automaatissa liikaa öljyä?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
SaabAri
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Syys 17, 2004 13:00
Paikkakunta: Vaasa

automaatissa liikaa öljyä?

Viesti Kirjoittaja SaabAri »

tere

Uusi 9-5 omistaja kyselee "noloja" ..

Katoin juuri automaatin öljytason ja se näytti paljon yli max arvojen..

Voiko ylim.öljy aiheuttaa vahinkoa automaatille..

Entä kuinka tarkasti auto pitää olla suorassa kun tarkistaa ?

kiitoksia automaattisista vastauksista jo etukäteen 8O

En muuten enään manuaalin vaihda..on se niin mukaavaa :D
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Joo tuohon määrän tarkastukseen löytyy oma proseduurinsa kirjasta. Kannattaa vielä suorittaa tuo tarkastus vaikka ajon jälkeen, unohtamatta sitä D:llä ja R:llä hetken pitämistä. Jos itse vaihdat öljyjä tulevaisuudessa niin laske öljyt sellaiseen astiaan mistä näet paljonko tuli ulos. Koko tilavuus ei vaihdu valuttamalla. Olisiko joku 3.5 litraa suunnilleen.....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6521
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, minäkin etsin tarkastusohjetta M2007 manuaalista ja siellä sanotaan vain, että öljyt on vaihdettava huolto-ohjelman mukaisesti... M2000:ssa piti ajaa kone lämpimäksi ja käyttää autoa paikallaan tietty aika (olikohan 15 sek) asennossa D -> R -> P ja sitten tarkastaa öljyn määrä. Kylmänä öljynpinta oli reilusti yli maksimin.

Eihän se öljy sieltä laatikosta mihinkään häviä ellei vuoda ja sen yleensä näkee lätäkkönä auton alla. Tärkeintä automaateissa on seurata, ettei öljy ole mustaa ja haise palaneelle... Öljyt kannattaa vaihtaa useammin kuin huolto-ohjelmassa sanotaan. Vaikka vaihtaisi joka huollossa, se tulee paljon halvemmaksi kuin laatikkoremontti...

Eski
masaj
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 08:19
Paikkakunta: yka

Viesti Kirjoittaja masaj »

lisäyksenä kun ei edellisissä näy, että tarkistus tapahtuu päämoottori käynnissä.
siis käyttölämmin moottori, vaihde sen kaikissa R, D ja sitten Parkkiasennossa sen 15 sek. ja tarkistus.
öljyt tikussa mieluusti väriltään punaiseen vivahtavaa ja ei isompia kärtyjä ja oliko vielä niin, että mittojen väli neljä desiä (korjatkaa jos väärin)
ja jos yli jonkin verran esim. desin, voisiko olla haittana...

tämä koski sitä varmempaa neliportaista vanhaa mallia
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Niin mitäs haittaa siitä liiasta määrästä on? Kyllähän se varmaan pursuaa mittatikun reiästä ulos kun on liikaa? Vai onko tämä vain urbaani legenda?, jonka kuulin Länkkäristäkin viime viikolla.

Kyselin tuossa syytä loksahdukseen joka kuuluu laatikosta vaihtaessa 2>1 ja siihenkin kuulemma on syynä liika öljy :roll:
Öljynä nyt Mobil 320.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Vastaa Viestiin