Lääkitystä tarvitaan
Lääkitystä tarvitaan
Terve Saabisti !
Nyt on asiat huonosti - paikallisessa autoliikkeessä on myynnissä upea kiiltävä punainen Saab 9-5 AERO sedan vm-01 !
Pyydän nyt tohtorilta lääkettä tähän sitkeästi, jo pitkään vaivanneeseen autokuumeeseen. Pyydän perusteluja miksi tuota ei kannata ostaa. Olen yrittänyt perustella sitä itselleni, ettei sen tilat riitä meille - Wagon olisi monikäyttöisempi ja hiljaisempi. Ja vm-02:ssa tuli parannuksia eli sellainen kannattaisi odottaa. Mitä nämä parannukset olivat ja onko se ratkaisevasti parempi?
Olen huolestunut kun tauti yritää levitä vaimoonkin !!!
Ari
Nyt on asiat huonosti - paikallisessa autoliikkeessä on myynnissä upea kiiltävä punainen Saab 9-5 AERO sedan vm-01 !
Pyydän nyt tohtorilta lääkettä tähän sitkeästi, jo pitkään vaivanneeseen autokuumeeseen. Pyydän perusteluja miksi tuota ei kannata ostaa. Olen yrittänyt perustella sitä itselleni, ettei sen tilat riitä meille - Wagon olisi monikäyttöisempi ja hiljaisempi. Ja vm-02:ssa tuli parannuksia eli sellainen kannattaisi odottaa. Mitä nämä parannukset olivat ja onko se ratkaisevasti parempi?
Olen huolestunut kun tauti yritää levitä vaimoonkin !!!
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Niin tai osta minulta hopea -04 wagon, niin pääset kuumeesta... 

TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Juu, tässäpä sitä kuumeen kouristellessa miettii, että kumpikohan se olisi parempi/järkevämpi. Manuaali vai automaatti - vaikka kuinka yrittää itselleen perustella, että automaatti on vikkelämpi normaaliajossa ja vaivattomampi kaupungissa, niin perinteisenä suomalaisena miehenä sitä yrittää vai kammeta manuaalin puolelle. Kyllä minä itse vaihteet vaihdan silloin kun itse niin haluan - liekkö tuo kestävämpikin ja taloudellisempi
Ari
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
3:n automaati aeron ja nykyisen manuaali hirschin perusteella omat kokemukset:Sonett73 kirjoitti:Juu, tässäpä sitä kuumeen kouristellessa miettii, että kumpikohan se olisi parempi/järkevämpi. Manuaali vai automaatti - vaikka kuinka yrittää itselleen perustella, että automaatti on vikkelämpi normaaliajossa ja vaivattomampi kaupungissa, niin perinteisenä suomalaisena miehenä sitä yrittää vai kammeta manuaalin puolelle. Kyllä minä itse vaihteet vaihdan silloin kun itse niin haluan - liekkö tuo kestävämpikin ja taloudellisempi
Ari
Kaupungissa manuaali hirsch 280 hv:llä vie noin 2 l / 100km vähemmän.
Maantiellä ei sanottavaa eroa.
Lääkettä tarjolla http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=tässäpä sitä kuumeen kouristellessa miettii
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Jos on pelkästä kuumeesta kyse ja lainarahoituksella hankit, niin jätä ostamatta. Mikään autoilu ei ole niin kallista kuin lainarahalla autoilu. Polttoainetalous on siinä rinnalla pikkujuttuja.. Lainarahaan tänäpäivänä uppoaa jo merkittävä osa oman elämän bruttotuotteesta. Itte mokasin ja ostin 9-5 Aero Wagonin mikä alkoi kaduttaa kilometri kilometriltä enemmän ja enemmän. Onneksi sain sen myytyä ja selvisi pelkällä säikähdyksellä. Tästä lähtien ajan vain toimivilla ja robusteilla autoilla jotka pystyn ostamaan käteisellä
Jos on oikea tarve, niin sittenhän tuommoinen on ok. Harrasteauto ja käyttöauto samassa paketissa. Kuukausieriäkin on kivempi lyhentää jos auto palvelee jotain oikeaa tarvetta.
