virilastusta
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Toistoksi menee, mutta juuri näin se menee eli kun kiihdytät vaikka 180 km niin sun ei tarvi odotella yhtään, auto kiihtyy 260 mittarinopeuteen tasaisen nopeasti, välissä ei ole ns kuolleita kohtia jossa joutuu odettelemaan että kiihtyis nyt. Eli softa on tehty antamaan teho tasaisesti loppuun asti eli samantuntuinen kun tehdasviritys, jolloin voimansiirtokin kestää paremmin. Tuo 0-200 km kiihdytysaika antaa viitteitä hirshin ajattelusta, vakio aeroilla tuolla 29s huitteilla ja hirschin aika on tuolla 22s huitteilla. Saabilla on takuulla mietitty, kenelle annetaan tehtaan takuun säilyttävä viritystoiminta, tuo softatuntemus pitää todella olla hanskassa.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
En tiedä miten vakio Aero lähtee (todella mahtavasti varmasti), mutta sen voin sanoa, että 305 hv:lla ei tarvitse kovin pitkää suoraa etsiä, että ohitettava rekka on jo takana. Vetelin juuri peräkärryä ja kyllä rampilta lähdettyä " japsi yms. koppimopot" jäi ihmettelemään minne se edessä oleva kärry hävisi.MattiR kirjoitti:Tässähän nousee tuo Hirsch-kuume entisestään...
Kyllä "hirvi" tai muu vastaava on ihan varmasti riittävä Suomessa. Itselläni ratkaisi se, että hirvi löytyi sopivasti käytettynä ja minä pidän tärkeänä takuun säilymistä.
t: 2571
Ford Taunus, 205 GTI Peugeot,
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
Näit oikein ja tiedot aivan oikeat.MattiR kirjoitti:Nyt meni OT:ksi, mutta taisin bongata sen 305 hv Hirschisi eilen Oulussa kärry perässä. Vm. 2005 Aero Wagon, Steel Grey.
Ford Taunus, 205 GTI Peugeot,
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
Tällä laskee kuumeesiMattiR kirjoitti:Tässähän nousee tuo Hirsch-kuume entisestään...
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Keskustelun perusteella alkaa olla melkoisen selvää, että Hirsch olisi varmin ottaen huomioon tehdastakuut yms.. jutut, mutta hinta on silti mielestäni tolkuton. Mun autossahan ei mitään takuita enää ole paitsi tietenkin se moottoritakuu.
Eräs tuttavani käytti oheista firmaa http://www.chipcentric.net/ täällä Mustang GT -06 "viilaamiseen". Firman veikkoset tekivät olemassa olevan ecuohjelman perusteella ilmaisen arvion tarvittavista muutoksista parametreihin ja siitä, kannattaako hommaa yleensäkään tehdä. Ainakin tässä tapauksessa ohjelma räätälöitiin asiakaskohtaisesti. Itse "tuuninkiohjelma" kustansi kaverille noin 500e, ja hän tuntuu olevan tyytyväinen. Saisihan tuosta rahat pois, jos ei ole tyytyväinen 5pv sisällä. Firman sivuilla näyttää olevan myös tuunattujen listalla yksi Saab Aero.
Mitäs mieltä raati on tällaisesta ns. "halpisversiosta", niin kuin monet tätä ilmaisua täällä käyttävät ?
Eräs tuttavani käytti oheista firmaa http://www.chipcentric.net/ täällä Mustang GT -06 "viilaamiseen". Firman veikkoset tekivät olemassa olevan ecuohjelman perusteella ilmaisen arvion tarvittavista muutoksista parametreihin ja siitä, kannattaako hommaa yleensäkään tehdä. Ainakin tässä tapauksessa ohjelma räätälöitiin asiakaskohtaisesti. Itse "tuuninkiohjelma" kustansi kaverille noin 500e, ja hän tuntuu olevan tyytyväinen. Saisihan tuosta rahat pois, jos ei ole tyytyväinen 5pv sisällä. Firman sivuilla näyttää olevan myös tuunattujen listalla yksi Saab Aero.
