea ohitusvoimaa. Tuli tuossa kokeiltua kaverin 350 meseä, ja yksi Golf päätti kesken ohituksen, ettei "maanmies" helposti ohi pääse, no tuli sellainen pikkupoika tilalleni rattiin ja painoi pedaalin pohjaan, Golf ei paria sekuntia kauempaa rinnalla pysynyt ja jättikin leikin siihen

9-5 ei siihen tilanteseen eväitä olisi antanut. Olis pitänyt olla vähintään mamman tonnari

En koe olevani mikään maanteiden terroristi, vaan yleensä ihan nopeusrajoitusten rajoissa (about) tulee köröteltyä. Ohitukset vaan sais tapahtua vähän reippaammin ja siinä se tehon puute ilmenee. Joten tilapäistä voimaa, eli tuskin koneen tai laatikon kestävyysrajat tulevat vastaan.
tonnari muijalla ja mukuloilla
9-3 dit itsellä
9-3 dit itsellä
Bensa koneiden osalta on kokemusta. Hyvin ovat tähän mennessä kestäneet. Dieseli Saabin tekniikka konetta lukuun ottamatta on samaa.
9-5T tuossa mainitseekin että nuo Diesel "chipit" ovat pääsääntöisesti polttoaineen syötön väliin kytkettyjä boxeja, kun taas Saabin Tronic moottorinohjauksella toimiville koneille on olemassa omat viritysohjelmat, jolla voidaan muuttaa useita eri asoita koneen toiminnassa.
Jos/kun itse laittaisin dieseliin tuollaisen boxin, niin käyttäisin tunnettujen talojen kuten Speedparts, Nordic, Maptun tuotteita. Kyseisiä settejä on kuitenkin asennettu jo vuosia ja jos niissä olisi ollut suuria ongelmia niin ne olisi kyllä jo tiedossa.
Säästöä kulutuksen suhteen on turha haaveilla. Periaatteessa chipattu auto järkevällä ajolla kuluttaa hieman vähemmän. Käytäntö on on sitten toinen asia.
9-5T tuossa mainitseekin että nuo Diesel "chipit" ovat pääsääntöisesti polttoaineen syötön väliin kytkettyjä boxeja, kun taas Saabin Tronic moottorinohjauksella toimiville koneille on olemassa omat viritysohjelmat, jolla voidaan muuttaa useita eri asoita koneen toiminnassa.
Jos/kun itse laittaisin dieseliin tuollaisen boxin, niin käyttäisin tunnettujen talojen kuten Speedparts, Nordic, Maptun tuotteita. Kyseisiä settejä on kuitenkin asennettu jo vuosia ja jos niissä olisi ollut suuria ongelmia niin ne olisi kyllä jo tiedossa.
Säästöä kulutuksen suhteen on turha haaveilla. Periaatteessa chipattu auto järkevällä ajolla kuluttaa hieman vähemmän. Käytäntö on on sitten toinen asia.

Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Lähinnä tuo huijausboksien käyttö dieseleissä perustuu siihen ettei dieselmoottori ole niin nöpönuuka toisin kuin bensakone. Huijausboksithan perustuvat siihen että tietokonetta huijataan antamaan enemmän löpöä koneeseen tavalla tai toisella. Yleensä ahtopainetta ei kasvateta.
Onhan noita saabinkin koneita kosahdellu pienillä kilometrilukemilla
VAG-konsernin tuotoksissa ja saabeissa yhteinen nimittäjä taitaa olla liian pitkät öljynvaihtovälit.
Onhan noita saabinkin koneita kosahdellu pienillä kilometrilukemilla

9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.