9-5 sammuilee
9-5 sammuilee
kampiakselin anturi vaihdettu mutta vika ei poistunut,eli sammuilee ajoittain mutta lähtee normaalisti taas käyntiin ja toimii joskus päiviäkin.vikakoodeja ei löytynyt ja bensanpaineetkin ok,tosin ei sammuessaan saatu mitattua.sammuilee nykyään yhä tiuhemmin.missä voisi olla syy!!!!
9-5 sammuilee?
Mun 9-5 sammuili hiljaisessa ajossa kun kierrokset laski tyhjäkäynnille.
Vaihdoin bypass-venttiilin ja vika korjaantui sillä, ei ole enää temppuillut. Venttiili maksoi merkkiliikkeessä n. 30 euroa!
Kannattaa kokeilla vaihtaa jos ei muuta vikaa keksi?
Vaihdoin bypass-venttiilin ja vika korjaantui sillä, ei ole enää temppuillut. Venttiili maksoi merkkiliikkeessä n. 30 euroa!
Kannattaa kokeilla vaihtaa jos ei muuta vikaa keksi?
9-5 sammuilee
nostiko kierroksia yli 5 tonnin ? minulla ei ajossa nosta. kuulostaisiko ilmamassamittarilta?
Re: 9-5 sammuilee
Voi ollakin.strike kirjoitti:nostiko kierroksia yli 5 tonnin ? minulla ei ajossa nosta. kuulostaisiko ilmamassamittarilta?
Mites DI-kasetti?
Antaako mitään vikakoodeja? (Palaako Check Engine)
9-5 sammuilee
ei mitään vikakoodeja eikä pala mitkään varoitusvalot ja nyt sammuilee useimmin. 5000 tuhannen kiekan kohdalla loppuu veto ja kaasua löysätessä nykii jonkun aikaa ennenkuin alkaa taas toimimaan.
9-5 sammuilee
nyt vaihdettu asentotunnistin,ilmamassamittari ja ohjainboxi.bensanpaine ei laske sammuessaan ja kaikki muutkin arvot kohdillaan.auto vaan sammuilee itsekseen!olisko mahdollista sytkäkasetti kun muuten toimii moitteettomasti? apuja kaivataan!!!!
Re: 9-5 sammuilee
Voi hyvin olla sytkäkasetti!strike kirjoitti:nyt vaihdettu asentotunnistin,ilmamassamittari ja ohjainboxi.bensanpaine ei laske sammuessaan ja kaikki muutkin arvot kohdillaan.auto vaan sammuilee itsekseen!olisko mahdollista sytkäkasetti kun muuten toimii moitteettomasti? apuja kaivataan!!!!
Jos sinulla on mahdollisuus lainata jonkun muun autosta sopivaa kasettia niin sillähän sen helposti kokeilee!
9-5 sammuilee
nyt myös kasetti vaihdettu mutta sammuilee edelleen! ei kulje kuin 160 ja ei kierrä kuin ykkösellä 6000rpm.isommilla vaihteilla vain 5000rpm!eli talla pohjassa ei vaihda kuin ykköseltä kakkoselle!
Minulla 9-5 farkku nyki kiihdyttäessä ja sitten alkoivat starttausongelmat. Toisinaan ei lupaillutkaan vaikka pyöritti kyllä starttimoottoria. Bensapumppua epäiltiin ja kasetinvaihtoa kokeiltiin, mutta vika löytyi lopulta pienestä piuhanpätkästä ja mötikästä joka on tekemisissä sytytyksen säädön kanssa. En muista mikä sen nimi oli vaikka se minulle kerrottiin kyllä. Joku kolmen kirjaimen sarja se oli, olisko ollut "PKC" tai siihen suuntaan.
Suapisti
Onko mitattu mitä on bensan paineita kun kuormitusta(urku auki), onko B-suodatin vaihdettu ajallaan? By-pass venttiili tarkastettu?
Jäljellä on luultavasti enää kaasuläppäkotelo tai B-pumppu.