Mitäs mieltä raati on tällaisesta ns. "halpisversiosta", niin kuin monet tätä ilmaisua täällä käyttävät ?
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ei varmaan käytettynä löydy kovin montaa noita hakuehtoja täyttävää autoa myynistä, ainakaan suomesta.MattiR kirjoitti:Ihan ok peli, mutta itselleni pitäisi olla vähän ajettu metallivärinen (hopea, steel grey tai hazelnut) automaatti ja 305 hv. Harkinnassa onkin perheen toisen 9-5:n upgrade, silloin saisi sopivan.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Jyväskylän nurkilla pyörii yksi kriteerit täyttävä yksilö, josta aikanaan tein tämän jutun Saabisti-lehteen: http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/95aer ... koeajo.pdf
Eski
Eski
Eikä koko mailmasta , käytettyä kun ostaa niin mitä enemmän vaateita sen vaikeampaa.Petter kirjoitti:Ei varmaan käytettynä löydy kovin montaa noita hakuehtoja täyttävää autoa myynistä, ainakaan suomesta.MattiR kirjoitti:Ihan ok peli, mutta itselleni pitäisi olla vähän ajettu metallivärinen (hopea, steel grey tai hazelnut) automaatti ja 305 hv. Harkinnassa onkin perheen toisen 9-5:n upgrade, silloin saisi sopivan.
Vaatii päivittäistä selausta saksan ja ruotsin nettisivuilla.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Ei taida Suomessa olla montaa (tiedän omani lisäksi yhden; pari numeroa pienemmän rekkarin kuin omani) 305 heppasta maahantuojan asentamaa Hirschiä. Taisivat asentaa ko paketin v. 2004 muutamaan Aero-kiertueelle osallistuvaan autoon. Itsekin kävin tuolloin koeajamassa auton ja sanoin, autokauppiaalle, että kiva peli, mutta vain hullu ostaa ko. pelin (turhan kallis ja turhan paljon Suomen oloihin heppoja).
Itselläni kävi hyvä tuuri pari vuotta sitten, kun tuttava autokauppias soitti ja sanoi, että nyt olisi maahantuojalta vapautumassa todella vähän ajettu pirssi. Eli sain ostettua auton ennenkuin se olisi mennyt "yleiseen jakoon". Hullu siis olen, mutta myös tyytyväinen.
t: 2571
Itselläni kävi hyvä tuuri pari vuotta sitten, kun tuttava autokauppias soitti ja sanoi, että nyt olisi maahantuojalta vapautumassa todella vähän ajettu pirssi. Eli sain ostettua auton ennenkuin se olisi mennyt "yleiseen jakoon". Hullu siis olen, mutta myös tyytyväinen.
t: 2571
Ford Taunus, 205 GTI Peugeot,
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
Onkohan montaakaan rakennettu jälleenmyyjien toimesta tota 305 hv:settiä 2004 / 2005 vuosimalliin ?? epäilen.9-5T kirjoitti:Lukuja en tiedä mutta eiköhän suurin osa ole jälleenmyyjien asentamia.2571 kirjoitti:Ei taida Suomessa olla montaa (tiedän omani lisäksi yhden; pari numeroa pienemmän rekkarin kuin omani) 305 heppasta maahantuojan asentamaa Hirschiä. Taisivat asentaa ko paketin v. 2004 muutamaan Aero-kiertueelle osallistuvaan autoon.
2003:sethän maahantuoja "rakensi" ja niitä taitaa jonkin verran olla teillämme.
Tossa 305 hv:n setissä menee aika paljon osia vaihtoon verrattuna pelkään boxin ohjelmointiin, jo 280 hv settiin vaihdellaan osia ihan kiitettävästi.
Noita lukuja olisi ihan mielenkiintoista tietää. Ake:lta nuo tiedot varmaan saisi rahalla eli montako 9-5:sta 280 hv ja 305 hv:llä on suomessa rakisterissä.
Sitten on varmaan joitakin 280 hv:n autoja joita ei saksasa ole rekisteriin isommilla tehoilla rekisteröity ja ovat täälläkin 250 hv:nä.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"