Merkkihuolto vai...
Merkkihuolto vai...
Saabissahan on olemassa esim 8v moottoritakuu ja olikohan sitten muitakin takuita.... Itselläni on 9-5 vm 2003.
Sellaista olen miettinyt, että jos käytän vuosihuollossa muualla kuin valtuutetussa merkkihuollossa, niin raukeaako tuo takuu? Miten se nykyään menee?
En viitsinyt suoraan soittaa saappihuoltoon, koska arvelen tietäväni jo heidän vastauksensa etukäteen.
Sellaista olen miettinyt, että jos käytän vuosihuollossa muualla kuin valtuutetussa merkkihuollossa, niin raukeaako tuo takuu? Miten se nykyään menee?
En viitsinyt suoraan soittaa saappihuoltoon, koska arvelen tietäväni jo heidän vastauksensa etukäteen.
Niin tai näin, helvetinmoiseen tappeluun on syytä varautua moottorin takuuasioissa, jos kaikki leimat eivät ole organisaation leimasimesta.Mimmi kirjoitti:Merkkiorganisaation ulkopuolella huolletun auton näyttövastuu on käsittääkseni auton omistajalla.
Jos ois vielä takuuta jäljellä, en ottais riskiä. Vaan eipä tarvi murehtia tuostakaan hommasta, omahuolto ooyy hoitaa ylläpidon, jahka viitsii
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Omaani tehtiin jakopääremontti keväällä takuuna ja viimeinen huoltoleima ei ollut merkkiliikkeen, lisäksi yksi huoltoväli oli mennyt pitkäksi. Ei ollut mitään ongelmaa, tehdas maksoi. Auto oli tällöin kaksi viikkoa vajaa 8 vuotta vanha. Ainoa ongelma oli ettei huoltoneuvoja tiennyt jakopääremontin kuuluvan takuun piikkiin. Printtasin täältä foorumilta vähän infoa niin uskoihan tuo sitten.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Toukokuussa oli auton 150 000 huolto ajankohtainen. Kyselin Saabin asiakaspalvelusta ja paikallisesta merkkihuollosta mitä osia 150 000 huollosta olisi tehtävä, että 8-vuotisen huolenpito-ohjelma pysyisi voimassa.
Aluksi kummatkin olivat sitä mieltä, että käyttöohjekirjan mukaista huolto-ohjelmaa on seurattava täydellisesti ja huolloista olisi oltava viralliset kuitit ja dokumentit.
En ollut vastauksiin tyytyväinen. En nähnyt mitään yhteyttä esim. jarrunesteen vaihdolla ja valojen säädöllä moottorin huolenpito-ohjelmaan. Mielestäni huolenpito-ohjelmaan kuuluvia töitä ei ole B ja C huolloissa kuin moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto sekä mahdollisesti jäähdytysnestemäärä/-seos, tarkastus/säätö.
Lopulta useiden yhteydenottojen jälkeen sain Saabin asiakaspalvelusta 3.5-07 seuraavanlaisen vastauksen.
Hei,
kiitos soitostanne koskien Saabianne.
Olemme olleet yhteydessä takuuosastoomme ja tiedustelleet 8-vuotisen huolenpitosopimuksen voimassaoloehtoja. Huoltokirjasta tulee löytyä vähintään merkkihuolto liikkeiden leimat öljynvaihdon ja suodattimien osalta. Mahdolliset muut tarkistukset voi asiakas halutessaan tehdä itse tai suorittaa muualla. Huolenpito ohjelma siis edellyttää moottoria koskevia huoltotoimenpiteitä suoritettavaksi merkkihuolto liikkeessä.
Ystävällisin terveisin,
GM Finland Oy
Saab Asiakaspalvelu
Vaihdatin öljyt AutoÅströmillä (paikallinen merkkihuolto), josta tuli myös suodatin. Öljyt (Mobil 1 5W-40 HM Formula) vein itse. Työ ja suodatin maksoi 29 €. Huoltokirjan ylimääräinen öljynvaihto sivulle merkittiin: pvm, kilometrit, allekirjoitus, öljyn merkki/tyyppi, suodatin, työnumero ja liikkeen leima. Muut huolto-ohjelman työt tein itse.
Aluksi kummatkin olivat sitä mieltä, että käyttöohjekirjan mukaista huolto-ohjelmaa on seurattava täydellisesti ja huolloista olisi oltava viralliset kuitit ja dokumentit.
En ollut vastauksiin tyytyväinen. En nähnyt mitään yhteyttä esim. jarrunesteen vaihdolla ja valojen säädöllä moottorin huolenpito-ohjelmaan. Mielestäni huolenpito-ohjelmaan kuuluvia töitä ei ole B ja C huolloissa kuin moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto sekä mahdollisesti jäähdytysnestemäärä/-seos, tarkastus/säätö.
Lopulta useiden yhteydenottojen jälkeen sain Saabin asiakaspalvelusta 3.5-07 seuraavanlaisen vastauksen.
Hei,
kiitos soitostanne koskien Saabianne.
Olemme olleet yhteydessä takuuosastoomme ja tiedustelleet 8-vuotisen huolenpitosopimuksen voimassaoloehtoja. Huoltokirjasta tulee löytyä vähintään merkkihuolto liikkeiden leimat öljynvaihdon ja suodattimien osalta. Mahdolliset muut tarkistukset voi asiakas halutessaan tehdä itse tai suorittaa muualla. Huolenpito ohjelma siis edellyttää moottoria koskevia huoltotoimenpiteitä suoritettavaksi merkkihuolto liikkeessä.
Ystävällisin terveisin,
GM Finland Oy
Saab Asiakaspalvelu
Vaihdatin öljyt AutoÅströmillä (paikallinen merkkihuolto), josta tuli myös suodatin. Öljyt (Mobil 1 5W-40 HM Formula) vein itse. Työ ja suodatin maksoi 29 €. Huoltokirjan ylimääräinen öljynvaihto sivulle merkittiin: pvm, kilometrit, allekirjoitus, öljyn merkki/tyyppi, suodatin, työnumero ja liikkeen leima. Muut huolto-ohjelman työt tein itse.
#3504
900i 16v -89 ja
9-5 2,3 t -01
900i 16v -89 ja
9-5 2,3 t -01
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Itellä tilanne on semmonen, että huoltokirjassa on kyllä kaikki tarvittavat leimat ja kilometrit on reippaasti annettujen öljynvaihtovälitoleranssien sisässä. Viimeiset 5 leimaa on kuitenkin ihan jostain muualta, kuin merkkihuollosta (20tkm huollot autohuolto P. Ukkola Haukiputaalla ja väliöljynvaihdot mistä milloinkin) ja silti Åströmillä täällä Oulussa vaihtovat jakopään yms. ihan mukisematta, eikä maahantuojalla/GM:llä ollut mitään mukisemista asian suhteen.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--