vahvistimelle herätevirta
vahvistimelle herätevirta
joo elikkä oisin pistämässä 9-5 saabbiin 10" subbaria takakonttiin, mutta en oikee tiedä noista johdotuksista, jos joku viisas vois laittaa mulle infoo subbarin ja vahvistimen asennuksest saabin alkuperäseen soittimeen.
eniten arvelluttaa tuo heräte virran saaminen vahvarille.
auton vm. on 1998
en ole mikää mahtava hifisti itse niin olisi kiva saada jotku ohjeet mahdollisimman pian
eniten arvelluttaa tuo heräte virran saaminen vahvarille.
auton vm. on 1998
en ole mikää mahtava hifisti itse niin olisi kiva saada jotku ohjeet mahdollisimman pian
Jep, ehkä helpoin, mutta äänenlaadullisesti ei välttämättä viisain tapa.9000CS... kirjoitti:Jos et ole vielä ostanut vahvistinta, niin helpoin tapa herätteen suhteen on ostaa vahvistin, joka ei vaadi erillistä herätettä, kun käytetään kaiutintasoista sisäänmenoa.
Laitetaas taas tuttu linkki, josta selviää orkkisvehkeiden ominaisuudet:
http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml
AS2 ja AS3 - paketissa jälkiasennusvahvarin herätteen saa orig. vahvarille tulevasta vihreästä piuhasta (liitin 12 kuvassa), siitä itsekin herätteen rosvosin.
Tuolla oma sepustus subbarin lisäämisestä -98 ysivitoseen:
http://saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php ... 6de2d32655
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vänkärin jalkatilassa oven etupuolella. Näkyy kivasti, kun irroitat kynnyslistan ja käännät mattoa sivuun. Siinä on liittimen edessä vielä parilla ruuvilla kiinnitetty suojarauta. Se irti, niin liitintä pääsee käpälöimäänvwkupla6 kirjoitti:jep. tällä pääsi jo paljon eteen päin, mutta missä tuo alkuperäne vahvari saabissa sijaitsee?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Itse asiassa en mitenkään, siellä ne kytkemättömät karvat kelluu edelleenvwkupla6 kirjoitti:miten vedit nuo rca kaapeli liitännät lopullisesti niin ettei häiriötä syntynyt?
Säädin tuon subbarin tason järjettömästä paukkeesta sopivaksi, jopa kasari-diskojumputukselle, niin eihän mitään häiriöitä ole kuulunut.
Mutta juu, mahdolliset häiriöt pitäis saada eliminoitua sillä, että takaovikanavien linjojen miinukset (brown/red ja orange/white) - merkityt piuhat maadoitetaan joko auton runkoon tai orig. vahvarin maapiuhaan.
HUOM. Ohjeet pätee vain siinä tapauksessa, että olet myös haaroittamassa signaalia takaovien ämyreille menevistä linjoista!
Näin se menee ulkomuistista. Tuli vaihdettua kojelaudalle asialliset koksut ja tuo subi + vahvari konttiin, niin senverta hyvin soi, että laiskuus iski
Ei ole nyt inspistä väkertää wanhoja hywiä kamoja autoon enenpää, levätköön varastossa...
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
No mitä se meinaa Saabin soittimessa?Sabaman kirjoitti:Jos kyseessä on kytkinlähtö, niin>Mimmi kirjoitti:NC No Contact eli ei kytketty.
NC on normal close, eli virrattomana kiinni,
NO on normal open eli virrattomana auki.
Näin se meidän sähkäreiden kielellä on aina ollut.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Eli aivan sama asia.Mimmi kirjoitti:Termos kirjoitti:Sabaman kirjoitti: Jos kyseessä on kytkinlähtö, niin>
NC on normal close, eli virrattomana kiinni,
NO on normal open eli virrattomana auki.
Näin se meidän sähkäreiden kielellä on aina ollut.
Kytkinlähtöä ei Saabin soittimessa ole.
NC on muuten minulle opetettu olevan avautuva kärki ja
NO sulkeutuva kärki.
C on common eli yhteinen kärki.
virrattomana kiinni = avautuva kärki (eli kosketin avautuu kun kelalle tulee jännite)
virrattomana auki = sulkeutuva kärki (eli kosketin sulkeutuu kun kelalle tulee jännite)
sori, oli ihan pakko
tuli niin ysiviismäinen olo
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Kelluva asennus on siitä hyvä että jos häiriöitä tulee ja johtojen pituus riittää, voi johtoja siirrellä paikasta toiseen ja paikallistaa jos vaikka jossain listan takana menis joku johto mistä häiriötä tulee.Termos kirjoitti:Itse asiassa en mitenkään, siellä ne kytkemättömät karvat kelluu edelleenvwkupla6 kirjoitti:miten vedit nuo rca kaapeli liitännät lopullisesti niin ettei häiriötä syntynyt?
Huono siitä että matkustajat ei koskaan tajua varoa kelluvia johtoja vaan vetävät niitä väkisin mukaan autoon mennessään ja autosta poistuessaan...