"Laittoman" viriboxi katsastus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
mattiruu
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 14:14

"Laittoman" viriboxi katsastus

Viesti Kirjoittaja mattiruu »

Onko kukaan kokeillut tuuriaan ja käyttänyt viriboxilla varustettua, muutoskatsastamatonta kiesiä vuosikatsastuksessa?
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Joo, helposti ilman magneettiventtiilin johtoa... :wink: :wink:
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Ei ole tehty mitään ennen katsastusta ja läpi on mennyt kirkkaasti.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Menee täällä 9-5 osastolla vähän ohi, mutta eilen tuli erääseen tonnariin leima niin että nakuledi ja apc:n trimmerit roikkui johtojen päässä mittariston edessä.
Apc:n sulake, magneettiventtiilin johto jne. oli myös paikallaan

Koneessa lisäksi "väärä" alakerta, kansi ja turbo. (noitahan nyt ei sinänsä näe päällepäin, mutta eipä se viriboksikaan näkyvillä ole)

Mitään ei sanottu tai kyselty virityksistä.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Hyvin on autot menneet läpi (9-5:stä ei tosin ole kokemuksia) isommillakin muutoksilla. Kannattaa vaan olla hiljaa ja jos kysymyksiä tulee niin sanoa että vakio sen pitäisi olla. :)


Tai siis.. öh.. kaverien autot. Itse pidän kiinni tehtaan linjoista <3
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

"Kaverit" on ainakin ajelleet stage kolmosia ja ykkösiä suoraan katsastukseen ilman mitään kikkailuja. Mistä se inssi voi tietää mitkä staget autossa on, ellei autossa ole todella speciaalin näköisät tavaraa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
mattiruu
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 14:14

Viesti Kirjoittaja mattiruu »

peinu kirjoitti:"Kaverit" on ainakin ajelleet stage kolmosia ja ykkösiä suoraan katsastukseen ilman mitään kikkailuja. Mistä se inssi voi tietää mitkä staget autossa on, ellei autossa ole todella speciaalin näköisät tavaraa.
Eipä ne varmaan tiedäkään. Aattelin vaan, näkyykö OBD-testissä jos ECU:n ohjelmat on autoa huomattavasti tuoreempia.
pac
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Elo 22, 2007 00:04

Viesti Kirjoittaja pac »

"Joo, siihen on vaan tehty softapäivitys..." En usko että ne sanoo siitäkään mitään. Voihan tota softaa päivittää merkkiliikkeessäkin ilman että siihen muita muutoksia tehdään. Vai?
#3474 Heidi
9-5 -00 2.0t SE Wagon
vesil
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 18:16
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vesil »

Kahteen kertaan olen käyttänyt 9-5:n katsastuksessa niin, että virisofta on ollut paikallaan ja OBD testikin on tehty.

No Problem.

Takajousituksen puslissa riittää paljon enemmän arvuuteltavaa niin inssille kuin auton omistajallekin :lol:
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

vesil kirjoitti:Kahteen kertaan olen käyttänyt 9-5:n katsastuksessa niin, että virisofta on ollut paikallaan ja OBD testikin on tehty.

No Problem.

Takajousituksen puslissa riittää paljon enemmän arvuuteltavaa niin inssille kuin auton omistajallekin :lol:
Eikä, koiranluiden kunnon tarkistus on nro. 1

Tosin mulle inssi kertoi viime katsastuksessa, että originaali ByPass - vena ei muuten kestä, jos on paineita nostettu. Kerroin sille, että kyllä tuo uusi muovirimpula on sama mitä 250hp Aerossa, että pitäis kestää kohtuudella.

Tuumasi, että et oo sitten virittäny...

No en ookkaan, Stage1 on turbokoneen ominaisuuksien optimointia :lol:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2106
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

LR kirjoitti:Joo, helposti ilman magneettiventtiilin johtoa... :wink: :wink:
Eli vikavalo mittaristossa palaen, T7 nimittäin :wink:
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

vesil kirjoitti:Kahteen kertaan olen käyttänyt 9-5:n katsastuksessa niin, että virisofta on ollut paikallaan ja OBD testikin on tehty.
Joo, mutta sullahan olikin laillinen viritys, josta oli vain muutoskatsastus tekemättä. :lol:
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

patse kirjoitti:
LR kirjoitti:Joo, helposti ilman magneettiventtiilin johtoa... :wink: :wink:
Eli vikavalo mittaristossa palaen, T7 nimittäin :wink:
Ei ainakaan omassa syttyny vikavalo vaikka piuha irti. :wink:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
vesil
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 18:16
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vesil »

koistha kirjoitti:
vesil kirjoitti:Kahteen kertaan olen käyttänyt 9-5:n katsastuksessa niin, että virisofta on ollut paikallaan ja OBD testikin on tehty.
Joo, mutta sullahan olikin laillinen viritys, josta oli vain muutoskatsastus tekemättä. :lol:
Totta. Erottaakohan noita softia mitenkään OBDn kautta?? Esim. Maptunia ja Saab originaalia.
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Villi arvaus on, että katsastusviranomaisella ei ole OBD-arvojen perusteella mitään mahkua sanoa, että mikä softa on kyseessä. Eiköhän niitä kiinnosta tuossa OBD-mittauksessa lähinnä päästöarvot ja mahdolliset vikakoodit.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin