Paluu todellisuuteen

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
jstrang
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 09:53
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Paluu todellisuuteen

Viesti Kirjoittaja jstrang »

Kohta tulee Saappi toinenkin taas taloon. Takana 4v Skodan TDI:tä.
Nyt piti saada automaatti. Joten...

2003, 9-5, 2.0t, sentronic, farmari.
Vetokoukku ja nahkiaiset sisältä puuttuu.

Nää 9-3/9-5 sarja on ihan uutta mulle, kun on viimeksi ollut -93 9000i ja sitä ennen -86 900i ja -80 99GLS. Joten muutama kysymys raadille:

AS2 ratio, mitä pitää sisällään ja onko olemassa AS3? Entä SID1?
Mites tuo sentronic vaihteisto, ainakin oli mukava ajaa :lol:
Onko muuta mihin kannattaa kiinnittää huomiota ettei tule yllätyksiä?
Hänellä on takana jo 160TKM.

Kiittäen,
Janne

9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Paluu todellisuuteen

Viesti Kirjoittaja Eski »

jstrang kirjoitti: AS2 ratio, mitä pitää sisällään ja onko olemassa AS3? Entä SID1?
Mites tuo sentronic vaihteisto, ainakin oli mukava ajaa :lol:
Onko muuta mihin kannattaa kiinnittää huomiota ettei tule yllätyksiä?
Hänellä on takana jo 160TKM.
Kiittäen,
AS2:ssa on Pioneerin kaiuttimet ja vahvistin, mutta AS3:ssa on HarmanKardonin ja siinä on myös takakontissa "subbari". SID1 on perusinfonäyttö. SID2:ssa on enemmän toimintoja. Lue aluksi käyttöohjekirja läpi, sieltä selviää monta asiaa...

M2003 on ns. moottoritakuun alaista vuosikertaa, joten aiheeseen kannattaa perehtyä foorumin lisäksi täältä: http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv.shtml

Eski
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Mistä tiedän, että onko autossani as2 vai as3? Missä sen subbarin pitäisi olla?
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Subi on tavaratilan oikeassa nurkassa olevan tavaralokeron paikalla.

Eski
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Mimmi kirjoitti:
HMK kirjoitti:Mistä tiedän, että onko autossani as2 vai as3? Missä sen subbarin pitäisi olla?
Tule kurkkaamaan AS3:sta (ja samalla saat ne prikat). :wink:
Tullaan tullaan. Sinne on vaan niin kauhia matka :D
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Eski kirjoitti:Subi on tavaratilan oikeassa nurkassa olevan tavaralokeron paikalla.

Eski
Juu ei löytynyt kuin tyhjä tavaralokero. Etuovissa on kuitenkin kaiuttimet ja bassoa on vähän liikaakin kun taas diskanttia saisi olla enemmän. Ei silti mikään paha systeemi mikä siinä nyt onkin.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
jstrang
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 09:53
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Auto pihassa

Viesti Kirjoittaja jstrang »

Noniin.
Nyt on 9-5 pihassa. Ostoprosessi oli vähän monivaiheinen, sillä vehkeestä laukes turbo ennen kuin pääsin edes kotia asti! Metro-Auto vaihtoi uuden turbon ja matka jatkuu taas. Savut tuli pihalle normaalia sakeempana! En nyt oikein tiedä mitä aatella, mutta 160TKm yhdelle turbolle aika vähän.

En tiedä kenen piikkiin tuo korjaus lopulta meni, mutta ei ainakaan omaan.
Korvaako 8v takuu myös turboviat?
Janne

9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
pilkkitikka
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pilkkitikka »

Metro-Auto ilmeisesti tapaa toimia kuluttajasuojalain hengessä. Oma Saabini (vm. -99, 9-5, 2.3t autom. 120 tkm), jonka ostin Metro-Autosta viime keväänä, jätti pari kuukautta ostohetken jälkeen taakseen muhkean valkoisen savupilven. Vaihtoon menivät huohotin, turbo, jakopäänketju ja mahdollisesti jotain muutakin. Metro-Auto kustansi kaiken lukuunottamatta jakopäänketjun vaihtoa, josta maksoin puolet. Sen katsotaan olevan ns. kuluva osa. Minä ainakin jäin tyytyväiseksi. Onpahan konepellin alla nyt uutta roipetta ja hyvin kulkee saapikas...Ai niin, antoivat vielä yhden ohjeen: "Vaihda öljyt kymmenen tuhannen välein". Sen teen.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

pilkkitikka kirjoitti:Metro-Auto kustansi kaiken lukuunottamatta jakopäänketjun vaihtoa, josta maksoin puolet. Sen katsotaan olevan ns. kuluva osa. Minä ainakin jäin tyytyväiseksi.
Aika erikoista, koska nimenomaan jakopään osat kuuluvat ns. moottoritakuun piiriin...

Eski
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1858
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Garrettin seitentoistaset on tuollaisia, niiden hajoaminen on yleistä. Aerossa on kestävämpi puhallin.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

mikan kirjoitti:Garrettin seitentoistaset on tuollaisia, niiden hajoaminen on yleistä. Aerossa on kestävämpi puhallin.

t. Mika
Kaveri kertoi, että hänellä kun tommonen turbo meni rikki, niin auto oli jo toisinaan tehnyt sellaista, ettei se kiihdy kunnolla, vaikka kaasu on pohjassa. Samoin sanoi, että sit kun turbo petti, savupilvi oli melkoinen. Luuli, että kone posahti täysin. Rikkoutuneessa turbossa oli kuulemma aivan järkyttävät välykset. Jos nyt en väärin muista, niin ihan lähemmäs senttiä. Harmi, kun siitä ei jäänyt mitään fotoa tai ite ahdinta tutkittavaksi jälkikäteen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Mertmi kirjoitti:
mikan kirjoitti:Garrettin seitentoistaset on tuollaisia, niiden hajoaminen on yleistä. Aerossa on kestävämpi puhallin.

t. Mika
Kaveri kertoi, että hänellä kun tommonen turbo meni rikki, niin auto oli jo toisinaan tehnyt sellaista, ettei se kiihdy kunnolla, vaikka kaasu on pohjassa. Samoin sanoi, että sit kun turbo petti, savupilvi oli melkoinen. Luuli, että kone posahti täysin. Rikkoutuneessa turbossa oli kuulemma aivan järkyttävät välykset. Jos nyt en väärin muista, niin ihan lähemmäs senttiä. Harmi, kun siitä ei jäänyt mitään fotoa tai ite ahdinta tutkittavaksi jälkikäteen.
Täysin samoin kävi munki saabikkaalle :evil:
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ihmettelenkin tähän perään, että miten huonoksi asti se ahdin yleensä pystyy toimimaan. Taidan jokupäivä tutkia omasta autosta ton ahtimen kunnon. Onhan tässä jo kokemusta siitä että turbohuolto antaa tuomion ahtimelle, jonka vielä itse läjäsin sen jälkeen ja pulttasin 99cc:n koneeseen kiinni... Sillä ajatuksella tarkoitan tätä, että jos pystyisi viemää ahtimen huoltoon vielä, kun siinä on jotakin huollettavaakin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin