9-5 sammui vauhdista
9-5 sammui vauhdista
Kaverin 9-5 -97 2.3 on pari päivää oireillut omituisesti. Auto sammuu, jos vaihteen laittaa D-asentoon. Hieman paremmin pysyy päällä, jos kytkee ilmastoinnin pois mutta ei tahdo pysyä päällä silloinkaan. Käy kuitenkin hyvin P-asennossa.
Check engine -valo palaa. Akku pois vartiksi tepsi hetkeksi, mutta vika tuli ajossa takaisin. Ajo on aika nilkuttavaa, kun risteyksessä pakko painaa kaasua ja jarrua yhtä aikaa
Tänään moottori sammui satasen vauhdista, juuri ja juuri vauhti riitti pysäkille, jonne auton sai kangettua ohjauksen jäykistyttyä. Koetin vielä käyntiin, ja lähti ja toimi taas.
Vein auton valohoitoon Turun Metro-Autoon, mutta valistuneempiakin arvauksia arvostetaan. Olisiko imuvuoto? Päällisin puolin en ainakaan huomannut irtonaisia putkia.
Kiitokset vastauksista.
Check engine -valo palaa. Akku pois vartiksi tepsi hetkeksi, mutta vika tuli ajossa takaisin. Ajo on aika nilkuttavaa, kun risteyksessä pakko painaa kaasua ja jarrua yhtä aikaa
Tänään moottori sammui satasen vauhdista, juuri ja juuri vauhti riitti pysäkille, jonne auton sai kangettua ohjauksen jäykistyttyä. Koetin vielä käyntiin, ja lähti ja toimi taas.
Vein auton valohoitoon Turun Metro-Autoon, mutta valistuneempiakin arvauksia arvostetaan. Olisiko imuvuoto? Päällisin puolin en ainakaan huomannut irtonaisia putkia.
Kiitokset vastauksista.
Voisi olla kaasuläppäkotelo.
Suomessa merkkitiskillä tuosta osasta saa maksaa jotain 900€, mutta
Englannista tilaamalla säästää varmaan 400-500€ kustannuksissa:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1997
Suomessa merkkitiskillä tuosta osasta saa maksaa jotain 900€, mutta
Englannista tilaamalla säästää varmaan 400-500€ kustannuksissa:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1997
9-5 Aero
Jep, toleranssipäivityksestä olikin huollon äijän kanssa jo puhetta. Täytyypä ohjeistaa sitä vielä lisää, että osaa tehdä työnsä kunnollaEski kirjoitti:Limphome-resettiä kannatta kokeilla ja samalla puhdistaa läppäkotelon kurkku jarrukliinerillä. Merkkihuollossa voidaan tehdä myös toleranssipäivitys. Minun AeroWagon on toiminut limputtamatta ainakin 50K tuon päivityksen jälkeen...
Eski
Nyt: Volvo S40
X: 100, 626, Sierra, 4x Mondeo, Scorpio
X: 100, 626, Sierra, 4x Mondeo, Scorpio
Menee http://www.ebay.de ja laittaa hakualueeksi koko maailman. Etuna on se, että näkee hinnat euroissa. Kannattaa muistaa, että Englannista on aika kalliit lähetyskulut, jenkeistäkin tulee tavara halvemmalla.Tannisto kirjoitti:Näytti eilen olevan jommassa kummassa myös kaasuläppäkoteloita kaupan. ...muista kummassa.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Väliaikaraporttia:
Metro-Autossa olivat poistaneet limp home -tilan, mutta se yksinään ei ollut auttanut asiaa. Ilmeisesti eivät olleet saaneet testeriä autoon kiinni laisinkaan, kyseli vain että onko laite virivehje kun ei saa tietokoneella yhteyttä... Taitaa siis olla jotain kontaktihäikkää.
Lisäksi firman varsinaiset sähkömiehet ovat lomilla, ja palailevat vapun jälkeen maisemiin.
No, oma Volvo sentään pelaa
Metro-Autossa olivat poistaneet limp home -tilan, mutta se yksinään ei ollut auttanut asiaa. Ilmeisesti eivät olleet saaneet testeriä autoon kiinni laisinkaan, kyseli vain että onko laite virivehje kun ei saa tietokoneella yhteyttä... Taitaa siis olla jotain kontaktihäikkää.
Lisäksi firman varsinaiset sähkömiehet ovat lomilla, ja palailevat vapun jälkeen maisemiin.
