9-5:n tyyppiviat hesarin mukaan. Pitäsköhän itkeä vai nauraa...
"AUTOJEN VIKASARJA
HENKILÖAUTOJEN MALLIKOHTAISIA VIKOJA
Saab 9-5 (1997-2005)
Moottoriviat
Jakopää ketjukäyttöinen lukuun ottamatta V6-moottoria, jossa jakohihnat. Ketjun vaihto 200 000 kilometrissä. Jakohihnan vaihdosta huolehdittava 90 000 kilometrin välein.
Turbovikoja.
Viallisia sytytysmoduleja vuosimalleissa 2000-02 moottoreissa B205 ja B235 sekä V6-moottorissa vuosimallissa 2001.
Kampikammion huohotus voi jäätyä. Suositellaan öljynvaihtovälin puolittamista. Kaihda lastuviritettyä yksilöä.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Vaihteiston öljyvuotoja.
Vaihteensiirron ongelmia.
Jarruviat
Takajarrut juuttuvat. Palat juuttuvat satuloissa. (oliskohan nämäkin vain -98 ongelmia??)
Sekalaiset viat
Ilmastointilaitteen näyttö reistailee. Myös laite saattaa lakkoilla.
Kojelaudassa voi turvatyynyjen merkkivalo ilmoittaa, että sivuturvatyynyt eivät toimi.
Etuistuimet saattavat narista.
Radion/ajotietokoneen näyttö viallinen."
Hesarin päivitetty vikasarja
Hesarin päivitetty vikasarja
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Tuo ketjunvaihto kyllä kieltämättä hieman hymyilyttää .
Vaikka asia oli kyllä entisellä Saabistilla tiedossa, menin kuitenkin tuon Hesarin perusteella vipuun ennen auton ostoa ja oli pakko tarkistaa. Aika nolo oli kysyä...
Jännä homma, mutta tuo lista ei mielestäni ole kovin yhtenevä tämän foorumin palstoilla läpikäytyjen ongelmien kanssa. Jonkun verran olisi karsittavaa ja toisaalta vähän lisättävää tuohon Hesarin listaan.
Vaikka asia oli kyllä entisellä Saabistilla tiedossa, menin kuitenkin tuon Hesarin perusteella vipuun ennen auton ostoa ja oli pakko tarkistaa. Aika nolo oli kysyä...
Jännä homma, mutta tuo lista ei mielestäni ole kovin yhtenevä tämän foorumin palstoilla läpikäytyjen ongelmien kanssa. Jonkun verran olisi karsittavaa ja toisaalta vähän lisättävää tuohon Hesarin listaan.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Noissa Hesarin tyyppivikalistoissa on kyllä ollut jokseenkin paljon huvittavuuksia vuosien varrella. Parhaimpiin on ehdottomasti kuulunut "Jarrupalat kuluneet". Sitä en enää muista, mille merkille ja mallille moinen oli aikanaan merkitty.
Jarrupalojen juuttuminen varsinkin takajarruissa voi kyllä olla hyvinkin mahdollinen, jos pystyy ajamaan vuosikausia vain kevyillä pintajarrutuksilla. Tällöin takajarruja ei välttämättä käytännössä käytetä ollenkaan. Kunnon painallus silloin tällöin on aivan paikallaan melkeinpä merkistä riippumatta.
Jarrupalojen juuttuminen varsinkin takajarruissa voi kyllä olla hyvinkin mahdollinen, jos pystyy ajamaan vuosikausia vain kevyillä pintajarrutuksilla. Tällöin takajarruja ei välttämättä käytännössä käytetä ollenkaan. Kunnon painallus silloin tällöin on aivan paikallaan melkeinpä merkistä riippumatta.
Jos saabismi on sairautta ja turbosaabismi mielisairautta, niin olkoot sitten.
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Jos nyt kuitenkin tarkoitettiin jarrusatuloiden tai sylinterien jumittumisia. Minusta se koskee aika lailla kaikkia muitakin autoja ajan mittaan ja mitä kevyempi jarrujalka niin sen varmemmin. Itselläni on sellainen mummo ajotyyli ja ainakin kaikissa saabeissani takajarrut on tupanneet jumittamaan vanhemmiten. Nehän huollossa jopa tarjoaa satuloiden notkistelua lisähintaan.
9000CS 2,3