masentava 3.0tid koeajo
masentava 3.0tid koeajo
sainpa koeajettavaksi pohjoisessa myynnissä olevan wagonin. Ensivaikutelma oikein hyvä, auto päällepäin lupausten mukaisessa kunnossa.
Eli istahdin sisään, ja heti pisti silmään ettei vakionopeudensäädintä kuten piti olla. No, kuvaa nyt netissä tarkasti katsoessa huomaahan sen mutta uskoin tekstiä enemmän.
Sitten, auto käyntiin, vähän raa'an kuuloinen tyhjäkäynti mutta onhan motti iso. noin 1000 kierrosta koneeseen ja kone täristää vähän, tasoittuu ihan kivasti noin 1500rpm ja yli, hieno mylly.
Kytkintä hiukan sisään ja mitä v****a! Tolkuton rahina, tai oikeastaan rouske. Kytkimen liikkeen noin puoliväliin asti siis tuo rouske joka muuttuu lisää painettaessa voimakkaaksi kilinäksi. Ääni loppuu kutakuinkin kun kytkin on pohjassa, vaihteet takertelevat hiukan mutta tuo ääni on kamala. Kytkin ylhäällä ei kuulu mitään outoa kuitenkaan. Tuo ääni kuuluu hiljaa ajettaessakin ykköseltä kakkoselle vaihtaessa, samalla hiukan yllättää kuinka nihkeästi kakkosella tulee vetoa alkuun, toki noin 1500 kierroksessa tehoa tulee, jotenkin olisin kuitenkin odottanut enemmän kun tuo oma vollekin on vain 102 heppainen. edit: siis tuota alavääntöä olisi odottanut enemmän.
Nopeasti kiihdytettäessä huomasin myös että kierrokset jäävät hetkeksi ylös ennenkuin laskevat kaasun löysäämisen jälkeen, selvästi huomaa kun kiihdyttää ykköselle punarajalle niin kakkosen ehtii vaihtaa reilusti ilman että kiekat laskevat.
Ajossa tuntuu hiukan vapinaa, olisiko takarenkaiden tasapainotuksessa jotain. Paikoillaan poljettaessa savua tulee selvästi, samoin liikkeelle lähdössä kun ajoin vaimon perässä tämän testatessa tuntumaa. Myös alusta tuntuu hiukan pehmeältä, olisiko iskarit jo loppusuoralla.
Tilaa on ihan riittävästi, verrattuna tonttuun ja varsinkin tuohon v40:een.
Summa summarum, ei tule kauppoja tästä, ei mitään järkeä vaihtaa teknisesti täysin ehjää vollea tuohon ja maksaa kovaa väliä.
Siispä sitten, onko kukaan tutkaillut Oulussa ja Kaijjaanissa myynnissä olevia dieseli 9-5 wagoneja, tervakaupungissa on 2.2 ainakin Aineella ja Kajaanissa 3.0 wetterillä jolla tosin ajettu jo 270 mutta varustelu on hyvä, pikkukolhujakin kuulemma löytyy.
Rami, edelleen yhden Saabin mies.
Eli istahdin sisään, ja heti pisti silmään ettei vakionopeudensäädintä kuten piti olla. No, kuvaa nyt netissä tarkasti katsoessa huomaahan sen mutta uskoin tekstiä enemmän.
Sitten, auto käyntiin, vähän raa'an kuuloinen tyhjäkäynti mutta onhan motti iso. noin 1000 kierrosta koneeseen ja kone täristää vähän, tasoittuu ihan kivasti noin 1500rpm ja yli, hieno mylly.
Kytkintä hiukan sisään ja mitä v****a! Tolkuton rahina, tai oikeastaan rouske. Kytkimen liikkeen noin puoliväliin asti siis tuo rouske joka muuttuu lisää painettaessa voimakkaaksi kilinäksi. Ääni loppuu kutakuinkin kun kytkin on pohjassa, vaihteet takertelevat hiukan mutta tuo ääni on kamala. Kytkin ylhäällä ei kuulu mitään outoa kuitenkaan. Tuo ääni kuuluu hiljaa ajettaessakin ykköseltä kakkoselle vaihtaessa, samalla hiukan yllättää kuinka nihkeästi kakkosella tulee vetoa alkuun, toki noin 1500 kierroksessa tehoa tulee, jotenkin olisin kuitenkin odottanut enemmän kun tuo oma vollekin on vain 102 heppainen. edit: siis tuota alavääntöä olisi odottanut enemmän.
