Dieseli vs. AERO

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
AERO78
"Kaasari"

Dieseli vs. AERO

Viesti Kirjoittaja AERO78 »

Eli syssymmällä olis tarkoitus etsiä/hakea 9-5 Farkku joko Ruotsista tai Saksasta....
Nyt tarvisin kokemuksia Ruotsin ja Saksan Saabeista sekä vinkkejä/ohjeita.
Sitten vielä kysymys että kumman toisi 3L TD:n vai 2.3 Turbo AERON??
Miksi monessa esim. Saksan 3.0L TD saabeissa on kone vaihdettu???
Kaikki kommentit tervetulleita.......

-- AERO78 -- :D
Ässä
"Hölösuu"

Re: Dieseli vs. AERO

Viesti Kirjoittaja Ässä »

AERO78 kirjoitti:Miksi monessa esim. Saksan 3.0L TD saabeissa on kone vaihdettu???
Kaikki kommentit tervetulleita.......
Moottori on noissa kuulemma kulutusosa, ja sen vaihto kuuluu huolto-ohjelmaan :roll:
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
AERO78
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja AERO78 »

:lol:

ELI EI DIISSELIÄ???........
No itse asiassa AERO 2.3 T sytyttää enemmän.....
KOKEMUKSIA TUONNEISTA???
tema
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja tema »

Tätä palstaa lukemalla on tullut käsitys, että alkupään 3,0D olis putket vajonnut tms. Mitään muuta "tietoa" asiasta ei ole. Toisaalta jos on tuoreehko vaihtokone niin en sitä kyllä vierastaisi. Päin vastoin.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

halkee sdylinteriputki 3 litrandieseliostsa.

osta konevikanen saksasta pilkkahintaan ja vaiha vaihtomotti suomessa.

halpa vero ja uus mosa vaikka kierräätys keskuksesta ruottista, ni ajaa huru- mykket.
uusi93
"Aero"

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

AERO78 kirjoitti::lol:

ELI EI DIISSELIÄ???........
No itse asiassa AERO 2.3 T sytyttää enemmän.....
KOKEMUKSIA TUONNEISTA???
Ainakaan itse en suosittelisi tuota 3.0TID:tä. Mun tietääkseni lähes jokaisesta Suomeen tuodusta on moottori vaihdettu tuon sylinterien vajoaman takia, joka mainittiinkin jo. Vaihdettu moottori pitäisi olla parannettu malli, mutta mistäs sitä tietää. Aeron moottori on kuitenkin aika varma, kunhan muistaa öljyjä vaihtaa sen mukaan mitä suositellaan (eli jos ajaa kaupungissa niin useammin kuin maantieajossa) niin ei tule huohotusongelmiakaan. Aeroissa ei muutenkaan tuota ongelmaa ole jostain syystä niin paljoa ollut.
Rafu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Veroissa ei huomioida vikoja jotka estävät katsastuksen. Jos saat katsastettua ja sen jälkeen pystyt todistamaan hintaan alentavasti vaikuttavan vian niin verot on hiukan alhaisemmat. Itsellä ainakin olivat.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
uusi93
"Aero"

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Mimmi kirjoitti: Onhan sinulla oma pikkudiesel, kun noin varmasti puhut ja paremmilla tiedoilla kuin minulla (tarkoitan noita vaihdettujen moottorien osalta).
Minä olen laskenut ajavani 100 000km huoletta ja sen jälkeen pikudiesel joutaa vaikka paaliin.
Ei mulla valitettavasti ole tuollaista peliä, enkä sellaista oikeastaan haluisikaan... Vaikkakin mielestäni todella upea kone ajaa ja sopii hyvin 9-5:een. Liikkuu uskomattoman hienosti ja menee kumminkin melko vähällä löpöllä. Moottoreiden vaihtojen määrään olen tutustunut aiemman työn puolesta, ainakin neljä niitä on muistaakseni vaihdettu Suomessa. Jos 100tkm on mielestäsi sopiva käyttöikä dieselmoottorille, niin mikäs siinä.

Toivottavasti seuraava pikkudiesel Saabissa on varmempi kuin tämä vanha. Tuotannossahan oli myös suuria vaikeuksia yhdessä vaiheessa. Jossain GM konseptissahan oli 2,9 litrainen diesel 184 kW/250 hp, 550 Nm, sellainen voisi mullekin käydä :D .
Vastaa Viestiin