9-5 viat
9-5 viat
Heip !
Ikuisena saabistina .Ostin 9-5 -02 2,3t farkun . Minusta siinä on ollut "paljon" kaikenlaista "pikkuvikaa" ajettu alle 100000km ollut reilun vuoden ajanut olen n.25000km.
esim. vakaaja oli aivan väljä,takakontin kaasuiskarit meni sököks,cd-soitin sanoi sopimuksen irti,kaiuttimet pätkii välillä kuuluu ja ei kuulu,ajovalopolttimoja palaa aika paljon n.3000km ja saa vaihtaa apljon palanut myös parkkipolttimoita,takana kolisee ilmeiseti iskari ja öljyä rupes menee vaihdoin sen huohotin paketin kokonaan(oli töhnää täys),ja meni saabin takuuseen se sytytyskasetti mikä nyt näihin kaikkiin vaihdettiin.airback valo sytyi palamaan.Ovet eivät aukene pakkasilla (keskuslukko ei pelaa yli 10 pakkasessa).
Ois vaan pitänyt jaksaa hitsata 900-84 16t .Pari ollut niitä ja kymmenkunta muutakin 99,900 saabia melkein kaikki turboja mahtavia autoja niinkuin saabit on
Ikuisena saabistina .Ostin 9-5 -02 2,3t farkun . Minusta siinä on ollut "paljon" kaikenlaista "pikkuvikaa" ajettu alle 100000km ollut reilun vuoden ajanut olen n.25000km.
esim. vakaaja oli aivan väljä,takakontin kaasuiskarit meni sököks,cd-soitin sanoi sopimuksen irti,kaiuttimet pätkii välillä kuuluu ja ei kuulu,ajovalopolttimoja palaa aika paljon n.3000km ja saa vaihtaa apljon palanut myös parkkipolttimoita,takana kolisee ilmeiseti iskari ja öljyä rupes menee vaihdoin sen huohotin paketin kokonaan(oli töhnää täys),ja meni saabin takuuseen se sytytyskasetti mikä nyt näihin kaikkiin vaihdettiin.airback valo sytyi palamaan.Ovet eivät aukene pakkasilla (keskuslukko ei pelaa yli 10 pakkasessa).
Ois vaan pitänyt jaksaa hitsata 900-84 16t .Pari ollut niitä ja kymmenkunta muutakin 99,900 saabia melkein kaikki turboja mahtavia autoja niinkuin saabit on
Onko muita autoja kuin saabeja ei minulla ainaskaan
Täällä hieman sama homma vikojen suhteen. Auto on ollut meillä n.2,5 vuotta ja yllättävän monta reissua on käyty korjaamolla. Muutaman kk:n ajon jälkeen syttyi CE valo ja vikakoodi tuli ilmamassamittarista, se saatiin vaihdettua takuuseen myyjäliikkeen piikkiin. Puoli vuotta meni sitten ihan mukavasti ajellen ja CE valo syttyi taas, silloin kuitattiin vikakoodi ja päivittivät uudemman softan. Ilmeisesti läppäkotelon toleranssien laajennus. Sitten sattui ikävä kuukausi kesällä -05 kun ensin meni lämppärin kenno ja parin viikon päästä siitä meni turbo. Tämän jälkeen on ajettu pitkä pätkä ilman mitään suurempia murheita. Nyt helmikuussa vaihdatin sitten vuosihuollon yhteydessä alustasarjan autoon kun alkoi olla aika pehmeät kyydit ja iskarit entiset. Samalla huollosta sitten kysyivät, että laitettaisko sun auto moottoritakuuseen kuntoon kun jakopää vuotaa molemmin puolin ja kylmänä ketju kihnuttaa. Nyt on sitten auto taas saanut tälle vuodelle uutta osaa niin paljon, ettei kannata autokuumetta itselleen hankkia kevään tullen
Kuitenki oon yrittänyt aina lohduttaa itseäni että eiköhän tässä taas mennä kun on noita kuluvia osia vaihdettu.
Kuitenki oon yrittänyt aina lohduttaa itseäni että eiköhän tässä taas mennä kun on noita kuluvia osia vaihdettu.
No joo, nää on näitä. Konttorissa haisee öljy ja voimansiirto ulisee 50-60 km/h vauhdissa.
Ajetaan kunnes poksahtaa, katellaan sitten toisen merkkinen.
Ajetaan kunnes poksahtaa, katellaan sitten toisen merkkinen.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Luulin lukevani omaa autoiluhistoriaani kun luin Obrutin tekstiä. Minäkin ostin -02 2,3t automaatin kun kyllästyin hitsailemaan -84:sta!
Kuvittelin vähäisten 9000-kokemusten perusteella 9-5:n olevan edustusautojen aatelia, palasin maanpinnalle kun laitoin 17" kitkojen tilalle 16" kesäkumit: rengasmelu on sanoinkuvaamaton (osin johtuu auton muusta hiljaisuudesta)!
Muihin ajamiini autoihin verrattuna alusta on ihmeellinen, esim hidastetöyssyn ylityksestä tulee ikäänkuin tupla "plopsaukset". Johtuuko se alustan ominaisuuksista vai vioista? Ehkä iskarit ovat jo hiukan pehmenneet, puslat lienee vaihdettu.
