aero wagon kulutus verrattuna matalapainetonttu
aero wagon kulutus verrattuna matalapainetonttu
Rupesinpa selailemaan rajan takaisia ilmoituksia ja löytyihän sieltä "yllättäen" kovasti Aero wagoneja, tomaatilla ja ilman. No, olisihan se hienoa kun olisi tontun rinnalla Aero eikä mitään nokivasaraa.
Elikkäs, kulutuslukemat nyt sitten kiinnostaisi kovasti. Nykyisessä käytössä tuo meidän tomaatti tonttu (2.0lpt) syö keskikulutuksella tasaista kymppiä sataselle koko ajan. Eli aika pientä pyöritystä pääsääntöisesti. Nyt on onnistuttu keskittämään ajoja volvolle jolle tullut noin 30/tkm per vuosi, tontulle sitten vastaavasti paljon vähemmän. Niin, ja volvon keskikulutus ollut nyt 5.6 ja talvella 6.1
Järkevästi ajatellen ei ole mitään järkeä ostaa bensa-autoa toiseksikin mutta Aero on aero, ja puolisokin toki sellaisesta pitäisi.
Ja nyt kai sitten tämä kysymys, tavallisessa ajossa ilman mitään älytöntä revittämistä, syökö Aero tuon kympin myös vai enemmän/vähemmän? Olisi mukava jolla olisi vastaavista autoista kokemusta voisi kommentoida kasvoiko kulutus/laskiko.
Niin, ja onhan noita dieseleitäkin rajan takana enemmän. Jopa ihan mukava Allroad audikin aika lähellä mutta tulli näyttää arpovan noin 12kiloegeä bonusta siihen päälle , 4motioneja olisi myös ihan eri malliin kuin Suomessa ja niitäkin aika lähellä.
Rami
Elikkäs, kulutuslukemat nyt sitten kiinnostaisi kovasti. Nykyisessä käytössä tuo meidän tomaatti tonttu (2.0lpt) syö keskikulutuksella tasaista kymppiä sataselle koko ajan. Eli aika pientä pyöritystä pääsääntöisesti. Nyt on onnistuttu keskittämään ajoja volvolle jolle tullut noin 30/tkm per vuosi, tontulle sitten vastaavasti paljon vähemmän. Niin, ja volvon keskikulutus ollut nyt 5.6 ja talvella 6.1
Järkevästi ajatellen ei ole mitään järkeä ostaa bensa-autoa toiseksikin mutta Aero on aero, ja puolisokin toki sellaisesta pitäisi.
Ja nyt kai sitten tämä kysymys, tavallisessa ajossa ilman mitään älytöntä revittämistä, syökö Aero tuon kympin myös vai enemmän/vähemmän? Olisi mukava jolla olisi vastaavista autoista kokemusta voisi kommentoida kasvoiko kulutus/laskiko.
Niin, ja onhan noita dieseleitäkin rajan takana enemmän. Jopa ihan mukava Allroad audikin aika lähellä mutta tulli näyttää arpovan noin 12kiloegeä bonusta siihen päälle , 4motioneja olisi myös ihan eri malliin kuin Suomessa ja niitäkin aika lähellä.
