Nokian NRY vai Z? Kokemusta kellään?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Nokian NRY vai Z? Kokemusta kellään?

Viesti Kirjoittaja TjK »

Pitää uusille vanteille ostaa kumit ja Nokialaiset saisin sopivasti. Mutta kumpi, NRY vai Z? Koko on 225/40-18 ja hinta noilla kumeilla on muutaman euron tarkkuudella sama ja kuviokin näyttää suht samalta.
Onko kellään kokemusta jommasta kummasta tai jopa molemmista?
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Kaveri Nokian renkailla töissä? :)

Mulla on NRZ ja kaverilla Y. Koko kylläkin 17 tuumaa. Olen ajanut molemmilla. Y on suuremman nopeusluokan renkaat = Rengasmelu on pahempi.

En tiedä minkä levyset vanteet sinulla on, mutta kaverilla oli 8,5" ja rengasliikkeellä oli suuria ongelmia saada rengas asettumaan vanteelle niin, ettei rengas täristänyt. Johtunee renkaan jäykästä rungosta tai kavereiden taidoista :)

Nyt ostin toiseen autoon 18" Goodyearin F1 Eaglet. Ovat olleet alla vasta päivän, mutta vaikuttavat asiallisille ja hinta Reangasonlinessä järkevä. Paikalliset liikkeet olivat n. 200€ kallimpia. Toimitusaika oli 5 päivää kotiovelle.

En tiedä suunnitteleeko Nokia itse alusta-asti nuo "high performance" renkaat. Isoissa / nopeaan ajoon tarkoitetuissa renkaissa en välttämättä pitäisi Nokiaa ykkös vaihtoehtona. Tietty jos saa pari rundia ajetut testirenkaat puoli-ilmaiseksi saattaa mieli muuttua.
Viimeksi muokannut eklunto1, Pe Huhti 13, 2007 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Tuollaiset tuli laitettua alle. Goodyearin F1 Eaglet ja Hirsch:n 18" vanteet.

Kuva

Kuva
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
mikkola
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Helmi 15, 2007 00:50
Paikkakunta: Skåne, Ruotsi

Viesti Kirjoittaja mikkola »

Vaimolla Z:t alla ja ovat tosi hyvät. Pitoa riittävästi myös märällä ja suht hiljainen ääni. Itsellä Aerossa Dunlop Sport Maxx 225/45/17 ja todella kiva rengas erittäin sopuisaan hintaan.

Isot pojat Ruotsin foorumeilla varoittelee F1:n ja muiden reunaan asti kuvioitujen renkaiden käytöstä erityisesti farkuissa. Niillä on kuulemma tapana kulua takana siten että reunoihin tulee "aallot" (epätasainen kuluma). Olipa huono selitys, mutta tulihan kuitenkin kirjoitettua...
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

F1:sta saa ns. symmetrisellä ja epäsymmetrisellä kuviolla (uudempi malli). Kommentoinnin kohteena leinee symmetrisellä kuviolla olevat renkaat, jotka ovat ikävät, jos pääsevät kulumaan "väärin".

Väittäisin silti että suurin syy renkaan väärin kulumisella on väärät säädöt, sekä väärät ilmanpaineet. Ajotavallakin voi olla merkitystä :)
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
mikkola
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Helmi 15, 2007 00:50
Paikkakunta: Skåne, Ruotsi

Viesti Kirjoittaja mikkola »

F1:sta saa ns. symmetrisellä ja epäsymmetrisellä kuviolla (uudempi malli). Kommentoinnin kohteena leinee symmetrisellä kuviolla olevat renkaat, jotka ovat ikävät, jos pääsevät kulumaan "väärin".
Juuri näin...
Syyttäisin myös takapään puslia jos takarenkaat aaltoilee
Sedanit lienee olevan hiukan turvallisemmilla vesillä kuin SC:t?
9-5 Aero Auto - 03
9000 2.3 Täyspuhaltaja - 95, vaimon silmäterä
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Esim. takana 30mm madalluksella muuttuu camber n. 1°, kun edessä muuttuu vain n. 0,2°. Eli kannattaa säätää myös takakulmat, eikä pelkästään edestä aurauskulmia.
9-5 2.3 MY2008
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1803
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Zetoja olen myös vakavasti harkinnut ja juuri tuo 225/45-17. Nokialaisia katsoin rengasonlinesta ja siellä olisi myös V. Onko siitä kokemuksia?