Automaatti oli aluksi kuin taivaasta, manuaaleilla reilun 20v ajaneelle, nyt on alkanut ihmetyttää onko normaalia että pieni kaasun lisäys vitosella saa aikaan perstuntumaan selvää jurinaa, kunnes laatikko vaihtaa pienemmälle? Onko se lock upin, vai moottorin syytä, kierroksethan ovat vain 1500 paremmalla puolella yleensä? 110 000 huollossahan on vaihdettu mm öljyt laatikkoon, ehkä olisi syytä suorittaa vaihto uudestaan lähiaikoina?
Lueskelin vasta nyt kaikkia vikakertomuksia mitä on mahdollisesti tulossa, painajaisia on odotettavissa?
Kaikesta huolimatta olen ihastunut ajamiini pariin tuhanteen kilometriin, kaikki toimii vielä, ehkä mitään isompaa ei kuitenkaan ole lähiaikoina odotettavissa?
Käytännössä ärsyttävin puute on missä säilyttäisi CD-levyjä, kyynärnojaankaan ei montaa mahdu?
Kuvittelin vähäisten 9000-kokemusten perusteella 9-5:n olevan edustusautojen aatelia, palasin maanpinnalle kun laitoin 17" kitkojen tilalle 16" kesäkumit: rengasmelu on sanoinkuvaamaton (osin johtuu auton muusta hiljaisuudesta)!
Muihin ajamiini autoihin verrattuna alusta on ihmeellinen, esim hidastetöyssyn ylityksestä tulee ikäänkuin tupla "plopsaukset". Johtuuko se alustan ominaisuuksista vai vioista? Ehkä iskarit ovat jo hiukan pehmenneet, puslat lienee vaihdettu.
Automaatti oli aluksi kuin taivaasta, manuaaleilla reilun 20v ajaneelle, nyt on alkanut ihmetyttää onko normaalia että pieni kaasun lisäys vitosella saa aikaan perstuntumaan selvää jurinaa, kunnes laatikko vaihtaa pienemmälle? Onko se lock upin, vai moottorin syytä, kierroksethan ovat vain 1500 paremmalla puolella yleensä? 110 000 huollossahan on vaihdettu mm öljyt laatikkoon, ehkä olisi syytä suorittaa vaihto uudestaan lähiaikoina?
Lueskelin vasta nyt kaikkia vikakertomuksia mitä on mahdollisesti tulossa, painajaisia on odotettavissa?
Kaikesta huolimatta olen ihastunut ajamiini pariin tuhanteen kilometriin, kaikki toimii vielä, ehkä mitään isompaa ei kuitenkaan ole lähiaikoina odotettavissa?
Käytännössä ärsyttävin puute on missä säilyttäisi CD-levyjä, kyynärnojaankaan ei montaa mahdu?
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
Kunnossa on.
Mä olen ajellut jo vuoden ja ainoastaan on ollut ongelmia huohotus puolella kun välillä työntää vähän öljyä pihalle. Täytyy varmaa kohtaa päivittää huohotus systeemi. Mikään muu vika ilmoitus ei ole tullut näytölle kuin hälyttimen patteri vika joka on tullut kaksi kertaa vuoden aikana. Vuosimalli on 98 ja ajettu 1550000.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Saab 95 omistamani auto ajanut omalla noin 30tkm ainut korjaus ollut huohotin potun vaihto.ajettu 240tkm ja varmempi 2.0l vm98.näyttäs että näistä 95 viitosista huonoin aero ja paras perus 2,0 litranen.kaverilla on varkku ja osti uutena nyt kilometreja 250tkm.vaihdettu iskarit.turbo,palat levyt,puolet pakoputkeja ja takuuseen sytkäkasetti ja alkup.jakopään ketjukin on.joskus tuntuu että paljonko näistä viallisista on saksantuonteja tai muualta.kun toisilla pelaa toisilla vain pajalla.
Mistäs tuollainen päätelmä on kotoisin, että aero olisi heikompi? Usein hajoava osa 9-5:ssa on turbo ja erityiseti garretin turbo, aerossa ainakin ahdin on vahvempi.
Itsellä 3 v. ja yli 40 tkm aerolla takana ilman merkittäviä korjauksia (paitsi kytkin).
Itsellä 3 v. ja yli 40 tkm aerolla takana ilman merkittäviä korjauksia (paitsi kytkin).
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Noistakin "korjatuista" suurin osa ihan peruskuluvaa osaa. Kuluu ne jarrut ja iskarit Lexusista ja mersustakin.... Turbon hajoaminen on kyllä ahterista!veini siekkinen kirjoitti:Saab 95 omistamani auto ajanut omalla noin 30tkm ainut korjaus ollut huohotin potun vaihto.ajettu 240tkm ja varmempi 2.0l vm98.näyttäs että näistä 95 viitosista huonoin aero ja paras perus 2,0 litranen.kaverilla on varkku ja osti uutena nyt kilometreja 250tkm.vaihdettu iskarit.turbo,palat levyt,puolet pakoputkeja ja takuuseen sytkäkasetti ja alkup.jakopään ketjukin on.joskus tuntuu että paljonko näistä viallisista on saksantuonteja tai muualta.kun toisilla pelaa toisilla vain pajalla.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower