Pioneer AVIC-D3 navi installointi
Pioneer AVIC-D3 navi installointi
Moi foorumi!
Ajattelin pyytä täältä ostos-neuvoja kannattaako hankia Pioneerin navi laite SAAB 9-5:lle (vm -02) vai onko toivoton tapaus saada sellainen installoitu, korvaamaan se surkea AS1 systeemi?
T. Marcus
Ajattelin pyytä täältä ostos-neuvoja kannattaako hankia Pioneerin navi laite SAAB 9-5:lle (vm -02) vai onko toivoton tapaus saada sellainen installoitu, korvaamaan se surkea AS1 systeemi?
T. Marcus
http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml
Tuolla paljon tietoa saabin hifi hommista. Tuo pioneer istuu hienosti kojelautaan. Muutamia kuvia nähny.
Alkuperäisen navin jos asentaa taitaa olla 05 vuosimallin navi paras vaihtoehto. Tarvii vain gps antennin, asennus rinkulan ja ite laitteen. muistaakseni.. Siitä on kyllä juttua jossain täällä.
Tuolla paljon tietoa saabin hifi hommista. Tuo pioneer istuu hienosti kojelautaan. Muutamia kuvia nähny.
Alkuperäisen navin jos asentaa taitaa olla 05 vuosimallin navi paras vaihtoehto. Tarvii vain gps antennin, asennus rinkulan ja ite laitteen. muistaakseni.. Siitä on kyllä juttua jossain täällä.
Audi A4 2.0TFSIq
Tuli taannoin tätäkin upgradea pohdittua autonvaihton hidastamiseksi...
Nämä yhdistelmälaitteet kehittyvät niin nopeasti, että en lähtisi orginaalia metsästämään vaan laittaisin juurikin kysytyn Pioneerin tai sitten pykylää paremman mallin AVIC-HD3BT. Isoin ero on näissä on AVIC-HD3BT kiintolevy, jota käytetään sekä navigointiin että musiikin tallennukseen. Halvemmassa mallissa on se huono puoli, että navi-DVD pitää aina poistaa cd:n kuuntelun ajaksi.
Vaivaa tosiaan tulee jonkin verran johtojen kanssa, mutta varmasti se vaiva kannattaa nähdä. Auto tuntuu sisältä ihan uudelta, kun saa ison näytön keskelle kojelautaa
Nämä yhdistelmälaitteet kehittyvät niin nopeasti, että en lähtisi orginaalia metsästämään vaan laittaisin juurikin kysytyn Pioneerin tai sitten pykylää paremman mallin AVIC-HD3BT. Isoin ero on näissä on AVIC-HD3BT kiintolevy, jota käytetään sekä navigointiin että musiikin tallennukseen. Halvemmassa mallissa on se huono puoli, että navi-DVD pitää aina poistaa cd:n kuuntelun ajaksi.
Vaivaa tosiaan tulee jonkin verran johtojen kanssa, mutta varmasti se vaiva kannattaa nähdä. Auto tuntuu sisältä ihan uudelta, kun saa ison näytön keskelle kojelautaa
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
Minkähän hintanen tuomonen pioneerin navi on?
Tuohon halvempaan versioon on varmaan tarkotettu cdpoksi jos ei voi kuunnella cd levyä yhtäaikaa ku on dvd levy sisällä. Tietenki siitä joutuu erikseen maksaan. Jälkiasennus vehkeissä sekin parempi puoli, että kartat päivittyy varmaankin paremmin.
Tuohon halvempaan versioon on varmaan tarkotettu cdpoksi jos ei voi kuunnella cd levyä yhtäaikaa ku on dvd levy sisällä. Tietenki siitä joutuu erikseen maksaan. Jälkiasennus vehkeissä sekin parempi puoli, että kartat päivittyy varmaankin paremmin.
Audi A4 2.0TFSIq
kiitos feedbackista!
Tsekkasin muuten Helsingin autostudion kanssa ja kaveri sielä väitti että omassa v.m.2000 Aerossa (missä AS3) vaihto sujui plug & play periaatteella (paitsi rattinapit). Väitti myös että on asentanut tämä systeemi useimpiin 9-5:hin ja minun AS1:en tilalle pitäsi onnistua hyvin jos on ISO standardin mukaiset liittimet. Tietysti tulee hommia kun GPS osalle pitää vetää ESP piuhat ja GPS antenni pitää sijoitta jonnekin ym.
Kokemuksia vastaavista projekteista otetaan mielellään vastaan.
Tsekkasin muuten Helsingin autostudion kanssa ja kaveri sielä väitti että omassa v.m.2000 Aerossa (missä AS3) vaihto sujui plug & play periaatteella (paitsi rattinapit). Väitti myös että on asentanut tämä systeemi useimpiin 9-5:hin ja minun AS1:en tilalle pitäsi onnistua hyvin jos on ISO standardin mukaiset liittimet. Tietysti tulee hommia kun GPS osalle pitää vetää ESP piuhat ja GPS antenni pitää sijoitta jonnekin ym.
Kokemuksia vastaavista projekteista otetaan mielellään vastaan.
Kysymys!
Olisiko kellään tietoa mistä saa helpoin signaalin auton omasta vauhdista? Mietin miten se GPS osa (AVIC-D3) saisi kytkettyä kun siihen tarvitaan "vehicle speed" tietoa. Signaali pitää olla sellainen joka muita laiteita kun 9-5:an omat ymmärtää eikä se I-BUS signaali.
Auto lähettää jatkuvasti ESP:lle tällaista tietoa mutta mistä pin:istä/piuhasta semmonen signaali saisi helpoiten revittyä?
Siihen GPS systeemin kuuluu myös signaali auton peruuttaamisesta mutta se piuha on vähän helpompi kun se kytketään suoraan peruutus valoihin.
Olisiko kellään tietoa mistä saa helpoin signaalin auton omasta vauhdista? Mietin miten se GPS osa (AVIC-D3) saisi kytkettyä kun siihen tarvitaan "vehicle speed" tietoa. Signaali pitää olla sellainen joka muita laiteita kun 9-5:an omat ymmärtää eikä se I-BUS signaali.
Auto lähettää jatkuvasti ESP:lle tällaista tietoa mutta mistä pin:istä/piuhasta semmonen signaali saisi helpoiten revittyä?
Siihen GPS systeemin kuuluu myös signaali auton peruuttaamisesta mutta se piuha on vähän helpompi kun se kytketään suoraan peruutus valoihin.
Terve! Nyt on navi-laite asennettu. Kiitos kaikille kommenteista, ohjeista ja vastauksista. Tästä tuli melkein kun tehdasasennus paitsi että tuo Pioneer-kehyksen sävy on ehkä liian musta verrattuna SID:iin ja ACC:paneliin.
Kaikki laitteet toimivat kun pitääkin (GPS, Bluetooth, "hands-free", MP3 ym ym) ja se äänijärjestelmä on kyllä 1000 kertaa parempi kun AS1. Odotan vielä sitä rattinappi-sovitinta että pääsisin niitäkin käyttämään.
Vähän "rosvoamista" siitä kuitenkin tuli kun piti nopeus- ja peruutus-signaalia kerätä ja vielä kun piti järjestää sähköä laitteeseen ilman että ei joudu koko ajan autoa käynnistämään. Hienosti kuitenkin toimii kaikki.
Voisin laittaa muutama kuvaa kun selviän ensiksi miten ne saisi tässä näkyviin.
Suosittelen lämpimästi ainakin kaikille AS1 omistajille.
Kaikki laitteet toimivat kun pitääkin (GPS, Bluetooth, "hands-free", MP3 ym ym) ja se äänijärjestelmä on kyllä 1000 kertaa parempi kun AS1. Odotan vielä sitä rattinappi-sovitinta että pääsisin niitäkin käyttämään.
