vahvistimelle herätevirta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

vahvistimelle herätevirta

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

joo elikkä oisin pistämässä 9-5 saabbiin 10" subbaria takakonttiin, mutta en oikee tiedä noista johdotuksista, jos joku viisas vois laittaa mulle infoo subbarin ja vahvistimen asennuksest saabin alkuperäseen soittimeen.
eniten arvelluttaa tuo heräte virran saaminen vahvarille.
auton vm. on 1998
en ole mikää mahtava hifisti itse niin olisi kiva saada jotku ohjeet mahdollisimman pian :oops:
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

otin äsken soittimen pois ja sieltä löyty neljä tyhjää paikkaa ja kannen paal oli kaavio jossa luki niitten tyhjien reikien kohdalla NC mitä nuo mahtaa tarkottaa
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Jos et ole vielä ostanut vahvistinta, niin helpoin tapa herätteen suhteen on ostaa vahvistin, joka ei vaadi erillistä herätettä, kun käytetään kaiutintasoista sisäänmenoa.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

9000CS... kirjoitti:Jos et ole vielä ostanut vahvistinta, niin helpoin tapa herätteen suhteen on ostaa vahvistin, joka ei vaadi erillistä herätettä, kun käytetään kaiutintasoista sisäänmenoa.
Jep, ehkä helpoin, mutta äänenlaadullisesti ei välttämättä viisain tapa.

Laitetaas taas tuttu linkki, josta selviää orkkisvehkeiden ominaisuudet:

http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml

AS2 ja AS3 - paketissa jälkiasennusvahvarin herätteen saa orig. vahvarille tulevasta vihreästä piuhasta (liitin 12 kuvassa), siitä itsekin herätteen rosvosin.

Kuva

Tuolla oma sepustus subbarin lisäämisestä -98 ysivitoseen:

http://saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php ... 6de2d32655
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

jep. tällä pääsi jo paljon eteen päin, mutta missä tuo alkuperäne vahvari saabissa sijaitsee?
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

miten vedit nuo rca kaapeli liitännät lopullisesti niin ettei häiriötä syntynyt?
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

vwkupla6 kirjoitti:jep. tällä pääsi jo paljon eteen päin, mutta missä tuo alkuperäne vahvari saabissa sijaitsee?
Vänkärin jalkatilassa oven etupuolella. Näkyy kivasti, kun irroitat kynnyslistan ja käännät mattoa sivuun. Siinä on liittimen edessä vielä parilla ruuvilla kiinnitetty suojarauta. Se irti, niin liitintä pääsee käpälöimään :wink:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

vwkupla6 kirjoitti:miten vedit nuo rca kaapeli liitännät lopullisesti niin ettei häiriötä syntynyt?
Itse asiassa en mitenkään, siellä ne kytkemättömät karvat kelluu edelleen :lol:

Säädin tuon subbarin tason järjettömästä paukkeesta sopivaksi, jopa kasari-diskojumputukselle, niin eihän mitään häiriöitä ole kuulunut.

Mutta juu, mahdolliset häiriöt pitäis saada eliminoitua sillä, että takaovikanavien linjojen miinukset (brown/red ja orange/white) - merkityt piuhat maadoitetaan joko auton runkoon tai orig. vahvarin maapiuhaan.
HUOM. Ohjeet pätee vain siinä tapauksessa, että olet myös haaroittamassa signaalia takaovien ämyreille menevistä linjoista!

Näin se menee ulkomuistista. Tuli vaihdettua kojelaudalle asialliset koksut ja tuo subi + vahvari konttiin, niin senverta hyvin soi, että laiskuus iski :oops:
Ei ole nyt inspistä väkertää wanhoja hywiä kamoja autoon enenpää, levätköön varastossa...

Kuva
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Mimmi kirjoitti:NC No Contact eli ei kytketty.
Jos kyseessä on kytkinlähtö, niin>
NC on normal close, eli virrattomana kiinni,
NO on normal open eli virrattomana auki.

Näin se meidän sähkäreiden kielellä on aina ollut.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Sabaman kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:NC No Contact eli ei kytketty.
Jos kyseessä on kytkinlähtö, niin>
NC on normal close, eli virrattomana kiinni,
NO on normal open eli virrattomana auki.

Näin se meidän sähkäreiden kielellä on aina ollut.
No mitä se meinaa Saabin soittimessa?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Mimmi kirjoitti:
Termos kirjoitti:
Sabaman kirjoitti: Jos kyseessä on kytkinlähtö, niin>
NC on normal close, eli virrattomana kiinni,
NO on normal open eli virrattomana auki.

Näin se meidän sähkäreiden kielellä on aina ollut.

Kytkinlähtöä ei Saabin soittimessa ole.
NC on muuten minulle opetettu olevan avautuva kärki ja
NO sulkeutuva kärki.
C on common eli yhteinen kärki.
Eli aivan sama asia.
virrattomana kiinni = avautuva kärki (eli kosketin avautuu kun kelalle tulee jännite)
virrattomana auki = sulkeutuva kärki (eli kosketin sulkeutuu kun kelalle tulee jännite)

sori, oli ihan pakko :P
tuli niin ysiviismäinen olo :D
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Niipä ja näin.

Onkos tietoa millä puolella bensapumppua kohon kuuluu olla? Kun pumppu on palasina niin sen saa vissiin kahteen eri asentoon.
Kasasin sen ulkomuistista ja nyt tuntuu siltä, että se on väärään suuntaan.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Termos kirjoitti:
vwkupla6 kirjoitti:miten vedit nuo rca kaapeli liitännät lopullisesti niin ettei häiriötä syntynyt?
Itse asiassa en mitenkään, siellä ne kytkemättömät karvat kelluu edelleen :lol:
Kelluva asennus on siitä hyvä että jos häiriöitä tulee ja johtojen pituus riittää, voi johtoja siirrellä paikasta toiseen ja paikallistaa jos vaikka jossain listan takana menis joku johto mistä häiriötä tulee.
Huono siitä että matkustajat ei koskaan tajua varoa kelluvia johtoja vaan vetävät niitä väkisin mukaan autoon mennessään ja autosta poistuessaan...
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

niinpä :)
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Vastaa Viestiin