virilastusta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Toistoksi menee, mutta juuri näin se menee eli kun kiihdytät vaikka 180 km niin sun ei tarvi odotella yhtään, auto kiihtyy 260 mittarinopeuteen tasaisen nopeasti, välissä ei ole ns kuolleita kohtia jossa joutuu odettelemaan että kiihtyis nyt. Eli softa on tehty antamaan teho tasaisesti loppuun asti eli samantuntuinen kun tehdasviritys, jolloin voimansiirtokin kestää paremmin. Tuo 0-200 km kiihdytysaika antaa viitteitä hirshin ajattelusta, vakio aeroilla tuolla 29s huitteilla ja hirschin aika on tuolla 22s huitteilla. Saabilla on takuulla mietitty, kenelle annetaan tehtaan takuun säilyttävä viritystoiminta, tuo softatuntemus pitää todella olla hanskassa.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
MattiR
"Turbo"
Viestit: 267
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 11:05
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MattiR »

Tässähän nousee tuo Hirsch-kuume entisestään... 8O
2571
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 06:37
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja 2571 »

MattiR kirjoitti:Tässähän nousee tuo Hirsch-kuume entisestään... 8O
En tiedä miten vakio Aero lähtee (todella mahtavasti varmasti), mutta sen voin sanoa, että 305 hv:lla ei tarvitse kovin pitkää suoraa etsiä, että ohitettava rekka on jo takana. Vetelin juuri peräkärryä ja kyllä rampilta lähdettyä " japsi yms. koppimopot" jäi ihmettelemään minne se edessä oleva kärry hävisi.

Kyllä "hirvi" tai muu vastaava on ihan varmasti riittävä Suomessa. Itselläni ratkaisi se, että hirvi löytyi sopivasti käytettynä ja minä pidän tärkeänä takuun säilymistä.

t: 2571
Ford Taunus, 205 GTI Peugeot,
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
MattiR
"Turbo"
Viestit: 267
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 11:05
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MattiR »

Nyt meni OT:ksi, mutta taisin bongata sen 305 hv Hirschisi eilen Oulussa kärry perässä. Vm. 2005 Aero Wagon, Steel Grey. :roll:
2571
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 06:37
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja 2571 »

MattiR kirjoitti:Nyt meni OT:ksi, mutta taisin bongata sen 305 hv Hirschisi eilen Oulussa kärry perässä. Vm. 2005 Aero Wagon, Steel Grey. :roll:
Näit oikein ja tiedot aivan oikeat. :)
Ford Taunus, 205 GTI Peugeot,
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

MattiR kirjoitti:Tässähän nousee tuo Hirsch-kuume entisestään... 8O
Tällä laskee kuumeesi

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight= :wink:
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

Keskustelun perusteella alkaa olla melkoisen selvää, että Hirsch olisi varmin ottaen huomioon tehdastakuut yms.. jutut, mutta hinta on silti mielestäni tolkuton. Mun autossahan ei mitään takuita enää ole paitsi tietenkin se moottoritakuu.

Eräs tuttavani käytti oheista firmaa http://www.chipcentric.net/ täällä Mustang GT -06 "viilaamiseen". Firman veikkoset tekivät olemassa olevan ecuohjelman perusteella ilmaisen arvion tarvittavista muutoksista parametreihin ja siitä, kannattaako hommaa yleensäkään tehdä. Ainakin tässä tapauksessa ohjelma räätälöitiin asiakaskohtaisesti. Itse "tuuninkiohjelma" kustansi kaverille noin 500e, ja hän tuntuu olevan tyytyväinen. Saisihan tuosta rahat pois, jos ei ole tyytyväinen 5pv sisällä. Firman sivuilla näyttää olevan myös tuunattujen listalla yksi Saab Aero.