Rami
****
VAG
VAG
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Niin, foorumi on 9-5, tuskin on ollut kulutus kriteerinä autoa vaihtaessa ... miten voi kiinnostaa kulutus .... ei 1500 kg + liiku bensan höyryillä ... jos kiinnostaa, niin silloin pitää hankkia muu auto kuin anteeksi.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
-
- "Turbo"
- Viestit: 243
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 17:22
- Paikkakunta: Kokkola
Otsikon autoista ei ole kumpaakaan vaan 2.3t manuaali. Syksystä asti olen mittailut kulutuksia aina tankatessa. Keskinopeus jää n. 28 km/h kaupunkipyörityksessä. Talvella vie n 13,5 l/100km kesällä litran vähemmän. Ilmastointi on päällä aina. Matka ajosta lapin reissulla tuli kulutukseksi suksiboksi katolla 87 km/h keskinopeudella 8,7 l/100km kahden hengen kuormalla. Keskikulutusmittari heittää 0,5l:sta vähempään. Sen kyllä tiedän etten kesällä 100 km/h keskituntinopeudella maantieajossa pääse lähellekkään 7l kulutuksia. Tv. Ari
Niin, kuten tuosta minun tekstistä tai sigusta käynee ilmi niin perheessä on jo yksi saab (ja useita ollut sitä aiemmin) mutta tällä kertaa lähinnä kiinnostaa onko Aero 9-5 wagon juopompi normiajossa kuin kahden litran matalapaineturbolla oleva automaattitonnari. Tähän kysymykseen sainkin jo pari vastausta joten voinen nämä asiaan kuulumattomat jeesustelut jättää huomiotta. Ja nimen omaan kulutus on elämän realiteeteistä johtuen yksi tekijä jonka joutuu ottamaan huomioon autoa vaihtaessa, eli voisiko hankkia toisenkin bensa-auton perheeseen (ajot yli 50 tkm yhteensä/vuosi) vai pitääkö "tyytyä" dieseliin toisen auton osalta.JKen kirjoitti:Niin, foorumi on 9-5, tuskin on ollut kulutus kriteerinä autoa vaihtaessa ... miten voi kiinnostaa kulutus .... ei 1500 kg + liiku bensan höyryillä ... jos kiinnostaa, niin silloin pitää hankkia muu auto kuin anteeksi.
Rami
****
VAG
VAG
Itselläni on ollut aikaisemmin 9-5 Wagon 2.0t -02 man., Aero sedan -02 autom. ja nykyinen Aero sedan-05 man ja jokaisella olen päässyt
muutaman desin alle tehtaan lupaamien kulutuslukemien enkä kuitenkaan jää matelemaan jonojen perään. Esim. 1700 km:n kesälomareissu Aerolla, täydellä lastilla pääasiassa matka-ajoa, mutta myös kaupunkiajoa Helsingin ja Lahden ruuhkaisilla kaduilla, keskikulutuksella 7,0 l/100km. Laskettu tankkausten mukaan. Sidin lukema oli 7,1.
Kaupunkiajossa automaattiaero hörppi n. 11L/100km ja nykyinen manuaali koko ajan alle 10 L/100km. Kaupunkiajo tässä tarkoittaa kahden pohjoisen kaupungin(Tornio-Kemi) alueella ajettuja kilsoja, jossa alyttömiä ruuhkia ei tietenkään ole. Molemmat Aerot ovat syöneet vähemmän matka-ajossa kuin 2.0t. Huom. Aerot ovat olleet ja on sedaneja.
Muutaman kerran olen ajellut vain taloudellisuus mielessä matka-ajoa, n. 800-1000 km reissuja, ja kulutus on ollut sekä talvi- että kesärenkailla alimmillaan 6,4 L/100km tankkausten mukaan laskettuna.
Isoksi autoksi kulutus on mielestäni kohtuullinen jos niin haluaa ja erityisesti Aero huomioituna auton potentiaali.
muutaman desin alle tehtaan lupaamien kulutuslukemien enkä kuitenkaan jää matelemaan jonojen perään. Esim. 1700 km:n kesälomareissu Aerolla, täydellä lastilla pääasiassa matka-ajoa, mutta myös kaupunkiajoa Helsingin ja Lahden ruuhkaisilla kaduilla, keskikulutuksella 7,0 l/100km. Laskettu tankkausten mukaan. Sidin lukema oli 7,1.
Kaupunkiajossa automaattiaero hörppi n. 11L/100km ja nykyinen manuaali koko ajan alle 10 L/100km. Kaupunkiajo tässä tarkoittaa kahden pohjoisen kaupungin(Tornio-Kemi) alueella ajettuja kilsoja, jossa alyttömiä ruuhkia ei tietenkään ole. Molemmat Aerot ovat syöneet vähemmän matka-ajossa kuin 2.0t. Huom. Aerot ovat olleet ja on sedaneja.
Muutaman kerran olen ajellut vain taloudellisuus mielessä matka-ajoa, n. 800-1000 km reissuja, ja kulutus on ollut sekä talvi- että kesärenkailla alimmillaan 6,4 L/100km tankkausten mukaan laskettuna.