Tuossa nyt vain ehdotus ostamatta jättämis perusteluiksi, kun sitä kysyttiin.

Jos on oikea tarve, niin sittenhän tuommoinen on ok. Harrasteauto ja käyttöauto samassa paketissa. Kuukausieriäkin on kivempi lyhentää jos auto palvelee jotain oikeaa tarvetta.
Tuossa nyt vain ehdotus ostamatta jättämis perusteluiksi, kun sitä kysyttiin.
Re: Lääkitystä tarvitaan
Ei siihen muuta lääkettä ole kuin ostaa pois. Mutta onhan noita wagoneitakin tyrkyllä Suomi pullollaan. Avaa nettiauto ja eikun valitsemaan.Sonett73 kirjoitti:Terve Saabisti !
Nyt on asiat huonosti - paikallisessa autoliikkeessä on myynnissä upea kiiltävä punainen Saab 9-5 AERO sedan vm-01 !
Pyydän nyt tohtorilta lääkettä tähän sitkeästi, jo pitkään vaivanneeseen autokuumeeseen. Pyydän perusteluja miksi tuota ei kannata ostaa. Olen yrittänyt perustella sitä itselleni, ettei sen tilat riitä meille - Wagon olisi monikäyttöisempi ja hiljaisempi. Ja vm-02:ssa tuli parannuksia eli sellainen kannattaisi odottaa. Mitä nämä parannukset olivat ja onko se ratkaisevasti parempi?
Olen huolestunut kun tauti yritää levitä vaimoonkin !!!
Ari
-02:n parannukset ei välttämättä hintansa väärti. Uudistettu keula ja perä, mutta ainoa oikea kohennus on ajovalojen pesimet. Säännöllisesti huolletun -00 tai -01 wagonin saat jo aika huokealla ja meiningit on ajellessa aivan samat.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: Lääkitystä tarvitaan
Niin ja nekin ovat makuasia. Itse pidän pyyhinmallisia parempina.Tannisto kirjoitti: -02:n parannukset ei välttämättä hintansa väärti. Uudistettu keula ja perä, mutta ainoa oikea kohennus on ajovalojen pesimet.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
2003 mallisella 2.3t wagon automaatilla kuukauden ajaneena takaisin en vaihda. Vaikka automaatti välillä miettii kiihdytyksissä turhan kauan niin kaupunkiliikenteessä, mitä täällä eniten joutuu ajamaan niin olo on
Ja kyllä se pitkilläkin matkoilla on leppoisaa kun ei tarvitse kuin ohjata.
Kannattaa myös tarkistaa iskarien ja jousien kunto. Itsellä menevät vaihtoon kun ovat aivan loppu samoin jarrut menevät uusiksi.
Oli päätöksesi mikä tahansa niin merkkivalinta on oikea.
Ja onhan tuo sedan paremman näköinen.... tai miten sen nyt ottaa.



Ja kyllä se pitkilläkin matkoilla on leppoisaa kun ei tarvitse kuin ohjata.
Kannattaa myös tarkistaa iskarien ja jousien kunto. Itsellä menevät vaihtoon kun ovat aivan loppu samoin jarrut menevät uusiksi.
Oli päätöksesi mikä tahansa niin merkkivalinta on oikea.
Ja onhan tuo sedan paremman näköinen.... tai miten sen nyt ottaa.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Nojoo, tämä video ei tosin ole 9-5:sesta...9-5T kirjoitti: olisko kellään vastaavaa pyyhinmallisesta ettei jää epäselvää kumpi on tehokkaampi.
Muoto ja Toiminta-kirjasissa on myös kuvia.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Lääkitystä tarvitaan
Heh, kyllä. Tämä kohennus olisi pitänyt kirjoittaa "kohennus"...9-5T kirjoitti:http://www.uusikaupunki.fi/~savirtan/ku ... %20095.jpgTannisto kirjoitti:ainoa oikea kohennus on ajovalojen pesimet.
