Tästä on ollut puhetta tossa styling & tuning osiossa, mutten ainakaan äkkiä etsimällä löytänyt threadia jossa ysifemmasta olisi tän aiheen ympärillä puhuttu.
Eli omassa niiufemmassa alkoi kytkin luistamaan isoilla vaihteilla jonkun aikaa viriboksin asennuksen jälkeen. Autolla on rullattu jo yli 200tkm, joten ehkä oli jo aikakin kytkimen sanoa työsuhde irti.
Olen katsellut kytkinlevyjen hintoja, ja tolla SP:llä näkyy orkkis(?) olevan 200 euron huonommalla puolella. Toisaalta Motonet myy levyä hintaan 83,70€ ! Tästä kirpoaa mustaan mieleeni kysymyksiä: käykö Aeron orkkis levy heittämällä normi 2.3:seen. Paljonko 2.3:sen vakiokytkin kestää vääntöä, i.e. onko Aeron palikat edes järkivaihtoehto. Onko Motonetin levyt edes ajateltava vaihtoehto lähes 400 nyyttonia vääntävään koneeseen ? Vai pitääkö samantien iskeä hiilikuiturotisko koneeseen ja päivittää steg 1:nen steg 5:een?
Kytkimestä vielä
Kytkimestä vielä
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Mulla tuli virityksen myötä sama oire ja nimenomaan isoilla vaihteilla, silloin110tkm ajettuun, tonnariini.
Parikin eri kytkinrakenne vaihtoehtoa tuli testailtua mm.6-lapaista sintterilevyä uudella paineasetelmalla. Parhaaseen tulokseen päästiin alkuperäisellä kytkinlevyllä ja vahvemmalla paineasetelmalla.
Jos et steg1 enempää aio viritellä niin uudet alkuperäisosat olisi varmaan hinta/laadultaan paras vaihtoehto (Sachs-palikoita voi ostaa Suomestakin monesta paikasta)
Niin kun en 9-5:n kytkimien speksejä tunne, mut 9000:sen osalla Aeron 12mm muita malleja suurempi levynhalkaisija ei tarjoa huimasti enempää pitoa. Mun autossa oli vakiona Aero tonnarin kytkin joka alkoi luistamaan.
Kun oot virittänyt konetta niin Motonetin jättäisin väliin...
Steg 5 asti virittämistä ei pidä jättää väliin
Kysymys: Onko kellään auttanu pelkkä kytkinlevyn vaihto kun pian virityksen jälkeen on alkanut kytkin luistaa
Parikin eri kytkinrakenne vaihtoehtoa tuli testailtua mm.6-lapaista sintterilevyä uudella paineasetelmalla. Parhaaseen tulokseen päästiin alkuperäisellä kytkinlevyllä ja vahvemmalla paineasetelmalla.
Jos et steg1 enempää aio viritellä niin uudet alkuperäisosat olisi varmaan hinta/laadultaan paras vaihtoehto (Sachs-palikoita voi ostaa Suomestakin monesta paikasta)
Niin kun en 9-5:n kytkimien speksejä tunne, mut 9000:sen osalla Aeron 12mm muita malleja suurempi levynhalkaisija ei tarjoa huimasti enempää pitoa. Mun autossa oli vakiona Aero tonnarin kytkin joka alkoi luistamaan.
Kun oot virittänyt konetta niin Motonetin jättäisin väliin...
Steg 5 asti virittämistä ei pidä jättää väliin
Kysymys: Onko kellään auttanu pelkkä kytkinlevyn vaihto kun pian virityksen jälkeen on alkanut kytkin luistaa
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812