vie öljyä!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
dumbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: To Helmi 15, 2007 17:07
Paikkakunta: lohja

vie öljyä!

Viesti Kirjoittaja dumbo »

ihmetyttää toi öljyn kulutus,ei vuoda eikä pöllytä sinistä mut tuntuu fluidi maistuvan.ja minkä hintanen toi huohotin päivitys on asun lohjalla ja olisko halvempaa kuin pp-auto?mul on 00 aero 147 000 ajettu.mut mustaa pölläyttää ku paikal polkasee,mut sehän on vaan merkki et saa ainetta hyvin,lastutettu nordicilla.. mitä kantsis tehä,kaikki paukut tuntuu olevan tallella..öljyt aattelin vaihtaa,mut mitä sekin auttaa???onko rally formulat ok? :oops:
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Re: vie öljyä!

Viesti Kirjoittaja Ansis »

dumbo kirjoitti:mitä kantsis tehä,öljyt aattelin vaihtaa,mut mitä sekin auttaa???onko rally formulat ok? :oops:
Hakua voisi opetella käyttämään, on :idea:
96 M75 i12 5-speed ;)
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ei tarvitse edes hakua käyttää, kun katsoo tämän osion etusivua... Huohotinpäivityspaketin hinta on noin 50 euroa ja asennus puolen tunnin homma. Useimmat B235R-koneet kuluttavat öljyä, mutta musta savu ei ole normaalia.

Eski
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Viesti Kirjoittaja jmarin »

Eski kirjoitti:Ei tarvitse edes hakua käyttää, kun katsoo tämän osion etusivua... Huohotinpäivityspaketin hinta on noin 50 euroa ja asennus puolen tunnin homma. Useimmat B235R-koneet kuluttavat öljyä, mutta musta savu ei ole normaalia.
Eski
Onneksi ne molemmat ehjät moottorit ovat osuneet meidän talouteemme.. ;-)
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Onko vapaa virtaussuodatin

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Onko vaavirtaus suodatin asennettu. Velipojan aero pöllyytteli mustaa, kun polki edellä ja muutaman kuukauden sisällä koneesta räjähti mäntä.

Syy oli ilmeisesti ilmamassa mittarin suttaantuminen vapaavirtaussuodattimen öljystä. Kannattaa tutkia, ennen kuin hajoaa mitään isompaa. Immut ovat ilmeisesti kulutustavaraa 9-5:ssa :oops: .
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
dumbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: To Helmi 15, 2007 17:07
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja dumbo »

9000 lpt:lle asiaa... mul on ihan ilmanputsari saabis,ei vaparia.mut joku sano et se ei vakavaa ole,ku on vähän kutiteltu kone ni saa ainaski hyvin "evästä"?mut vitustako tota tietää,ei se mitään isompia kyl pössäyttele.mut öljyä vie,eikä vuoda ainakaan mistään.ja muuten toimii helvetin hienosti,olen ite ajanu n.7000km enkä ole vaihtanu putsaria enkä öljyjä.mut litran olen lisänny,ja olen aika paljon antanu leipää aerolle... :roll:
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Jos pystyt

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Jos pystyt niin tarkasta seokset, jotta ei käy laihalla. Aeron koneet ovat tunnettuja hajoamisistaan. Tarkasta turbolta lähtevä putki, että onko öljyä. Turbojen ikä tahtoo lyhetä viritettäessä.

Mites huohotuksen takaisku, onko kunnossa?