Mitäs mieltä raati on tällaisesta ns. "halpisversiosta", niin kuin monet tätä ilmaisua täällä käyttävät ?
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
MattiR
"Turbo"
Viestit: 267
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 11:05
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MattiR »

Ihan ok peli, mutta itselleni pitäisi olla vähän ajettu metallivärinen (hopea, steel grey tai hazelnut) automaatti ja 305 hv. Harkinnassa onkin perheen toisen 9-5:n upgrade, silloin saisi sopivan.
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

MattiR kirjoitti:Ihan ok peli, mutta itselleni pitäisi olla vähän ajettu metallivärinen (hopea, steel grey tai hazelnut) automaatti ja 305 hv. Harkinnassa onkin perheen toisen 9-5:n upgrade, silloin saisi sopivan.
Ei varmaan käytettynä löydy kovin montaa noita hakuehtoja täyttävää autoa myynistä, ainakaan suomesta.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
MattiR
"Turbo"
Viestit: 267
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 11:05
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MattiR »

Ei löydy ei, ei Suomesta eikä muualtakaan henlposti. Saksassa oli yksi 45 tkm ajettu hopea keväällä, oli liikkeessä vain niin lyhyen hetken ettei ehtinyt hidas hämäläinen toimia. Pakko lienee asennuttaa sarja itse jos kuume tästä kohoaa. Maksaa kyllä mahonkia.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jyväskylän nurkilla pyörii yksi kriteerit täyttävä yksilö, josta aikanaan tein tämän jutun Saabisti-lehteen: http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/95aer ... koeajo.pdf

Eski
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Petter kirjoitti:
MattiR kirjoitti:Ihan ok peli, mutta itselleni pitäisi olla vähän ajettu metallivärinen (hopea, steel grey tai hazelnut) automaatti ja 305 hv. Harkinnassa onkin perheen toisen 9-5:n upgrade, silloin saisi sopivan.
Ei varmaan käytettynä löydy kovin montaa noita hakuehtoja täyttävää autoa myynistä, ainakaan suomesta.
Eikä koko mailmasta :wink: , käytettyä kun ostaa niin mitä enemmän vaateita sen vaikeampaa.

Vaatii päivittäistä selausta saksan ja ruotsin nettisivuilla.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
2571
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 06:37
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja 2571 »

Ei taida Suomessa olla montaa (tiedän omani lisäksi yhden; pari numeroa pienemmän rekkarin kuin omani) 305 heppasta maahantuojan asentamaa Hirschiä. Taisivat asentaa ko paketin v. 2004 muutamaan Aero-kiertueelle osallistuvaan autoon. Itsekin kävin tuolloin koeajamassa auton ja sanoin, autokauppiaalle, että kiva peli, mutta vain hullu ostaa ko. pelin (turhan kallis ja turhan paljon Suomen oloihin heppoja).

Itselläni kävi hyvä tuuri pari vuotta sitten, kun tuttava autokauppias soitti ja sanoi, että nyt olisi maahantuojalta vapautumassa todella vähän ajettu pirssi. Eli sain ostettua auton ennenkuin se olisi mennyt "yleiseen jakoon". Hullu siis olen, mutta myös tyytyväinen.

t: 2571
Ford Taunus, 205 GTI Peugeot,
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

9-5T kirjoitti:
2571 kirjoitti:Ei taida Suomessa olla montaa (tiedän omani lisäksi yhden; pari numeroa pienemmän rekkarin kuin omani) 305 heppasta maahantuojan asentamaa Hirschiä. Taisivat asentaa ko paketin v. 2004 muutamaan Aero-kiertueelle osallistuvaan autoon.
Lukuja en tiedä mutta eiköhän suurin osa ole jälleenmyyjien asentamia.
Onkohan montaakaan rakennettu jälleenmyyjien toimesta tota 305 hv:settiä 2004 / 2005 vuosimalliin ?? epäilen.
2003:sethän maahantuoja "rakensi" ja niitä taitaa jonkin verran olla teillämme.

Tossa 305 hv:n setissä menee aika paljon osia vaihtoon verrattuna pelkään boxin ohjelmointiin, jo 280 hv settiin vaihdellaan osia ihan kiitettävästi.

Noita lukuja olisi ihan mielenkiintoista tietää. Ake:lta nuo tiedot varmaan saisi rahalla eli montako 9-5:sta 280 hv ja 305 hv:llä on suomessa rakisterissä.
Sitten on varmaan joitakin 280 hv:n autoja joita ei saksasa ole rekisteriin isommilla tehoilla rekisteröity ja ovat täälläkin 250 hv:nä.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
MattiR
"Turbo"
Viestit: 267
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 11:05
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MattiR »

Onko maahantuojalla joku toimipiste jossa noita autoja on rakennettu vai onko viritykset tehty jonkun piirimyyjän toimesta? :roll:
Matti
Vastaa Viestiin