Aeroon peräkoukku - kokemuksia?
Aeroon peräkoukku - kokemuksia?
Ostin vastikään elämäni ensimmäisen Saabin ja täytyy sanoa että naama on kuin Naantalin aurinko! Kaikin puolin hyvä auto - ainakin vielä.
Auto on siis Aero sedan vm. 2005 ja jottei peräkärry jäisi turhan pantiksi, suunnittelen irroitettavan peräkoukun asennuttamista. Ennen päätöstä haluaisin mielelläni kuulla teidän kokemuksia ks. asennuksesta. Siinähän pitää mitä ilmeisemmin lohkaista pieni pala myös takapuskurista pois. Siis todella pieni....
Minulle on tarjottu Brinkiä ja Bosalia settiä alkuperäisliikkestä.
Kokemuksia/suosituksia? Ei yhtään haittaa että koukku olisi myös esteettisesti kaunis, ainakin kun irroitettava osa on peräkontissa
Auto on siis Aero sedan vm. 2005 ja jottei peräkärry jäisi turhan pantiksi, suunnittelen irroitettavan peräkoukun asennuttamista. Ennen päätöstä haluaisin mielelläni kuulla teidän kokemuksia ks. asennuksesta. Siinähän pitää mitä ilmeisemmin lohkaista pieni pala myös takapuskurista pois. Siis todella pieni....
Minulle on tarjottu Brinkiä ja Bosalia settiä alkuperäisliikkestä.
Kokemuksia/suosituksia? Ei yhtään haittaa että koukku olisi myös esteettisesti kaunis, ainakin kun irroitettava osa on peräkontissa
Olihan siellä kovasti asiaa ja asian vierestä mutta mieleen tulee lähinnä lisäkysymyksiä sillä 1 viikon Saab omistuksen jälkeen en todellakaan tiedä minkä vuosimallin kohdalla takapuskurin design muuttuu, yms.
Joten arvostaisin todellakin täsmävastauksia.
Pahoittelen toistoa tylsästä vetokoukusta - ensi kerralla jaan ehkäpä kokemuksia Hirschin tuotteista.
-S
Joten arvostaisin todellakin täsmävastauksia.
Pahoittelen toistoa tylsästä vetokoukusta - ensi kerralla jaan ehkäpä kokemuksia Hirschin tuotteista.
-S
Black Aero (2005)
Itelläni 2004 aero wagon ja siinä ainakin Brinkin irroitettavan koukun runko on niin piilossa puskurin alla, että sitä ei juuri näe. Mitään isoa lätkää ei tule päälle, vaan ainoastaan pieni tulppa, eikä puskurista ole leikattu yhtään pois.
Muutenkin Brink tuntuu toimivan loistavasti, eli voin suositella.
Muutenkin Brink tuntuu toimivan loistavasti, eli voin suositella.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Eipä siitä näy kuin tasainen musta lätkä. Voisin kuvankin ottaa ja laittaa, jos osaisin. Ei sitä nyt koukun kanssa kehtaa ajella ellei ole tarvetta. Eri asia ehkä niillä, jotka vetävät kärryä päivittäin.Aeroman kirjoitti:Kiitokset vinkistä! Kaunistahan vetokoukusta Aeron perään ei saa tekemälläkään mutta kiinteä näyttää kylläkin paremmalta....tosin minkähännäköinen irroitettava vetokoukku on ilman koukkua lätkä päällä?
Minulla on vuoden ollut tuo saabin-bosalin irroitettava koukku, kun sitä suht harvoin tulee käytettyä. Se on kyllä mekanismiltaan tosi hankala ja vaikea laittaa koukku paikalleen. Kertaakan ei ole vielä kauniisti mennyt paikalleen, vaikka vaseliiniakin on laitettu. Se on tuo koukku, josta 9-5T:n viestissäkin vähän ylempänä on kuva. Sitä en siis ainakaan suosittele. Rumahan koukku on aina.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Taitaa olla sama koukku minulla, mutta toistaiseksi se on toiminut hyvin ne muutamat kerrat, kun olen sitä käyttänyt.Petter kirjoitti:Minulla on vuoden ollut tuo saabin-bosalin irroitettava koukku, kun sitä suht harvoin tulee käytettyä. Se on kyllä mekanismiltaan tosi hankala ja vaikea laittaa koukku paikalleen. Kertaakan ei ole vielä kauniisti mennyt paikalleen, vaikka vaseliiniakin on laitettu. Se on tuo koukku, josta 9-5T:n viestissäkin vähän ylempänä on kuva. Sitä en siis ainakaan suosittele. Rumahan koukku on aina.