No, oma Volvo sentään pelaa
Nyt: Volvo S40
X: 100, 626, Sierra, 4x Mondeo, Scorpio
X: 100, 626, Sierra, 4x Mondeo, Scorpio
Ettei testipistokkeen nasta/nastat vaan olleet painuneet sisään? Omassani oli ja korjaaja nyppäsi niitä ulospäin pihdeillä.gringo kirjoitti:Väliaikaraporttia:
Metro-Autossa olivat poistaneet limp home -tilan, mutta se yksinään ei ollut auttanut asiaa. Ilmeisesti eivät olleet saaneet testeriä autoon kiinni laisinkaan, kyseli vain että onko laite virivehje kun ei saa tietokoneella yhteyttä... Taitaa siis olla jotain kontaktihäikkää.
Lisäksi firman varsinaiset sähkömiehet ovat lomilla, ja palailevat vapun jälkeen maisemiin.
No, oma Volvo sentään pelaa
Ei se virisofta mitään vaikuta diagnosointiin, koeta ottaa liitin irti kojelaudan alamuovista ja katsoa onko ok.
(alan olemaan sähköhommista sitä mieltä että paras auto on sähköjensä puolesta Citroen 2CV jossa on kampikäynnistysmahdollisuus ja jonka sytytysvirraksi riittää 9V paristo Ja moottorin voiteluaineeksikin sopii mm. murskattu banaani ).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Auto haettu Metro-Auton valohoidosta yhtä rampana kuin ennenkin. Tehtiin toleranssipäivitys ja limp homen resetti, ei vaikutusta. Hinta: 171e, josta tinkasin loppusummaksi 127e. Minun mielestäni sekin ihan tarpeeksi vartin hommasta
Vikakoodeja eivät saaneet edes luettua. "Siinä on jokin vika." No, sehän onkin tollanen 86e/h merkkinyrkkipaja, mitä niiltä voi odottaa
Ehdotti, että vaihdetaan nyt kokeeksi se osa, eihän siitä ihan varma voi olla että mikä siinä on vikana. Joo joo, vaihdetaan vaan kokeeksi 950 euron osa. Ei mene edes omasta pussista, mutta hei kamoon mitä juttua.
Sit varmaan Procarista osa ja Puiston pikahuoltoon vaihtamaan.
Vikakoodeja eivät saaneet edes luettua. "Siinä on jokin vika." No, sehän onkin tollanen 86e/h merkkinyrkkipaja, mitä niiltä voi odottaa
Ehdotti, että vaihdetaan nyt kokeeksi se osa, eihän siitä ihan varma voi olla että mikä siinä on vikana. Joo joo, vaihdetaan vaan kokeeksi 950 euron osa. Ei mene edes omasta pussista, mutta hei kamoon mitä juttua.
Sit varmaan Procarista osa ja Puiston pikahuoltoon vaihtamaan.
Nyt: Volvo S40
X: 100, 626, Sierra, 4x Mondeo, Scorpio
X: 100, 626, Sierra, 4x Mondeo, Scorpio
Läppäkotelo on tosi helppo vaihtaa itsekin, tuolta löytyy ohjeet:
http://photo.platonoff.com/Auto/2004100 ... Engine.jpg
Eski
http://photo.platonoff.com/Auto/2004100 ... Engine.jpg
Eski
Re: 9-5 sammui vauhdista
Ollessani heinäkuussa suomi-lomalla, autoni kävelyttäjä soitti minulle jääneensä sillä tien varteen Sammui siis kesken ajon. Lähti kuulemma kyllä käyntiin, mutta laitettuaan vaihteen valitsimen D-asentoon, se sammui. En sittemmin tiedä oliko SID ilmoitellut mitään koodeja/vikoja.gringo kirjoitti:... Auto sammuu, jos vaihteen laittaa D-asentoon...käy kuitenkin hyvin P-asennossa.
Auto roudattiin hinurifirman toimesta dealerin pajalle, jossa alkoi tutkinta. Paperissa (laskussa siis) lukee "check engine misfire and engine cut off". Työnjohtaja (pakistani) selvitteli mulle soinnillisella englannilla (jota on joskus todella vaikea tajuta), että ecu:lta ei ollut yhteyttä sytytyspuoleen, jos minnekään muuallekaan
Korjauksena tehtiin vakio-ohjelman lataus uudelleen, ja auto käy ja kukkuu moitteetta jo kolmatta päivää. Taisivat veloittaa koko hommasta kokonaiset 43 euroa Olisiko kyseessä ollut jonkin asteinen ohjelmistobugi ?
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08