Miten tällanen toimii wagonin 9-5 alla?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Hese79
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Elo 18, 2006 15:09
Paikkakunta: Tampere

Miten tällanen toimii wagonin 9-5 alla?

Viesti Kirjoittaja Hese79 »

225-35 18" et 35??Kiitos avusta!!Ihan normi peli alla eli ei madallettu.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Kesän lähestyessä näitä rengaskyselyitä putkahtelee ihan riittävästi, eikö niitä kannattais keskittää, niin haku-toimintoa käyttävätkin ehkä löytäisivät omatoimisesti vastauksen kysymykseensä :wink:

Tuossa hieman alempana foorumissa on tuollainen kiva keskustelu:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... eccdc1a88d
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

225/40-18 olisi ehkä oikeampi koko. Toki tuo /35 varmasti myös toimii.
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

35ET ei ole Saabin suosittelema.

Huomasitteko että Saabilta tuli myyntii oma 18" vanne 9-5:seen. Vanne on nyt "tarjouksessa". Meinasin tilata, mutta kun kuulin hinnan (tarjous 2800€ 4kpl), niin tilasin Hirch:n 18" vanteet.
Itse olen yhä sitä mieltä että Saabin suosittelemilla ET:llä (49) on vaikeata löytää 18" siistiä vannetta :)
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

eklunto1 kirjoitti:35ET ei ole Saabin suosittelema.

Huomasitteko että Saabilta tuli myyntii oma 18" vanne 9-5:seen. Vanne on nyt "tarjouksessa". Meinasin tilata, mutta kun kuulin hinnan (tarjous 2800€ 4kpl), niin tilasin Hirch:n 18" vanteet.
Itse olen yhä sitä mieltä että Saabin suosittelemilla ET:llä (49) on vaikeata löytää 18" siistiä vannetta :)
Ei sitä ET49 kannata niin tarkkaan tuijottaa. Suosittelevat tietty sitä jotta saisivat tuollaisia 2800e paketteja myytyä kun ei muilta löydy vanteita noilla spekseillä :D
Totta on, että tuo ET35 on jo todella matala eikä varmastikaan paras vaihtoehto mutta jos mielii löytää edes jotain vaihtoehtoja vanteissa niin saa kyllä hieman joustaa tuon ET:n suhteen.

Hyvän hintaset muuten nuo Saabin 18":D Saakohan montaa sarjaa myytyä.. :roll:
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

ET- 40-43 on aika suositeltava 18 & 19 koossa. Tulee aika sopivasti ulos kumminkaan kuormallakaan ottamatta kaariin kiinni. tuo 35 voi olla aika kintaalla suuremmalla kuormalla. Omassa on 19" et 40 ja vajaa 5mm rakoa takakaarien listoihin.

Noilla spekseilla löytyy jo aika montaa tarvikemallia ja vielä kun laajentaa jaon 112 tai 108 ja käyttää epäkesko pultteja niin valikoima rupeaa olemaan jo liiankin iso -> jakomielitauti :wink:

Vielä kun 18" tarvikemalleja rupeaa saamaan 500€ kierros niin kyllä nuo Saabin orkkisvanteiden hinnat rupeaa tuntumaan aika käsittämättömiltä :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

9-5T kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti:Vielä kun 18" tarvikemalleja rupeaa saamaan 500€ kierros niin kyllä nuo Saabin orkkisvanteiden hinnat rupeaa tuntumaan aika käsittämättömiltä :roll:
Hyvä että niissä on hintaero, itse arvostan vain alkuperäisiä vanteita.
Tarvikevalmistajien valmistamia kai nuo "alkuperäisetkin! yleensä ovat :roll:
Ja melko kamalan näköisiä Saabin orkkisvanteet paria poikkeusta lukuun ottamatta. Mutta hyvä että mielipiteitä on monia niin ei kaikki osta samanlaisia vanteita : )
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