Isoksi autoksi kulutus on mielestäni kohtuullinen jos niin haluaa ja erityisesti Aero huomioituna auton potentiaali.
Saab 9-5 Aero -05 Sedan
Niin se on aina mielenkiintoinen kysymys kanttaako diesel vai ei.
Tätä juuri pohdin kun harkitsen 9-5:den vaihto xc70:een. Väliraha bensa-koneiseen olisi 11 000 euroa ja dieseliin 30 000 euroa. Toisaalta diesel pitää paremmin arvonsa??
Pitää laskea paljon muutakin kuin kulutus. Kun asut rajan pinnassa niin mitenkä olisi biopower? Ja mikähän on tuon värkin kulutus maantie-ajossa. Saabin sivuillahan ilmoittavat kulutuksen kasvavan 30% verrattuna bensaan.
Tätä juuri pohdin kun harkitsen 9-5:den vaihto xc70:een. Väliraha bensa-koneiseen olisi 11 000 euroa ja dieseliin 30 000 euroa. Toisaalta diesel pitää paremmin arvonsa??
Pitää laskea paljon muutakin kuin kulutus. Kun asut rajan pinnassa niin mitenkä olisi biopower? Ja mikähän on tuon värkin kulutus maantie-ajossa. Saabin sivuillahan ilmoittavat kulutuksen kasvavan 30% verrattuna bensaan.
Pitkän aikavälin kulutus on ollut koko vuoden SIDin mukaan noin 9,5 ja keskinopeus noin 50-55 km/h.
Yksittäisistä tankkauksista matka-ajon jälkeen aika tarkkaan 8 litraa, jos enemmän kaupunkia, niin siinä 11 litraa sataselle.
Yksittäisistä tankkauksista matka-ajon jälkeen aika tarkkaan 8 litraa, jos enemmän kaupunkia, niin siinä 11 litraa sataselle.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Tuota bio-poweria en ole osannut ajatellakaan vielä, hmm. Matka-ajossa tuolla tontullakin olen päässyt alle 8:n lukemiin ja en minä letkan viimeisenä koskaan pysy mutta nämä meidän ajot vain tuntuvat nostavan keskikulutusta, kymppiä on mennyt nyt koko ajan tontulla. Ja ylihuomenna ilmeisesti pihasta lähtevällä volvolla kevyesti alle 6. On vain näiden 9-5 dieselien ja bensojen tarjonnassa ja hinnoissakin eroa joten kyllähän silläkin hintaerolla aikansa bensalla ajelisi. Ja voisihan tuon tontun sitten vaihtaa johonkin dieseliin jossa roudaisi pahvipäät (koirat) ja muut auton likaajat.lk kirjoitti:Niin se on aina mielenkiintoinen kysymys kanttaako diesel vai ei.
Tätä juuri pohdin kun harkitsen 9-5:den vaihto xc70:een. Väliraha bensa-koneiseen olisi 11 000 euroa ja dieseliin 30 000 euroa. Toisaalta diesel pitää paremmin arvonsa??
Pitää laskea paljon muutakin kuin kulutus. Kun asut rajan pinnassa niin mitenkä olisi biopower? Ja mikähän on tuon värkin kulutus maantie-ajossa. Saabin sivuillahan ilmoittavat kulutuksen kasvavan 30% verrattuna bensaan.
Rami
****
VAG
VAG
hieman O.T.
Paljonkos on ollut 2,2 TiD:n kulutus sekalaisessa ajossa? Automaattilaatikolla ja Waginina? Sidin mukaan näyttää pyörivän aikalailla 7,5-9 l/100km ja viimeksi laskin tankkauksesta 7,8l/100km. Minusta tuntuu vähän isohkolta kulutukselta...
Paljonkos on ollut 2,2 TiD:n kulutus sekalaisessa ajossa? Automaattilaatikolla ja Waginina? Sidin mukaan näyttää pyörivän aikalailla 7,5-9 l/100km ja viimeksi laskin tankkauksesta 7,8l/100km. Minusta tuntuu vähän isohkolta kulutukselta...
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
Audi A4 1,8t Quattro