130k huolto

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
The JoJo
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 18:38

130k huolto

Viesti Kirjoittaja The JoJo »

Miten olette tehneet 130k huollon kanssa, vain vaihtaneet itse öljyt ja filtterit vai vieneet huoltoon? Suosituksia? 110k tehty noin vuosi sitten, ja 120k kohdalla tehty ylimääräinen öljynvaihto.

Turussa Metroauto pyytää tuosta 280-350 egeä riippuen siitä kenen kanssa puhuu, ja tähän sisältyisi myös raitisilmafiltterin vaihto. Katsoin tuolta yhdeltä sivulta mihin täältä linkitetty huolloista, ja siellä ei ollut mitään mainintaa tuosta filtteristä vielä tässä huollossa, eikä käsikirjassa jos muistan oikein.
Autohalli puhui 146 eurosta ja Salon PP auto 190 eurosta.
Aikamoista eroa!

Toinen asia mikä pitää samalla hoita on oikean puolen takaoven vesieriste, oven verhoilun alimmat 10cm hiukan pehmeä. Täytyy varmaankin napata tuo auki viikonloppuna ja katsoa jos pystyisi itse tekemään jotain tuolle? Haulla tästä on pari juttua ollut täällä. Metroauton tarkasta muisteli että ei Saabin osalta ole tuollaisia ongelmia ollut yhtään hänen muistaakseen.

T: JoJo
#2493
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6521
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

M2003 on vielä ns. moottoritakuun alainen auto (jos aikaisemmat huollot on leimattu oikein), joten itse veisin huoltoon. Auton huoltokirjasta selviää mitä toimenpiteitä mihinkin huoltoon kuuluu. Raitisilmasuodattimen saa halvemmalla esim. Motonetista tai PCS:ltä.

Eski
The JoJo
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 18:38

Viesti Kirjoittaja The JoJo »

Moi!

Totta puhut, olin suorastaan unohtanut tuon takuu jutun moottorin osalta! Huoltokirja on ok tähän saakka, joten paras vain jatkaa tuon merkkihuollon (lompakko itkee :( ) kanssa.

Kiitos kommentista!
#2493
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
jarmoh
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:58

Viesti Kirjoittaja jarmoh »

-
Viimeksi muokannut jarmoh, Ti Kesä 22, 2010 13:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
skae
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: To Marras 24, 2005 10:12
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja skae »

Eiköhän se ole jo autoa ostaessa tiedossa, että rahaa menee huoltoihin yms. Kannattaa siis jo autoa hankkiessa ottaa huomioon nämä menot ja ostaa lompakon mukainen kumijalka, ettei sitten tarvi voivotella kalliita huoltoja. :idea:
Saabismi voi näköjään tarttua...itämisaika oli vaan pitkä.
9-5 Aero -02
Vastaa Viestiin