Joko on ollut TECH kiinni kun olet koittanut "polkea"? Tuolla ainakin näkee johtuuko kulkemisen puute esim. nakuttamisesta, väärästä ilmaseoksesta, sytytyksestä jne.. Jos nämä on aivan poskellaan niin pitäisi kylläkin CE valo syttyä
Jäljellä on luultavasti enää kaasuläppäkotelo tai B-pumppu.
Joko on ollut TECH kiinni kun olet koittanut "polkea"? Tuolla ainakin näkee johtuuko kulkemisen puute esim. nakuttamisesta, väärästä ilmaseoksesta, sytytyksestä jne.. Jos nämä on aivan poskellaan niin pitäisi kylläkin CE valo syttyä
Viimeksi muokannut Frostgrey, To Heinä 12, 2007 03:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Taitaa olla juuri tuo kampiakselin asentoanturihannu.o kirjoitti:Minulla 9-5 farkku nyki kiihdyttäessä ja sitten alkoivat starttausongelmat. Toisinaan ei lupaillutkaan vaikka pyöritti kyllä starttimoottoria. Bensapumppua epäiltiin ja kasetinvaihtoa kokeiltiin, mutta vika löytyi lopulta pienestä piuhanpätkästä ja mötikästä joka on tekemisissä sytytyksen säädön kanssa. En muista mikä sen nimi oli vaikka se minulle kerrottiin kyllä. Joku kolmen kirjaimen sarja se oli, olisko ollut "PKC" tai siihen suuntaan.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Terve!
mulla on auto lyönyt check enginge lampun päälle kolme kertaa nyt parin viikon sisällä.
Ekan kerran hinasin auton korjaamolle jos nollattiin virhe ja limp home tila. (asennointi anturin raja-arvon ylitys)
Taas toimi viikon sitten meni taas samaan tilaan, nollasin virheen itse pihalla akku pois ja limp home resetointi.
Nyt taas maanataina kun piti mennä töihin sama juttu, v-mäistä ajaa kun tyhjäkäynti ei toimi pysähtyy moottori heti kun kaasun päästää ja sen jälkeen on kun ajaisi kuormaautoa ilman servoa.
Avasin läppäkotelo töissä ja huomasin että ainakin kaasuläpän asennointi anturin johtojen eriste karisi pois kun niitä kosketti, jotkut eristeet oli jo tippunut pois ja toivottavasti se on aiheuttanut mittavirheen kun kaapelit ovat koskettaneet toisiaan tai runkoa?
Panin kutiste sukkia kaapeleiden päälle ja juotin kaapelit uudelleen kiinni.
(näkyy kuvassa vasemalla)
Pitää tänään lähteä koeajelulle ja katsoa miten menee?
täällä on hyviä kuvia: http://hem.bredband.net/scarl/sh/SH1.jpg
ja juttu jos ymmärtää ruotsinkieltä: http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... pj%E4llhus
mulla on auto lyönyt check enginge lampun päälle kolme kertaa nyt parin viikon sisällä.
Ekan kerran hinasin auton korjaamolle jos nollattiin virhe ja limp home tila. (asennointi anturin raja-arvon ylitys)
Taas toimi viikon sitten meni taas samaan tilaan, nollasin virheen itse pihalla akku pois ja limp home resetointi.
Nyt taas maanataina kun piti mennä töihin sama juttu, v-mäistä ajaa kun tyhjäkäynti ei toimi pysähtyy moottori heti kun kaasun päästää ja sen jälkeen on kun ajaisi kuormaautoa ilman servoa.
Avasin läppäkotelo töissä ja huomasin että ainakin kaasuläpän asennointi anturin johtojen eriste karisi pois kun niitä kosketti, jotkut eristeet oli jo tippunut pois ja toivottavasti se on aiheuttanut mittavirheen kun kaapelit ovat koskettaneet toisiaan tai runkoa?
Panin kutiste sukkia kaapeleiden päälle ja juotin kaapelit uudelleen kiinni.
(näkyy kuvassa vasemalla)
Pitää tänään lähteä koeajelulle ja katsoa miten menee?
täällä on hyviä kuvia: http://hem.bredband.net/scarl/sh/SH1.jpg
ja juttu jos ymmärtää ruotsinkieltä: http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... pj%E4llhus
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)