Kiitoksia kommenteista! Vaaka on hienoisen verran kallellaan irroitettavaan Brinkiin. Osaksi myös tottumiskysymys sillä aiemmissa autoissa on ollut järkeään irroitettava malli.
Aineella arvioivat Brinkin hinnaksi asennettuna 670€, pelottelivat kylläkin että takapuskuriin on pakko tehdä pieni kolo....tämä kyllä sotii yleistä mielipidettä vastaan.
Kyselenpä vielä Kovilin asennuspaketin hintaa lähiliikkeistä.
-S
Aineella arvioivat Brinkin hinnaksi asennettuna 670€, pelottelivat kylläkin että takapuskuriin on pakko tehdä pieni kolo....tämä kyllä sotii yleistä mielipidettä vastaan.
Kyselenpä vielä Kovilin asennuspaketin hintaa lähiliikkeistä.
-S
Black Aero (2005)
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Itsellä bosalin irroitettava koukku ja käytän muutaman kerran kuukaudessa noin keskimäärin. Menee hyvin paikoilleen kun osaa vain laittaa oikein ja pienen pienen loven tein asennusvaiheessa puskuriin, on muuten helppo asentaa itsekkin, hyvät asennusohjeet mukana. Pieni lätkä näkyy kun on pois ja sähkörasia jää puskurin alle kokonaan.
Hyvää on se että laittaessa et voi huolimattomasti laittaa vaan avain lähtee pois vasta kun on lukitus pohjassa. Kun ottaa aina pois käytön jälkeen ei tule mitään suola eikä lika ongelmia, yli 2,5 vuotta ollut eikä mitään ongelmia, rasvaa joskus muutama tippa lukkoon ja koukun urien pyyhkäisy välillä puhtaaksi niin kyllä toimii.
Hyvää on se että laittaessa et voi huolimattomasti laittaa vaan avain lähtee pois vasta kun on lukitus pohjassa. Kun ottaa aina pois käytön jälkeen ei tule mitään suola eikä lika ongelmia, yli 2,5 vuotta ollut eikä mitään ongelmia, rasvaa joskus muutama tippa lukkoon ja koukun urien pyyhkäisy välillä puhtaaksi niin kyllä toimii.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Itse valtsin brinkin irroitettavan sillä siinä tosi siisti ja pieni peitelevy
-04 ja -05 aeroissa ei tarvitse ottaa puskurista niin isoa palaa pois kun ohjeessa sanotaan, itse tein ohjeen mukaan ja totesin jälkeenpäin että vähempikin olisi riittänyt.
Edelliseen aeroon asennutin koukun liikkeessä ja asennus taisi maksaa 150 e , koukun ostin muualta tuolloinkin.
EAC antaa asennusajaksi 1.6 / 1.7 h joten aika suolaiselta tuo Ainneen hinta tuntuu
-04 ja -05 aeroissa ei tarvitse ottaa puskurista niin isoa palaa pois kun ohjeessa sanotaan, itse tein ohjeen mukaan ja totesin jälkeenpäin että vähempikin olisi riittänyt.
Itse maksoin Brinkin irroitettavasta koukusta 280 e/netto sisältäen johtosarjan, itse asensin ja asennukseen meni 2-3 tuntia tuumaustaukojen kanssa.Aineella arvioivat Brinkin hinnaksi asennettuna 670e
Edelliseen aeroon asennutin koukun liikkeessä ja asennus taisi maksaa 150 e , koukun ostin muualta tuolloinkin.
EAC antaa asennusajaksi 1.6 / 1.7 h joten aika suolaiselta tuo Ainneen hinta tuntuu
Viimeksi muokannut valtteri, Ti Elo 14, 2007 20:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Tarkemmin tutkittuani asiaa Saab tarjoaa ainoastaan Bosalin irroitettavaa koukkua (tuotenro 400133658) 2005 Aero Sedaniin, Brink on tarkoitettu ainoastaan Wagoniin.
Tämä on linjassa myös kommentoijien kokemuksiin asiasta.
Eli Bosal tai Kovil - thats it.
Hmm täytyypä tsekata myös elkparts ja speedparts.
-S
Tämä on linjassa myös kommentoijien kokemuksiin asiasta.
Eli Bosal tai Kovil - thats it.
Hmm täytyypä tsekata myös elkparts ja speedparts.
-S
Black Aero (2005)