9-5 viat

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
obrut
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Maalis 16, 2007 14:53

9-5 viat

Viesti Kirjoittaja obrut »

Heip !

Ikuisena saabistina .Ostin 9-5 -02 2,3t farkun . Minusta siinä on ollut "paljon" kaikenlaista "pikkuvikaa" ajettu alle 100000km ollut reilun vuoden ajanut olen n.25000km.
esim. vakaaja oli aivan väljä,takakontin kaasuiskarit meni sököks,cd-soitin sanoi sopimuksen irti,kaiuttimet pätkii välillä kuuluu ja ei kuulu,ajovalopolttimoja palaa aika paljon n.3000km ja saa vaihtaa apljon palanut myös parkkipolttimoita,takana kolisee ilmeiseti iskari ja öljyä rupes menee vaihdoin sen huohotin paketin kokonaan(oli töhnää täys),ja meni saabin takuuseen se sytytyskasetti mikä nyt näihin kaikkiin vaihdettiin.airback valo sytyi palamaan.Ovet eivät aukene pakkasilla (keskuslukko ei pelaa yli 10 pakkasessa).
Ois vaan pitänyt jaksaa hitsata 900-84 16t .Pari ollut niitä ja kymmenkunta muutakin 99,900 saabia melkein kaikki turboja mahtavia autoja niinkuin saabit on :lol:
Onko muita autoja kuin saabeja ei minulla ainaskaan
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mike »

Jopa on vastustanu.

Polttimoiden palamisen taustalla taitaa olla liian suuri latausjännite. Mittaappa paljonko on jännitteet akun navalla kun on moottorissa vähän enemmän kierroksia.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

Huh!

Olenpa päässyt vähällä (kaasuläppäkotelon vaihto) suhun verrattuna :(

Terv- V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
jala 9-5
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 14:42
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jala 9-5 »

Täällä hieman sama homma vikojen suhteen. Auto on ollut meillä n.2,5 vuotta ja yllättävän monta reissua on käyty korjaamolla. Muutaman kk:n ajon jälkeen syttyi CE valo ja vikakoodi tuli ilmamassamittarista, se saatiin vaihdettua takuuseen myyjäliikkeen piikkiin. Puoli vuotta meni sitten ihan mukavasti ajellen ja CE valo syttyi taas, silloin kuitattiin vikakoodi ja päivittivät uudemman softan. Ilmeisesti läppäkotelon toleranssien laajennus. Sitten sattui ikävä kuukausi kesällä -05 kun ensin meni lämppärin kenno ja parin viikon päästä siitä meni turbo. Tämän jälkeen on ajettu pitkä pätkä ilman mitään suurempia murheita. Nyt helmikuussa vaihdatin sitten vuosihuollon yhteydessä alustasarjan autoon kun alkoi olla aika pehmeät kyydit ja iskarit entiset. Samalla huollosta sitten kysyivät, että laitettaisko sun auto moottoritakuuseen kuntoon kun jakopää vuotaa molemmin puolin ja kylmänä ketju kihnuttaa. Nyt on sitten auto taas saanut tälle vuodelle uutta osaa niin paljon, ettei kannata autokuumetta itselleen hankkia kevään tullen :lol:

Kuitenki oon yrittänyt aina lohduttaa itseäni että eiköhän tässä taas mennä kun on noita kuluvia osia vaihdettu.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

No joo, nää on näitä. Konttorissa haisee öljy ja voimansiirto ulisee 50-60 km/h vauhdissa.

Ajetaan kunnes poksahtaa, katellaan sitten toisen merkkinen.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
avo96_V6
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 21:43
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja avo96_V6 »

Luulin lukevani omaa autoiluhistoriaani kun luin Obrutin tekstiä. Minäkin ostin -02 2,3t automaatin kun kyllästyin hitsailemaan -84:sta!

Kuvittelin vähäisten 9000-kokemusten perusteella 9-5:n olevan edustusautojen aatelia, palasin maanpinnalle kun laitoin 17" kitkojen tilalle 16" kesäkumit: rengasmelu on sanoinkuvaamaton (osin johtuu auton muusta hiljaisuudesta)!