V 225/45 R17 94V XL 125,00 EUR
Z 225/45 R17 94W XL 126,30 EUR
NRY 225/45 R17 94Y XL 129,20 EUR

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
2.0t Wagon
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja 2.0t Wagon »

eklunto1 kirjoitti:Tuollaiset tuli laitettua alle. Goodyearin F1 Eaglet ja Hirsch:n 18" vanteet.
Mikä on vanteiden ET?
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1120
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

V:stä tuskin hirveästi kokemuksia kun on tämän kevään uutuuksia. 225/45-17 Z:tat on ollu alla 3 päivää ja kohtuuhiljaisilta tuntuvat. Miksikään uraohjuksiksi noita ei myöskään voi syyttää.

Muilla forumeilla mitä on ollu jutustelua niin Z olisi kestävämpi kuin NRY.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Kaksi kesää ajettut 225/45-17 Z. Pintaa oli alle laittaessa niin, että 8 juuri näkyi.
9-5 2.3 MY2008
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

2.0t Wagon kirjoitti:
eklunto1 kirjoitti:Tuollaiset tuli laitettua alle. Goodyearin F1 Eaglet ja Hirsch:n 18" vanteet.
Mikä on vanteiden ET?
ET49:sä hain. Mutta eipä näköjään Hirch:n vanteissakaan näin ollut. Vanteissa lukee ET43. Hyvin näyttää mahtuvan. Hirschin sivustoilla vanne on 9-5:n ja 9-3SS:n alla.
Mukana tuli paperi että sopii asennettavaksi 300HP 9-5:n Wagon tai Sedan. Onneksi omasta autosta löytyi riittävästi tehoja, että vanteita voi käyttää :)
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja PVI »

Lainataanpas aihetta. Eli Aero farkkuun pitäisi kumit saada ja Turun paikallisesta DekkPartnerista kävin kysymässä misukoiden Pilot Sport SP2:n hintaa 225/45-17 kokoisena. Hintaa kierrokselle oli n. 700 euroa kun ottaa klubi alennuksen huomioon.

Misukoita olin ajatellut, kun on aikaisemmin hyviä kokemuksia.

Kertokaapas lisää kokemuksia muista ns. premim renkaista. Rengas Onlinestakin olen hintoja katsellut, mutta taitaa jäädä hinnat suurinpiirtein samoihin asennuksen kanssa. Kiirettä kumien hankinnalla ei vielä ole, mutta joskus kesällä uudet kumit pitäisi alle saada.
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6521
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

PVI kirjoitti:Lainataanpas aihetta. Eli Aero farkkuun pitäisi kumit saada ja Turun paikallisesta DekkPartnerista kävin kysymässä misukoiden Pilot Sport SP2:n hintaa 225/45-17 kokoisena. Hintaa kierrokselle oli n. 700 euroa kun ottaa klubi alennuksen huomioon.
Itse ostin viime kesänä nuo Misukan PilotSportit AeroWagoniin ja hyvät renkaat ovat. Aikaisemmin autossa oli Dunlopin SportMAXXit jotka "sulivat" alle sellaisella vauhdilla, että en ole ikinä nähnyt niin nopeasti kuluvaa rengasta... Uusilla Misukoilla rengasmelukin pieneni todella huomattavasti. Koeajoin äskettäin uuden 9-5:n jossa oli alla ContiSportContact3, joka myös vaikutti asialliselta renkaalta

Eski
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

^Dunlop Sport SP Maxx meni alle reipas viikko sitten, huomattavasti hiljaisemmat kuin kuluneet Contit (samaa luokkaa kuin Contit uutena) ja pitoa on hyvin. Kestosta paha sanoa, mutta oli niin halvat että asiansa ajaa jos kesän kestää :D
BMW 320dA Coupe LCI
Vastaa Viestiin