TiD hyytyi

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Hece R
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: To Touko 31, 2007 08:01

TiD hyytyi

Viesti Kirjoittaja Hece R »

Ohitin tuossa jonoa kutostiellä ja jouduin vähän napakammin jarruttamaan. Siinä taisi jarrutella jokin muukin, kun koneesta hävisi puhti. Ajoin sivuun ja sammutin, käynnistin uudestaan ja ei auttanut.

Kone ei ota kierroksia juurikaan yli 2000rpm ja reagoi kaasuun hitaasti. Mitään merrkivaloja tms ei syttynyt ja infonäyttö oli ihan normaali.

Auto on jo hinattu paikalliselle Laakkoselle, mutta kiinnostaisi jo etukäteen kuulla, mistä vika voisi löytyä. Onneksi on auto ostettu vasta toukokuussa, niin kustannuksiin löytyy ainakin joku jako. Vuosimalli on 2003 ja matkaa on autolla taitettu n. 170tkm.

Alkavat maanantaina tutkia autoa. Kerron heti kun tiedän, mitä vikaa löytyi. Joka arvaa vian julkisesti oikein saa minulta nöyrän kumarruksen tiedostaan :)
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Maf.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: TiD hyytyi

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Hece R kirjoitti:Ohitin tuossa jonoa kutostiellä ja jouduin vähän napakammin jarruttamaan. Siinä taisi jarrutella jokin muukin, kun koneesta hävisi puhti. Ajoin sivuun ja sammutin, käynnistin uudestaan ja ei auttanut.

Kone ei ota kierroksia juurikaan yli 2000rpm ja reagoi kaasuun hitaasti. Mitään merrkivaloja tms ei syttynyt ja infonäyttö oli ihan normaali.

Auto on jo hinattu paikalliselle Laakkoselle, mutta kiinnostaisi jo etukäteen kuulla, mistä vika voisi löytyä. Onneksi on auto ostettu vasta toukokuussa, niin kustannuksiin löytyy ainakin joku jako. Vuosimalli on 2003 ja matkaa on autolla taitettu n. 170tkm.

Alkavat maanantaina tutkia autoa. Kerron heti kun tiedän, mitä vikaa löytyi. Joka arvaa vian julkisesti oikein saa minulta nöyrän kumarruksen tiedostaan :)
Itse veikkaisin ilmamassamittaria, imusarjassa olevaa lämpötila-anturia tai jumiutunutta läppäkoteloa. Tai voisiko jokin alipaine tai vastaava letku olla irti? Ihme sinänsä ettei CE pala.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Hece R
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: To Touko 31, 2007 08:01

Viesti Kirjoittaja Hece R »

Sitähän ne huollossakin ihmettelivät, ettei mitään vikavaloja palanut... ei sen puoleen, en muista edes missä kohdassa k.o. valo mahtaisi olla... toimineekohan se?
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
Hece R
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: To Touko 31, 2007 08:01

Viesti Kirjoittaja Hece R »

MAF oli säkä. Siis aivan hengetön. Olivat huollossa aika äimänä, kun tech ei antanut mitään vinkkiäkään mistä lähetä vikaa etsimään. Vähän töitä ja MAFin vaihto 390€. Myyjäliike maksoi puolet osista.

suorsa tiesi. Nöyrä kumarrukseni ja kunnianosoitus tietjälle. :)
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
Vastaa Viestiin