Ruosteensuojaus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Ruosteensuojaus

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Kun tuo "täydellinen" ruosteensuojaus tuntuu olevan melko rahakasta hommaa (400-500Eur), niin on käynyt mielessä josko homman tekisi itse. Esim.Finikorin kotelomassat ja alustamassat saa varmaan 100epelillä ja nosturin sekä painevehkeet sais kaverilta käyttöön oluen hinnalla, eli aika paljon jäis säästöä jos homman itse tekis.
MUTTA onko ajatus tuhoon tuomittu? Onko kukaan tehnyt suojausta itse? Kuinka esim ovien kanssa on, onko siellä muovit verhoilun sisäpuolella, jolloin massan voisi huoletta ruiskuttaa sisään vai pitääkö ovipahvit ensin poistaa jne jne.

Jos jollain on aiheeseen liittyen kokemuksia, vinkkejä, tai mitä tahansa kommentteja (esim.teettämänsä suojauksen hinnoista), niin antakaa palaa.

Näin kesän kynnyksellä aiheeseen luulisi olevan yleistä kiinnostusta.
cc
"Viggen"
Viestit: 539
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

On se aika homma itse tehden, vaan on tuota tehty, ei kyllä 9-5:een. Alustan pesu on vähän veemäinen homma. Ovien kanssa on juuri noin kun kin 9-5T sanoi: pura verhoilu. Sama juttu tavaratilan verhoilulle. Samoin pitää purkaa alustasta kaikki muoviosat että saa alle ainakin kotelosuojan (Finikor 1). Reuna-alueille voi sitten laitaa jo vähän paksumpaa päälle (3) ja kivisuihkualueille voi laitta vieläkin rankempaa ainetta Sisäpuolelta kun ruiskiii pikkurei-istä koteloihin tai saumoihin kannattaa satsata Finikorin sparypulloihin. Kotelosuojapullossa on sellainen pieni pilli jolla ei niin sottaa ympärille kuin paineilmavehkeillä. Ei sitä ainettakaan kyllä tule sitten niin paljoa.

Jos aiot pitää autoa vuosia, suosittelen että teetätät ekan suojauksen vaikka vähän kirpasee. Tuota voi sitten itse vielä täydentää (esim ovet purkaen) ja ylläpitää alustan osalta vuosittain paikkaillen. Koteloihin riittää pieni uusinta parin vuoden välein.

Täydennänpä vielä että jos kuitenkin teet itse, onhan se ihan mielekästä hommaa, varaa sille kaverille nyt ainakin sixpakki sitä kaljaa. Joudut kuitenkin pitämään sitää autoa pukilla usemmman päivän; Pesukuivaus, ja kotelosuojan kuivaus alustassa enen massaa ja massan kuivaus enne ajoa.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Kiitokset asiantuntevista ja asiallisista kommenteista.

Voipi olla että vaakakuppi kuitenkin kallistuu sinne ammattimiehen suuntaan... Onhan se helkkarin kallista, mutta ehkä 9-5 on kuitenkin jo sellainen auto, ettei kannata just sillä ruveta itse harjoittelemaan ruosteensuojausta :oops:
Vastaa Viestiin