Tuossa on kuva 600km reissun jälkeen, olisko kellään vastaavaa pyyhinmallisesta ettei jää epäselvää kumpi on tehokkaampi.
Onhan noi pyyhkimet tosiaan tehokkaammat. Tyyli on makuasia

Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Terve Saabisti!
Juu, hain AEROn (sedan vm-01 mittarissa 121 tkm) perjantaina koeajettavaksi ja tässäpä vähän mietteitäni verrattuna 9000 CS 2.3 Turboon vm-92 mittarissa 442 tkm.
9-5:n rullaa todella herkästi ja kori on jäykkä, ei natise, eikä nitise edes soratiellä. Tietokoneennäytön mukaan myös taloudellinen, 2,5 hlön kuormalla maantiellä 80 km/h nopudella 6,3 L/100km ja pikku taajamalenkin jälkeen + 40 km satasta antoi kulutukseksi 6,7.
Pikku pyöritystä maaseudulla ja pari näytös vetoa vokkipannumiehille 7,2. Tänään annoin pyöriä paikoillaan ilmastoinnin jäähdyttäessä auton mukavan viileäksi ennen lähtöä oli kulutus noussut 7,5, mutta tipahti 90 km:n ajon jälkeen 7,1 litraan = koko viikonlopun keskikulutus.
Ohjautuu todella hyvin kaarteisiin, mitä vaimokin kehui taajamapyörityksissä. Tuulilasinpyyhkimet ja pesurit toimivat tod laadukkaasti. Muutenkin auton kokonaiskuva laadukas.
Ainut mitä haluaisin korjata on rengasmelu, tietty 17" meluaa, mutta äänieristystä voisi parantaa takaa. Ja potkua kaipaisin lisää, vaikka ihanan pehmeää sivistynyttä voimaa kone tarjoaakin, niin saisi silti olla vähän rajumpi...
Huomenna pitäisi luovuttaa takaisin liikkeeseen jääden miettimään ,että kannattaisiko heittää tarjousta vai etsiäkkö sittenkin vm-02 (tai tuoreempi) mikä tarjoaisi 1265 uudistusta. Mutta se on varma, että kahta en vaihda - toinen niistä on Saab !
Ari
Juu, hain AEROn (sedan vm-01 mittarissa 121 tkm) perjantaina koeajettavaksi ja tässäpä vähän mietteitäni verrattuna 9000 CS 2.3 Turboon vm-92 mittarissa 442 tkm.
9-5:n rullaa todella herkästi ja kori on jäykkä, ei natise, eikä nitise edes soratiellä. Tietokoneennäytön mukaan myös taloudellinen, 2,5 hlön kuormalla maantiellä 80 km/h nopudella 6,3 L/100km ja pikku taajamalenkin jälkeen + 40 km satasta antoi kulutukseksi 6,7.
Pikku pyöritystä maaseudulla ja pari näytös vetoa vokkipannumiehille 7,2. Tänään annoin pyöriä paikoillaan ilmastoinnin jäähdyttäessä auton mukavan viileäksi ennen lähtöä oli kulutus noussut 7,5, mutta tipahti 90 km:n ajon jälkeen 7,1 litraan = koko viikonlopun keskikulutus.
Ohjautuu todella hyvin kaarteisiin, mitä vaimokin kehui taajamapyörityksissä. Tuulilasinpyyhkimet ja pesurit toimivat tod laadukkaasti. Muutenkin auton kokonaiskuva laadukas.
Ainut mitä haluaisin korjata on rengasmelu, tietty 17" meluaa, mutta äänieristystä voisi parantaa takaa. Ja potkua kaipaisin lisää, vaikka ihanan pehmeää sivistynyttä voimaa kone tarjoaakin, niin saisi silti olla vähän rajumpi...
Huomenna pitäisi luovuttaa takaisin liikkeeseen jääden miettimään ,että kannattaisiko heittää tarjousta vai etsiäkkö sittenkin vm-02 (tai tuoreempi) mikä tarjoaisi 1265 uudistusta. Mutta se on varma, että kahta en vaihda - toinen niistä on Saab !
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?