Sirinä kojetaulussa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
nef
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 13:39
Paikkakunta: Porvoo, hamari

Viesti Kirjoittaja nef »

Tarkista ettei sulla ole lehtiä/muuta paskaa puhaltimessa ja suodattimessa!!
Mulla se ärsyttävä ääni johtui vain ja ainoastaan siitä
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Tarkista ettei sulla ole lehtiä/muuta paskaa puhaltimessa ja suodattimessa
Joo, tiedän minkälainen ääni siitä tulee (kokemusta on) mutta nyt ei ole kyse siitä. Kuten jo sanoin, ääni on pientä "sähköistä" sirinää, eli varmaan jostain servoista.

Onko tälle tehtävissä jotain, eli saako nuo servot rauhoittumaan jollain...
kalibrointiakin olen yrittänyt mutta ei tulosta.
jari
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:30
Paikkakunta: 81720

sirinä

Viesti Kirjoittaja jari »

mulla myös kuului tuota sirinää joka kuulosti kuin sähkö kulkisi ilmassa ilman johtoa. ei auttanut lämppärin kaliprointi ei puhaltimen suuntaukset eikä puhaltimen nopeuden muutokset.ainoa mikä muuttui oli kun auto ei liiku ei ääntä kuulu.
tänään ajossa alkoi yksin kertaisesti nyppii moinen ääni ja painoin mittarin plexii "hellästi" sisäänpäin ja kas:sirinä lakkasi eikä palannut 50km ajon aikana vaan nyt kysyn mikä piru siellä on mistä tuo ääni lähtee?
jehhe
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 19:49
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja jehhe »

Sama sirinä mun autossa 9-5 -98, Huomasin myös että mittarinkehystä painamalla loppuu. Näyttäisi se kehys koskevan ihan hiukan mittaristoon. alareunastaan.
jari
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:30
Paikkakunta: 81720

uretaanin natinaa

Viesti Kirjoittaja jari »

mulla sirinä tulee mittariston yläosasta ja ääni loppuu kun puristaa kojelaudan ja mittariston välistä.
olen alkanut epäilee että siellä on uretaania täytteenä joka on irti mittarinkehyksestä/kojelaudansisältä ja jonkinlainen kitka natisuttaa koko helahoitoo?
mutta onhan se kiva ääni ku nyt on toi mankka rikki ja korjauksessa tiedä kauanko menee siinäkin vai saanko ostaa uuden paketin?
CD-soitin lopetti toisen kanavan toistamisen radio ja kasetti toimi täysin.
Vastaa Viestiin