Nopeasti kiihdytettäessä huomasin myös että kierrokset jäävät hetkeksi ylös ennenkuin laskevat kaasun löysäämisen jälkeen, selvästi huomaa kun kiihdyttää ykköselle punarajalle niin kakkosen ehtii vaihtaa reilusti ilman että kiekat laskevat.
Ajossa tuntuu hiukan vapinaa, olisiko takarenkaiden tasapainotuksessa jotain. Paikoillaan poljettaessa savua tulee selvästi, samoin liikkeelle lähdössä kun ajoin vaimon perässä tämän testatessa tuntumaa. Myös alusta tuntuu hiukan pehmeältä, olisiko iskarit jo loppusuoralla.
Tilaa on ihan riittävästi, verrattuna tonttuun ja varsinkin tuohon v40:een.
Summa summarum, ei tule kauppoja tästä, ei mitään järkeä vaihtaa teknisesti täysin ehjää vollea tuohon ja maksaa kovaa väliä.
Siispä sitten, onko kukaan tutkaillut Oulussa ja Kaijjaanissa myynnissä olevia dieseli 9-5 wagoneja, tervakaupungissa on 2.2 ainakin Aineella ja Kajaanissa 3.0 wetterillä jolla tosin ajettu jo 270 mutta varustelu on hyvä, pikkukolhujakin kuulemma löytyy.
Rami, edelleen yhden Saabin mies.
****
VAG
VAG
Aineella Oulussa oleva dieseli on ollut myynnissä niillä jo yli vuoden joten luulisi sen lähtevän hyvinkin edukkaasti
Autossa ei koeajolla viime kesänä ollut muuta vikaa kuin väri (kirkas punainen), takaovessa pikkukolhu ja taka-akselin kolina = väljät puslat.
Talvirenkaista 2 uutta ja 2 loppuunajettua, kesärenkaat jotkut halpikset 15":t
Jos saa hinnan kohilleen eikä väri ahdista niin ei pitäisi olla paha vaihtoehto.
Autossa ei koeajolla viime kesänä ollut muuta vikaa kuin väri (kirkas punainen), takaovessa pikkukolhu ja taka-akselin kolina = väljät puslat.
Talvirenkaista 2 uutta ja 2 loppuunajettua, kesärenkaat jotkut halpikset 15":t
Jos saa hinnan kohilleen eikä väri ahdista niin ei pitäisi olla paha vaihtoehto.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Ihan manuaaleja ainakin tämä tänään ajamani ja tuo Kajaanin auto, Aineen omilla sivuilla ei tuota dieseliä enää näkynyt. Hyvän tuntuinenhan tuo oli ajaa mutta vakionopeudensäätimestä en luovu ja tuo kytkin kyllä poistivat tuon tämänpäiväisen listalta.9-5T kirjoitti:Jos kyse on siitä automaattivaihteisesta 9-5 3.0TiD.stä jollainen erään miehellä oli joskus.
Rami
****
VAG
VAG
Jaahas, pelkällä viikselläkö tuo menis?9-5T kirjoitti: Cruisen saat vaihtamalla n. 50e:n viiksen max. 5min.
No, enemmän se kytkin kuitenkin säikäytti ja jotenkin olisin odottanut siltä myllyltä enemmän. Tosin 177 tkm mittarissa ja hihna vaihtamatta, myyjätaho ei vaikuttanut halukkaalta vaihtamaan sitä joten noin tonttu lisää hintaan latistaa myös osaltaan intoa.
No, Volvossa kun ei ole mitään vikaa niin ei tässä mikään paniikki ole. Nuo Volvon pienet tilat oli kyllä tiedossa mutta diesel piti saada silloin muka äkkiä ja wetteri oli ainoa joka hyvitti edes jotain silloisesta mv6 ompusta. Se mikä oli yllätys niin ensimmäisellä pitkällä reissulla (vasta viime vkloppuna) tuli eteen että mun takalisto ja varsinkin joku iskias tms -hermo siellä ei sovi yhteen tuon V40:n penkin kanssa, ajaminen parin sadan kilsan jälkeen oli yhtäjaksoista asennon vaihtamista ja välillä oli pakko pysähdelläkin jotta pääsi jaloittelemaan. Tonnarin penkki ja tuon 9-5:n tuntuvat olevan täysin eri maata.
Rami
****
VAG
VAG
Rupee vaan puhumaan, että auto kiinnostaa, mutta teet kauppaa vasta, kun kytkin on kunnossa ja huollot tehty.rmeller kirjoitti:Jaahas, pelkällä viikselläkö tuo menis?9-5T kirjoitti: Cruisen saat vaihtamalla n. 50e:n viiksen max. 5min.