eklunto1 kirjoitti:35ET ei ole Saabin suosittelema.
pade kirjoitti:Ei sitä ET49 kannata niin tarkkaan tuijottaa. Suosittelevat tietty sitä jotta saisivat tuollaisia 2800e paketteja myytyä kun ei muilta löydy vanteita noilla spekseillä :D
Totta on, että tuo ET35 on jo todella matala eikä varmastikaan paras vaihtoehto mutta jos mielii löytää edes jotain vaihtoehtoja vanteissa niin saa kyllä hieman joustaa tuon ET:n suhteen.
Varmaakin näin. Se miksi tuon ET:n perään olen tarkka johtuu siitää että 9-5 Wagon on usein se auto mihin laitetaan kuormaa (kärryä & asuntovaunua jne) ja kunnolla, jolloin ainakin vakio alustalla + väärillä vanteilla & renkailla autosta tulee hankalasti hallittava = vaarallinen.
pade kirjoitti:Hyvän hintaset muuten nuo Saabin 18":D Saakohan montaa sarjaa myytyä.. :roll:
Saabin omat vanteet ovat olleet aina arvokkaita. Sillä jolla on varaa ostaa 70 000€ Varusteilla 9-5:nen, niin kyllä siihen mahtuu 18" vannesetti mukaan ;) Ulkonäkö asia on sitten makuasia :) Minusta Saabin vanteet ovat erikoisia, mutta sopiva ko auton alle.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

9-5T kirjoitti:
pade kirjoitti:
9-5T kirjoitti: Hyvä että niissä on hintaero, itse arvostan vain alkuperäisiä vanteita.
Tarvikevalmistajien valmistamia kai nuo "alkuperäisetkin! yleensä ovat :roll:
Ja melko kamalan näköisiä Saabin orkkisvanteet paria poikkeusta lukuun ottamatta. Mutta hyvä että mielipiteitä on monia niin ei kaikki osta samanlaisia vanteita : )
Alkuperäinen on se jota myydään Saabin kautta, vain 9-5 Vectorin ensimmäistä vannetta on näkynyt "replicana".
On todella hyvä että Saabin vanteet on kalliita jolloin pysyvät harvinaisina.
Niin, tarkoitin lähinnä sitä, että ei nuo Saabin valmistamia vanteita ole vaan jonkun tarvikevalmistajan ja sitten isketään niihin Saabin logo ja hirveä hinta. Siksi en itse ainakaan sellaisista hirveitä hintoja maksaisi kun muita tarvikevanteita saa halvalla ja paljon paremman näköisinä :)
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

eklunto1 kirjoitti:
eklunto1 kirjoitti:35ET ei ole Saabin suosittelema.
pade kirjoitti:Ei sitä ET49 kannata niin tarkkaan tuijottaa. Suosittelevat tietty sitä jotta saisivat tuollaisia 2800e paketteja myytyä kun ei muilta löydy vanteita noilla spekseillä :D
Totta on, että tuo ET35 on jo todella matala eikä varmastikaan paras vaihtoehto mutta jos mielii löytää edes jotain vaihtoehtoja vanteissa niin saa kyllä hieman joustaa tuon ET:n suhteen.
Varmaakin näin. Se miksi tuon ET:n perään olen tarkka johtuu siitää että 9-5 Wagon on usein se auto mihin laitetaan kuormaa (kärryä & asuntovaunua jne) ja kunnolla, jolloin ainakin vakio alustalla + väärillä vanteilla & renkailla autosta tulee hankalasti hallittava = vaarallinen.
Juuri näin. Ainahan se on paras jos tuo ET on sama kuin orkkis tai ainakin niin lähellä kuin mahdollista, etenkin vielä jos painavia vaunuja vedetään jne.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Kirjotan nyt tännekin. Eli Aeron alla montuissa raapi kaarin 8.5x18" ET35 renkaina 225/40. Kun vanteet vaihdettiin 8x18" ET40 ei ongelmia enää ollut.
STCF #3
Vastaa Viestiin