![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Männän hajoamisen välttäminen??
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Männän hajoamisen välttäminen??
Kakskertaa on nyt nelossylinterin mäntä ollu kappaleina koneessa ja nyt ku saan taas auton ajoon heti ku uus softa ja suuttimet tulee ni mitä kaikkee kannattaa tarkistaa, että kolmannelta kerralta vältyttäs? Eli mitkä kaikki asiat voi aiheuttaa männän hajoamisen nelossylinteriltä? (missään muissa männissä ei ole kummallakaan kertaa ollu mitään vaurioita). Onko molemmilla kerroilla syyllinen ollut gt20 ahdin, joka nyt on vaihdettu mitsuun? Vanhassa softassa ei ollu mitään vikaa, koska uus omistaja on siihen erittäin tyytyväinen ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
En osaa varmaks sanoo et onko ilmamassamittari kunnossa, mut sen saa metroauto tarkistaa kunhan saan auton ajettua sinne. Alunperin saabissa oli Nordicin softa ja se pelas niinkauan hyvin kunnes ahdin vaihtu gt20.
Koitan tänään myöhemmin saada kuvat hajonneista männistä.
Saab on 2,3t vm.99 ja nyt siihen on vaihdettu:
-lohko
-tonnarin männät+kanget
-mitsun 18T-ahdin
-3"putkisto+katti
-suuttimet 465ml
-kansi (poikkimäki-racingin modaama)
-3,5bar bensapaineen säädin
-Maptunin softa
Lohko, kansi, suuttimet, softa ja ahdin oli siis silloin eri ku männät on paukkunu.
Koitan tänään myöhemmin saada kuvat hajonneista männistä.
Saab on 2,3t vm.99 ja nyt siihen on vaihdettu:
-lohko
-tonnarin männät+kanget
-mitsun 18T-ahdin
-3"putkisto+katti
-suuttimet 465ml
-kansi (poikkimäki-racingin modaama)
-3,5bar bensapaineen säädin
-Maptunin softa
Lohko, kansi, suuttimet, softa ja ahdin oli siis silloin eri ku männät on paukkunu.
Ilmamassamittari
Hae ainakin uusi ilmamssamittari, jos on käytetty vv-filtteriä. Velipojalta meni koneesta kaksi kertaa mäntä viallisen ilmamassamittarin takia. Ensin halkesi ja sen jälkeen "räjähti". Haulla löytyy varmasti juttua.
Tonnarin männät ketää enemmän, mutta tulee se raja jossakin niilläkin vastaan, jos kone nakuttaa.
Aika halpa osa tuo ilmamssamittari ostaa, jos vertaa koneen korjaus kuluja![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tonnarin männät ketää enemmän, mutta tulee se raja jossakin niilläkin vastaan, jos kone nakuttaa.
Aika halpa osa tuo ilmamssamittari ostaa, jos vertaa koneen korjaus kuluja
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Ilmamäärä mittari vaikuttaa tietty kaikkiin sylintereihin tuleviin ilma/polttoiane seoksiin joten. Jos vain mittarissa on vikaa niin kyllä sen pitäisi näkyä kaikissa männissä. Jos vain yksi/kaksi porsii niin kyllä vikaa pitää hakea myös muualta.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Voi
Voi saada todennäköisesti yhdessä suutin ongelmien kanssa. Tarkoitin ilmamassa mittarin uusimisen olevan pikkuraha , jos haluaa autostaan ottaa tehoja, kuten ilmeisesti on ollut tarkoitus.
Velipojalla oli ensin kaksi mäntää halki ja koneremontista 8000km räjähti yksi mäntä kokonaan (jakopään viereinen).
Velipojalla oli ensin kaksi mäntää halki ja koneremontista 8000km räjähti yksi mäntä kokonaan (jakopään viereinen).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Eikö ilmamassamittari ole T7-järjestelmän ainoa " heikko kohta" siinä mielessä, että sen antamien arvojen perusteella lasketaan seokset ja sen ollessa rikki ne saattavatkin olla ihan päin helvettiä. Eikö ilmamassamittari anna vikakoodia?Saab9-5 270hp kirjoitti:Sama auto joka ahto "ilosesti" ja halkas muutaman magneettiventtiilin. Eipä noille vioille silloinkaan mitään syytä löytyny ja sit meni taas nelosen mäntä. Ihmetyttää vaan et miks ainoostaan nelossylinterin mäntä hajoo ja muissa ei oo mitään vikaa? voisko se ilmamassamittari saada moista ainkaan.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Siis paukkuko männät nyt toisen kerran maptunin softan+em. kaman kanssa vai molemmat kerrat nordicilla joka ei vastannut rautaa, jota autossa oli? Sori olen vähän hidas tänäänSaab9-5 270hp kirjoitti:En osaa varmaks sanoo et onko ilmamassamittari kunnossa, mut sen saa metroauto tarkistaa kunhan saan auton ajettua sinne. Alunperin saabissa oli Nordicin softa ja se pelas niinkauan hyvin kunnes ahdin vaihtu gt20.
Koitan tänään myöhemmin saada kuvat hajonneista männistä.
Saab on 2,3t vm.99 ja nyt siihen on vaihdettu:
-lohko
-tonnarin männät+kanget
-mitsun 18T-ahdin
-3"putkisto+katti
-suuttimet 465ml
-kansi (poikkimäki-racingin modaama)
-3,5bar bensapaineen säädin
-Maptunin softa
Lohko, kansi, suuttimet, softa ja ahdin oli siis silloin eri ku männät on paukkunu.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Oletko harkinnut kunnon takomäntäsarjan hankkimista? (wiseco, wössner ym.)
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021