Vähän "rosvoamista" siitä kuitenkin tuli kun piti nopeus- ja peruutus-signaalia kerätä ja vielä kun piti järjestää sähköä laitteeseen ilman että ei joudu koko ajan autoa käynnistämään. Hienosti kuitenkin toimii kaikki.
Voisin laittaa muutama kuvaa kun selviän ensiksi miten ne saisi tässä näkyviin.
Suosittelen lämpimästi ainakin kaikille AS1 omistajille.
Siis onko sinulla tosiaan AS1 ensiasennuksena autossasi? Eli kaiuttimet pelkästään etu -ja takaovissa? Ja vahvistin soittimen yhteydessä, ei oikeanpuoleisen A-pilarin juuressa?fi3732 kirjoitti:Terve! Nyt on navi-laite asennettu. Kiitos kaikille kommenteista, ohjeista ja vastauksista. Tästä tuli melkein kun tehdasasennus paitsi että tuo Pioneer-kehyksen sävy on ehkä liian musta verrattuna SID:iin ja ACC:paneliin.
Kaikki laitteet toimivat kun pitääkin (GPS, Bluetooth, "hands-free", MP3 ym ym) ja se äänijärjestelmä on kyllä 1000 kertaa parempi kun AS1. Odotan vielä sitä rattinappi-sovitinta että pääsisin niitäkin käyttämään.
Vähän "rosvoamista" siitä kuitenkin tuli kun piti nopeus- ja peruutus-signaalia kerätä ja vielä kun piti järjestää sähköä laitteeseen ilman että ei joudu koko ajan autoa käynnistämään. Hienosti kuitenkin toimii kaikki.
Voisin laittaa muutama kuvaa kun selviän ensiksi miten ne saisi tässä näkyviin.
Suosittelen lämpimästi ainakin kaikille AS1 omistajille.
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn kun tuntuu olevan kovin harvassa 9-5:ssä tuota AS1:stä. Itselläni se oli aiemmassa vm. 2000 2.0t:ssäni.
Vai käsitinkö nyt vaan väärin...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
No on niitä sitten. Jotenkin vaan on iskostunut että ainakin MY 98-05 on kaikissa joko AS2 tai AS3.9-5T kirjoitti:Pihallani on nyt 2 9-5:sta ja molemmissa AS1 audiot.MikkoA kirjoitti: Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn kun tuntuu olevan kovin harvassa 9-5:ssä tuota AS1:stä. Itselläni se oli aiemmassa vm. 2000 2.0t:ssäni.
Ovatko nuo AS1:set ihan tehdastilauksia vai oletko itse vaihtanut? Ja oliko niin että tuossa AS1:sessä ei ole kasettisoitinta ollenkaan? Eli sen tilalla on se sisäänrakennettu vahvistin?
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Pyydän anteeksi jos on ilmestynyt väärinkäsitys kuvista. Eli muutama kuvia löytyy kun asennus on valmis ja laite hienosti sijoitettu keskikonsooliin eikä kuvia asennuksen eri vaiheista.
Pyydän myös anteeksi suomenkielen taidostani kun olen itse ahvenanmaalta sielä kun puhutaan maan toinen virallinen kieli. Toivottavasti tästä voi kuitenkin olla avuksi jollekin.
Tämä asennus on kuitenkin suht koht helppoa kun kerran tietää mistä otetaan kaikki ”inputit”.
Itse asiassa kyseessä on AS1+:sta eli AS1:sen lisäksi löytyy pieni vahvistin A-pilarin juuressa ja kaiuttimia etuovissa. AS1+ upgrade hankittu Speedparts:ilta reilu vuosi sitten.
Eli lyhyeesti, vanha AS1 ”main unit” ulos ja AVIC-D3BT sen tilalle.
AS1:en ISO liittimet toimii vallan mainiosti paitsi sen että joutuu switchaamaan sähkökaapelit (muisti-kaapeli) keltainen --> punaiseen ja punainen --> keltaiseen. Onnistuu helposti kun laitteen oma ISO kaapeli tulee valmiiksi liittimillä.