No, enemmän se kytkin kuitenkin säikäytti ja jotenkin olisin odottanut siltä myllyltä enemmän. Tosin 177 tkm mittarissa ja hihna vaihtamatta, myyjätaho ei vaikuttanut halukkaalta vaihtamaan sitä joten noin tonttu lisää hintaan latistaa myös osaltaan intoa.
No, Volvossa kun ei ole mitään vikaa niin ei tässä mikään paniikki ole. Nuo Volvon pienet tilat oli kyllä tiedossa mutta diesel piti saada silloin muka äkkiä ja wetteri oli ainoa joka hyvitti edes jotain silloisesta mv6 ompusta. Se mikä oli yllätys niin ensimmäisellä pitkällä reissulla (vasta viime vkloppuna) tuli eteen että mun takalisto ja varsinkin joku iskias tms -hermo siellä ei sovi yhteen tuon V40:n penkin kanssa, ajaminen parin sadan kilsan jälkeen oli yhtäjaksoista asennon vaihtamista ja välillä oli pakko pysähdelläkin jotta pääsi jaloittelemaan. Tonnarin penkki ja tuon 9-5:n tuntuvat olevan täysin eri maata.
Rami
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Se aineella oulussa oleva 2.2 on ollut liikkeessä kohta kaksi vuotta. Tai ainakin syksyllä tulee 2 vuotta täyteen jos ei lähe ennen sitä. Koeajokilsojakin on kertyny jo kymppitonnin verran.
Ihan asiallinen peli oli ja pitkään siitä hieroin kauppaakin, mutta hinta oli kuiten liian kova. Vänkärin puolella oli tosiaan ovessa jonkun sortin painauma. Jossain vaiheessa taisi palaa moottorin vikavalokin mutta varmaan ne on sen fixannu kuntoon talven hiljaisina hetkinä.
Eberin ohjaus siinä oli ajotieturin kautta, mutta muuten ihan perusvarusteinen.
Länsiaapurissa noita dieseleitä on muuten paljon paremmin kuin täällä suomen puolella. Yleensä vielä hyvillä varusteilla.
Ihan asiallinen peli oli ja pitkään siitä hieroin kauppaakin, mutta hinta oli kuiten liian kova. Vänkärin puolella oli tosiaan ovessa jonkun sortin painauma. Jossain vaiheessa taisi palaa moottorin vikavalokin mutta varmaan ne on sen fixannu kuntoon talven hiljaisina hetkinä.
Eberin ohjaus siinä oli ajotieturin kautta, mutta muuten ihan perusvarusteinen.
Länsiaapurissa noita dieseleitä on muuten paljon paremmin kuin täällä suomen puolella. Yleensä vielä hyvillä varusteilla.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Näyttäs olevan juu. Pitää vähän tutkailla tullin sivuja mitä luokkaa noille on arvottu veroja, tietenkin jää tuo volvon suora myynti sitten itselle.mike kirjoitti:
Länsiaapurissa noita dieseleitä on muuten paljon paremmin kuin täällä suomen puolella. Yleensä vielä hyvillä varusteilla.
Rami
****
VAG
VAG
Tullin sivuilla kait pitäs olla nykyään joku systeemi millä näet auton verotusarvon.
http://www.ottoauto.com sivuilla on tehtyjä veropäätöksiä. Riippuu tietty paljon kilsoista ja vuosimallista mutta noin 7-9 tonnia menee veroihin.
Omien laskujen mukaan hinta tuli lähes samoihin suomiautojen kanssa mutta varustelu on sitten ihan muuta.
http://www.ottoauto.com sivuilla on tehtyjä veropäätöksiä. Riippuu tietty paljon kilsoista ja vuosimallista mutta noin 7-9 tonnia menee veroihin.
Omien laskujen mukaan hinta tuli lähes samoihin suomiautojen kanssa mutta varustelu on sitten ihan muuta.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Oulun aineella tuntuu olevan sama meininki kuin vuonna 89 kun yritin epätoivon vimmalla saada siellä Saab 96L:n takajarrut katsastuskuntoon Oli aivan liian suuri tekninen ongelma niille.
Käsittämätöntä jos edes yritetään myydä epäkuntoista tai huoltamatonta autoa vaikka kyseessä onkin merkkiliike. Lähtökohtahan pitäisi olla se että ensin auto kuntoon ja sitten katotaan sitä hintaa. Valmiiksi rikkinäisiähän saa trokareiltakin ja paljon halvemmalla.
Tai osta pois ja vie ensi viikolla takaisin että tässä oli kytkin rikki, korjatkaa.
