Saabin oma vai maptun:in chippi?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Saabin oma vai maptun:in chippi?

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Onkos kenelläkään kokemusta onko suurta eroa Saabin omalla 185 hv chipillä ja Maptun:in Steg 1:llä 9-5 2.0t vm.-04? Maptun olisi tietysti halvempi ja lupaavat enenmmän tehoa/vääntöä mutta pieni pelko murphyn laista nakuttaa takaraivossa jos jotain sattuu ja kone poikii niin Saabin lastulla uuden auton takuu säilyy normaalisti ja maptun:in ei pitäisi näkyä techillä mutta kumminkin...

Eli kannattaako maksaa 1.5 kertainen hinta mielenrauhasta ja mahdollisesti suuremmasta väännöstä ja tehosta? Aikaa on miettiä kun toimitusaika autolle on 8-10 viikkoa :(
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Kyllä mää laittasin saabin oman lastun jos kerta auto on bränikkä, eli uus...


Kumminkin takuu ei korvaa jos ei oo asianmukasia softia.


Onhan sitte hirvi lastut :wink: eli Hirsch...

Niihin saa myös saabin takuun...
Joni
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 14:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joni »

Ei sillä, ettäkö suunnittelisin vaihtoa, mutta jäin ihmettelemään tuota kommenttia että Hirsch lastuihin saisi saabin takuun. Eli oliko kyseessä varma tieto, ja jos näin niin antaako Saab myös sopivuustodistuksen jolla lastun saa katsastettua? (Pakko kait jos ne meinaa takuunkin myöntää?)

Jos näin on, niin silloinhan Hirsch olisi parempi ratkaisu kuin Saabin lastu: "turvallinen", halvempi (1100€ vs. noin 1700€) ja tehokkaampi (210 HP / 320 Nm vs. 185 HP / 280 Nm).

Mutta miksei kellään ole Hirschin settejä? (paitsi ehkä uusiin Aeroihin laitettuja...)
Jon & 9-5 2.0TW -02
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Kaikki Hirsch tuotteet saavat TÜV todistuksen jonka kanssa se katsastetaan ja asia on selvä. Vain Saabin omat ja Hirsch lastut ovat katsastuskelpoisia.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Joni
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 14:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joni »

9-5T kirjoitti:Suomessa ei pitäisi olla myynnissä Hirschin settejä kuin aeroon joihin varmaankin on paperit olemassa.
Ei kait siihen välikättä (maahantuojaa) tarvita, sen kun tilaa verkosta?
potkuhousu kirjoitti:Kaikki Hirsch tuotteet saavat TÜV todistuksen jonka kanssa se katsastetaan ja asia on selvä. Vain Saabin omat ja Hirsch lastut ovat katsastuskelpoisia.
Käsittääkseni TÜV todistus ei ole suomessa automaattisesti riittävä, vaan tarvitaan nimenomaan autonvalmistajan hyväksyntä (saksassa voi kelvata muukin).
Jon & 9-5 2.0TW -02
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Noilla kahdella "pajalla" (Saab ja Hirsch) on sellaiset todistukset että katsastus menee läpi kun ovat autotehtaan viralliset virittäjät.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Joni
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 14:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joni »

No seuraavaksi herää kysymys, että mahtaakohan noilla virisarjoilla olla käytännössä merkittävää eroa suorituskyvyssä...

(Kaapissa olis auton alkup. boksi tarpeettomana :D :roll:)
Jon & 9-5 2.0TW -02
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Dodii

Auto on tilattu joka olisi ihan tarina eriksensä mutta lyhyesti kerrottuna edustus kemissä on vaihtunut Opelin liikkeeseen ja myyjä oli pihalla kuin lumiukko Saabeista...tais olla patulle eka kerta kun asiakas tietää/kertoo enemmän autosta/varusteista kuin myyjä :lol: Huvittaa tämä tämä perse edellä puuhun mentaliteetti että edustus vaihtuu ja sitten huomataan että pitäis ehkä noi myyjätkin kouluttaa uuden merkin myyntiä varten...jepjep

Mutta pitännee varmaan metro-autosta käydään ostamassa tuo 185 hv sarja kun potkua silläkin kerta tulee ihan mukavasti ja saa mielenrauhan...Keminmaan myyjällä ei ollut hajuakaan bokseista...tosin eihän noihin 3/4 ooppeleihin (9-3SS) olekkaan Saabin omia lastuja puhumattakaan että ooppeleihin saisi valmistajan lastuja :twisted:

p.s ei herneitä nenuun SS:n omistajat.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
T-urpo
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 16:00
Paikkakunta: Kouvola

Chippi

Viesti Kirjoittaja T-urpo »

Hei kellä olis toi 2,3t (170hv) maptunin stage 1- mitä mieltä olette hankinnasta oliko onnistunu ostos ja mitä käyttökokemuksia/fiiliksiä ja vinkkejä aihetta vielä harkitsevalle 8O ? 9-5 ollu jo peräti kaks viikkoa käytössä niin jo vain rupes softapäivitys kiinnostamaan, mutta se taitaapi olla aika yleistä ja helposti tarttuvaa näissä piireissä ... :lol: :lol:
Janne T
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne T »

Sen verran tulen tähän topicciin höystämään hieman ohi alkuperäisen aiheen, että kysäisisin noista saabin lastuista. Isäukko osti 2004 mallisen 9-5 wagonin 2.0t automaattilaatikolla. siihen laitettiin saabin liikkeessä saabin oma lastu. onko niitä useamman tehoisia, eli onko se nyt sitten 175hv vai 185hv, vai mikä? mahdotonhan sitä on tietty tietää, varsinkin jos niitä lastuja on saabillakin monenlaisia. Voiko mistään katsoa, mikä lastu siihen on laitettu?
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Vastaa Viestiin