Peruutussignaali otettu peruutusvalo-kaapelilta rosvo lliittimellä.
Nopeussignaali otettu rosvoliittimellä vasemman A-pilarin juuressa liittimestä H-43 napa 38. Nopeus signaali tarvitaan silloin kun esimerkiksi ajaa tunnelissa ja tulee katko GPS signaalissa.
Jotta laittet sais käyntiin käynnistämättä autoa niin ’IGN’ signaali otettiin valokytkimestä rosvoliittimellä isolta vihreältä kaapelilta. Kytkimen liittimestä napa 16.
GPS antenni olen sijoittanut kojelaudalla keskikaiuttimen ritilän alle. Toimii mainiosti kun AS1:ssä puuttu keski kaiutin.
Bluetooth yksikkö olen sijoittanut apukuskin puolella keskikonsoolin oikealla seinällä verhoilun alla ja sieltä piuha vedetty lyhyt matka päälaitteeseen.
Handsfree-mikki olen sijoittanut 9-5:an omalle paikalle (kattokonsooliin) ja piuha on vedetty BT yksiköstä säilytyslokeron alla ylös oikean A-pilarin verhoilun alla. Hienosti kuuluu kuskin ja apukuskin äänet. Ainakin Sony Ericssonin W800i:llä.
That’s it - in a nut shell
Vielä puuttuu se rattinappi sovitin.
Tässä sitten muutama kuvaa miltä voisi näyttää.
Pyydän myös anteeksi suomenkielen taidostani kun olen itse ahvenanmaalta sielä kun puhutaan maan toinen virallinen kieli. Toivottavasti tästä voi kuitenkin olla avuksi jollekin.
Tämä asennus on kuitenkin suht koht helppoa kun kerran tietää mistä otetaan kaikki ”inputit”.
Itse asiassa kyseessä on AS1+:sta eli AS1:sen lisäksi löytyy pieni vahvistin A-pilarin juuressa ja kaiuttimia etuovissa. AS1+ upgrade hankittu Speedparts:ilta reilu vuosi sitten.
Eli lyhyeesti, vanha AS1 ”main unit” ulos ja AVIC-D3BT sen tilalle.
AS1:en ISO liittimet toimii vallan mainiosti paitsi sen että joutuu switchaamaan sähkökaapelit (muisti-kaapeli) keltainen --> punaiseen ja punainen --> keltaiseen. Onnistuu helposti kun laitteen oma ISO kaapeli tulee valmiiksi liittimillä.
Peruutussignaali otettu peruutusvalo-kaapelilta rosvo lliittimellä.
Nopeussignaali otettu rosvoliittimellä vasemman A-pilarin juuressa liittimestä H-43 napa 38. Nopeus signaali tarvitaan silloin kun esimerkiksi ajaa tunnelissa ja tulee katko GPS signaalissa.
Jotta laittet sais käyntiin käynnistämättä autoa niin ’IGN’ signaali otettiin valokytkimestä rosvoliittimellä isolta vihreältä kaapelilta. Kytkimen liittimestä napa 16.
GPS antenni olen sijoittanut kojelaudalla keskikaiuttimen ritilän alle. Toimii mainiosti kun AS1:ssä puuttu keski kaiutin.
Bluetooth yksikkö olen sijoittanut apukuskin puolella keskikonsoolin oikealla seinällä verhoilun alla ja sieltä piuha vedetty lyhyt matka päälaitteeseen.
Handsfree-mikki olen sijoittanut 9-5:an omalle paikalle (kattokonsooliin) ja piuha on vedetty BT yksiköstä säilytyslokeron alla ylös oikean A-pilarin verhoilun alla. Hienosti kuuluu kuskin ja apukuskin äänet. Ainakin Sony Ericssonin W800i:llä.
That’s it - in a nut shell
Vielä puuttuu se rattinappi sovitin.
Tässä sitten muutama kuvaa miltä voisi näyttää.