Pistä muuten hakuun öljyn kulutus ja palstaksi 9-5, niin löytyy muutama juttu.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Bysse
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 18:09

PP-auto

Viesti Kirjoittaja Bysse »

kävin just viimekuussa hakees päivityksen PP-autost Lohjal ja makso 60egee . Jos tarttet ilmaletkunkin uuden nii kandee ostaa iha varaosaliikkeest paril eurol. Mul oli ihan murentunu öljyn takia.
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

jos lastutettu kone niin öljynvaihtoon kannatta jo mennä muuten tulee eteen pikkuisen isompi päivitys. Se sitten sisältää rojua enemmän kuin huohotinpaketti päivitys.
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jos pystyt

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

9000LPT kirjoitti:Jos pystyt niin tarkasta seokset, jotta ei käy laihalla. Aeron koneet ovat tunnettuja hajoamisistaan.
:?: missä on faktaa että 9-5:sen Aeron kone hajoaa helpommin kuin ei Aeron kone?
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Jos pystyt

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

eklunto1 kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:Jos pystyt niin tarkasta seokset, jotta ei käy laihalla. Aeron koneet ovat tunnettuja hajoamisistaan.
:?: missä on faktaa että 9-5:sen Aeron kone hajoaa helpommin kuin ei Aeron kone?
Ei tuosta varmaan faktaa olekaan, koska kone on aika lailla samanlainen kaikissa :lol:
Aeroissa on vaan enemmän tehoa,ja kun noihin laitetaan pelkkiä softa virityksiä vakio turbolla, putkella, cuulerilla, niin rupeaa olemaan paikat aika kovilla, :roll:

Mutta kannattaa tosiaan tarkastaa nuo seokset ja vaihtaa öljyt max 10tkm välein. Jos imm on viallinen niin se saattaa vetää seokset laihalle, ja kun tuosta ei tule mitään CE ilmoitusta niin sitä on vaikea ajaessa tietää. Velipojan Aerosta paukahti yksi mäntä kun tuo immu oli juuri viallinen(seokset laihalle) ja autossa ollut viriboksi ei reagoinut nakuttamiseen tarpeeksi:?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Eikös juuri matalapaineturbojen garretit ole herkempiä hajoamaan?
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Jos pystyt

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Frostgrey kirjoitti:
eklunto1 kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:Jos pystyt niin tarkasta seokset, jotta ei käy laihalla. Aeron koneet ovat tunnettuja hajoamisistaan.
:?: missä on faktaa että 9-5:sen Aeron kone hajoaa helpommin kuin ei Aeron kone?
Ei tuosta varmaan faktaa olekaan, koska kone on aika lailla samanlainen kaikissa :lol:
Aeroissa on vaan enemmän tehoa,ja kun noihin laitetaan pelkkiä softa virityksiä vakio turbolla, putkella, cuulerilla, niin rupeaa olemaan paikat aika kovilla, :roll:

Mutta kannattaa tosiaan tarkastaa nuo seokset ja vaihtaa öljyt max 10tkm välein. Jos imm on viallinen niin se saattaa vetää seokset laihalle, ja kun tuosta ei tule mitään CE ilmoitusta niin sitä on vaikea ajaessa tietää. Velipojan Aerosta paukahti yksi mäntä kun tuo immu oli juuri viallinen(seokset laihalle) ja autossa ollut viriboksi ei reagoinut nakuttamiseen tarpeeksi:?

Jollakin OBD loggerilla varmaankin voisi tarkkailla seoksia? Tuleeko kuitenkin vikakoodi jos IMM on rikki?
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Karzan
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 07:36
Paikkakunta: Jäke

Viesti Kirjoittaja Karzan »

jmarin kirjoitti:Onneksi ne molemmat ehjät moottorit ovat osuneet meidän talouteemme.. ;-)
Ei sentään. Täällä vm 2000, 158tkm mittarissa, eikä syö öljyä lainkaan.
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Karzan kirjoitti:
jmarin kirjoitti:Onneksi ne molemmat ehjät moottorit ovat osuneet meidän talouteemme.. ;-)
Ei sentään. Täällä vm 2000, 158tkm mittarissa, eikä syö öljyä lainkaan.

Mullakin kyllä öljyt pysyy 10tkm vaihtovälin ylämerkissä ja ö-pohja oli suhteellisen puhdas. On niitä siis kaiketi ehjiäkin olemassa :lol:

Autohan on 2002 2.3t ja ajettu 159tkm.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Vastaa Viestiin