Muihin ajamiini autoihin verrattuna alusta on ihmeellinen, esim hidastetöyssyn ylityksestä tulee ikäänkuin tupla "plopsaukset". Johtuuko se alustan ominaisuuksista vai vioista? Ehkä iskarit ovat jo hiukan pehmenneet, puslat lienee vaihdettu.

Automaatti oli aluksi kuin taivaasta, manuaaleilla reilun 20v ajaneelle, nyt on alkanut ihmetyttää onko normaalia että pieni kaasun lisäys vitosella saa aikaan perstuntumaan selvää jurinaa, kunnes laatikko vaihtaa pienemmälle? Onko se lock upin, vai moottorin syytä, kierroksethan ovat vain 1500 paremmalla puolella yleensä? 110 000 huollossahan on vaihdettu mm öljyt laatikkoon, ehkä olisi syytä suorittaa vaihto uudestaan lähiaikoina?

Lueskelin vasta nyt kaikkia vikakertomuksia mitä on mahdollisesti tulossa, painajaisia on odotettavissa?

Kaikesta huolimatta olen ihastunut ajamiini pariin tuhanteen kilometriin, kaikki toimii vielä, ehkä mitään isompaa ei kuitenkaan ole lähiaikoina odotettavissa?

Käytännössä ärsyttävin puute on missä säilyttäisi CD-levyjä, kyynärnojaankaan ei montaa mahdu?
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Kunnossa on.

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Mä olen ajellut jo vuoden ja ainoastaan on ollut ongelmia huohotus puolella kun välillä työntää vähän öljyä pihalle. Täytyy varmaa kohtaa päivittää huohotus systeemi. Mikään muu vika ilmoitus ei ole tullut näytölle kuin hälyttimen patteri vika joka on tullut kaksi kertaa vuoden aikana. Vuosimalli on 98 ja ajettu 1550000.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
AERO78
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Touko 12, 2007 21:32

Viesti Kirjoittaja AERO78 »

:D Aika paljon oot Saabilla ajellu.......? :D
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Ajettu on

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

No otetaan nyt kuitenkin se yksi nolla pois.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Saab 95 omistamani auto ajanut omalla noin 30tkm ainut korjaus ollut huohotin potun vaihto.ajettu 240tkm ja varmempi 2.0l vm98.näyttäs että näistä 95 viitosista huonoin aero ja paras perus 2,0 litranen.kaverilla on varkku ja osti uutena nyt kilometreja 250tkm.vaihdettu iskarit.turbo,palat levyt,puolet pakoputkeja ja takuuseen sytkäkasetti ja alkup.jakopään ketjukin on.joskus tuntuu että paljonko näistä viallisista on saksantuonteja tai muualta.kun toisilla pelaa toisilla vain pajalla.
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Mistäs tuollainen päätelmä on kotoisin, että aero olisi heikompi? Usein hajoava osa 9-5:ssa on turbo ja erityiseti garretin turbo, aerossa ainakin ahdin on vahvempi.
Itsellä 3 v. ja yli 40 tkm aerolla takana ilman merkittäviä korjauksia (paitsi kytkin).
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

veini siekkinen kirjoitti:Saab 95 omistamani auto ajanut omalla noin 30tkm ainut korjaus ollut huohotin potun vaihto.ajettu 240tkm ja varmempi 2.0l vm98.näyttäs että näistä 95 viitosista huonoin aero ja paras perus 2,0 litranen.kaverilla on varkku ja osti uutena nyt kilometreja 250tkm.vaihdettu iskarit.turbo,palat levyt,puolet pakoputkeja ja takuuseen sytkäkasetti ja alkup.jakopään ketjukin on.joskus tuntuu että paljonko näistä viallisista on saksantuonteja tai muualta.kun toisilla pelaa toisilla vain pajalla.
Noistakin "korjatuista" suurin osa ihan peruskuluvaa osaa. Kuluu ne jarrut ja iskarit Lexusista ja mersustakin.... Turbon hajoaminen on kyllä ahterista!
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Vastaa Viestiin