Käsittämätöntä jos edes yritetään myydä epäkuntoista tai huoltamatonta autoa vaikka kyseessä onkin merkkiliike. Lähtökohtahan pitäisi olla se että ensin auto kuntoon ja sitten katotaan sitä hintaa. Valmiiksi rikkinäisiähän saa trokareiltakin ja paljon halvemmalla.
Tai osta pois ja vie ensi viikolla takaisin että tässä oli kytkin rikki, korjatkaa.
9000CS 2,3
Piti soittaa Kemin aineelle kun Oulussa kolme nroa meni vastaajaan ja yksi ei vastannut muuten vaan. Meinasi selvitellä onko sitä koko diisseliä siellä enää ollenkaan.Saappi Kuski kirjoitti:Oulun aineella tuntuu olevan sama meininki kuin vuonna 89 kun yritin epätoivon vimmalla saada siellä Saab 96L:n takajarrut katsastuskuntoon Oli aivan liian suuri tekninen ongelma niille.
Käsittämätöntä jos edes yritetään myydä epäkuntoista tai huoltamatonta autoa vaikka kyseessä onkin merkkiliike. Lähtökohtahan pitäisi olla se että ensin auto kuntoon ja sitten katotaan sitä hintaa. Valmiiksi rikkinäisiähän saa trokareiltakin ja paljon halvemmalla.
Tai osta pois ja vie ensi viikolla takaisin että tässä oli kytkin rikki, korjatkaa.
Rami
****
VAG
VAG
Oliko se koeajossa ollut kytkinvikainen muka Oulun Aineelta? Itse olin ymmärtävinäni sen olleen muualta ja lopussa oli kyselyä mm. Aineella olevasta/olleesta punaisesta 2.2:sta.Saappi Kuski kirjoitti:Oulun aineella tuntuu olevan sama meininki kuin vuonna 89 kun yritin epätoivon vimmalla saada siellä Saab 96L:n takajarrut katsastuskuntoon Oli aivan liian suuri tekninen ongelma niille.
Käsittämätöntä jos edes yritetään myydä epäkuntoista tai huoltamatonta autoa vaikka kyseessä onkin merkkiliike. Lähtökohtahan pitäisi olla se että ensin auto kuntoon ja sitten katotaan sitä hintaa. Valmiiksi rikkinäisiähän saa trokareiltakin ja paljon halvemmalla.
Tai osta pois ja vie ensi viikolla takaisin että tässä oli kytkin rikki, korjatkaa.
Ei sen puoleen, sievästi sanottuna Oulun Aineella huollon hommat ovat välissä jotain muuta kuin parasta A-ryhmää.
Jos saabismi on sairautta ja turbosaabismi mielisairautta, niin olkoot sitten.
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Kytkinvika oli roista mutta tuo viittaus taisi olla siihen että tuo Oulun autossa kuten tässä Roin autossakin on ollut selvä vika päällä ja sitä on silti kaupattu. Varsinkaan tätä Roin hommaa en nyt käsitä että huijasivat jopa oman talonsa toisen paikkakunnan myyjää kehumalla tuota niin kovasti. taisivat vain haluta sen pois käsistään muualle myyntiin, tämä kemiläinen myyjä tietää minut sen verran että olisi sanonut suoraan tuon kytkin vian jos olisi tiennyt. Kuulosti selvästi harmistuneelta aamulla puhelimessa kun kokeili autoa samalla kun soitti minulle.aakoo kirjoitti:Oliko se koeajossa ollut kytkinvikainen muka Oulun Aineelta? Itse olin ymmärtävinäni sen olleen muualta ja lopussa oli kyselyä mm. Aineella olevasta/olleesta punaisesta 2.2:sta.Saappi Kuski kirjoitti:Oulun aineella tuntuu olevan sama meininki kuin vuonna 89 kun yritin epätoivon vimmalla saada siellä Saab 96L:n takajarrut katsastuskuntoon Oli aivan liian suuri tekninen ongelma niille.
Käsittämätöntä jos edes yritetään myydä epäkuntoista tai huoltamatonta autoa vaikka kyseessä onkin merkkiliike. Lähtökohtahan pitäisi olla se että ensin auto kuntoon ja sitten katotaan sitä hintaa. Valmiiksi rikkinäisiähän saa trokareiltakin ja paljon halvemmalla.
Tai osta pois ja vie ensi viikolla takaisin että tässä oli kytkin rikki, korjatkaa.
Ei sen puoleen, sievästi sanottuna Oulun Aineella huollon hommat ovat välissä jotain muuta kuin parasta A-ryhmää.
Rami
****
VAG
VAG