Hirsch Performance Upgrade to Aero 04-05 - kokemuksia?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Aeroman
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 13:05
Paikkakunta: Oulu

Hirsch Performance Upgrade to Aero 04-05 - kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Aeroman »

Suunnittelen ks. paketin asennuttamista 9-5 Aerooni vuodelta 2005.

Haluaisin kuitenkin kuulla ensin viisaampia joilla on kokemusta sekä Aerosta sekä ennen Hirsch - paketin asennusta että sen jälkeen(http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... E280008251).

1) Kokemuksia ks. Hirsch - paketista Aerossa (alusta, tehot, ajettavuus yms.)
2) Asennuspaikka - ja kokonaishinta
Black Aero (2005)
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Taitaa olla aika harvassa Suomessa käytettyyn 9-5:seen asennetut Hirsch setit (poislukien perus chippaukset). Kallis setti.

Itselläni on Stage 3:nen Aerossa, joka paperilla lupaa paremman väännön kuin tuo 280hp Hirsch setti. Dynossa en ole käynyt, enkä ajanut useita tunteja autolla kaasu pohjassa :) Töihin autolla kuitenkin just ja just ehtii :)

Asennuttamani Stage 3:sen hinta on töineen edullisempi kuin tuo Hirsch:n setti ilman veroja. Procar Sevicessä asennus suoritettiin. Aikaa meni n. puoli päivää ja sekin olisi mennyt nopeammin jos ei oltaisi laitettu tupla ulostuloja pakoputkille.

Hirsch on varmasti hyvä vaihto ehto, jos auton takuut haluaa pitää & muutos katsastaa auton.

Tuskin normaali ajossa itse ajettavuudessa suuriakaan eroja muihin Stage 3:siin on. Järeämmässä Hirsch setissä, jossa jarrut menee uusiksi varmaan on eroa auton pysähtymisen suhteen.

Seuraava autoni tulee olemaa tuontiauto, jossa tuo Hirsch:n kalliimpi setti on valmiiksi asennettuna. Liian kallis asennuttaa jälkikäteen.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Hirsch Performance Upgrade to Aero 04-05 - kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Termos »

Aeroman kirjoitti:Suunnittelen ks. paketin asennuttamista 9-5 Aerooni vuodelta 2005.

Haluaisin kuitenkin kuulla ensin viisaampia joilla on kokemusta sekä Aerosta sekä ennen Hirsch - paketin asennusta että sen jälkeen(http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... E280008251).

1) Kokemuksia ks. Hirsch - paketista Aerossa (alusta, tehot, ajettavuus yms.)
2) Asennuspaikka - ja kokonaishinta
Kysäseppä tuon pirssin myyjältä vinkkejä :wink:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=57761
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2571
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 06:37
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja 2571 »

[quote="eklunto1"]Taitaa olla aika harvassa Suomessa käytettyyn 9-5:seen asennetut Hirsch setit (poislukien perus chippaukset). Kallis setti.

Mulla ei ole kokemuksia 95:n "perus-Aerosta", sillä autossani oli alun perin jo 305 heppainen Hirsch. Eli en voi verrata eroavuuksia, mutta jotain voin sanoa omasta "kotterostani" perstuntemukseltani (tietysti kaikki arvostavat eri asioita, kuka mukavuutta, kuka ärhäkkää menoa, jne. Eli mun mielipiteeni ovat vain mun mielipiteitäni ja ne varmasti poikkeavat joidenkin ajatuksista) .

Ajattelin alussa, että Hirsch on alustaltaan liian epämukavan kova, renkaat liian matalat ja meluisat, liikaa heppoja, eli auto hakee omille teilleen kun painaa kaasua, alle ei mahdu edes nastarenkaita, jne. Eli auto olisi liian "urheilumainen" Suomen kuoppasiin ja mutkaisiin teihin sekä talvioloihin. Yllätyin kuitenkin positiivisesti kun kävin muutamia vuosia sitten koeajamassa auton ja nyt mulla on ollut se n. parin vuoden ajan.

Autolla on mukava ohitella kun ei tarvitse etsiä pitkää suoraa, vääntöä on riittävästi, auto on toki meluisampi kuin joku muu auto, mutta mielestäni se ei haittaa. Jarrut on isot eli pysähtyy aika mukavasti. Auto ei hae uria kovinkaan helposti, eli tosi tyytyväinen olen ollut. Se mitä eniten arvostan on toi vääntö sekä tietysti se tehdastakuun säilyminen. Eli voin suositella Hirschiä.

Mitä hintaan tulee, niin uutena tää on tosi kallis (en ostaisi uutena), mutta itse ostin auton vajaan vuoden ikäisenä (ajettu 18 000 km) ja hinta oli tippunut tosi mukavasti (itselläni oli entinen auto 9-3 Aero ja muistaakseni Hirsiin jouduin maksamaan väliä enemmän vain muutamia tuhansia euroja verrattuna siihen, että olisin ostanut vastaavanlaisen perusAeron Hesasta. Eli sain omastani enemmän omalla paikkakunnallani ja todellakin Hirsch ei ollut säilyttänyt arvoaan kovinkaan hyvin). Eli siihen nähden onnistunut kauppa.

Että sellaisia kokemuksia minulta.
t: 2571
Ford Taunus, 205 GTI Peugeot,
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

OT: Virossa olisi yksi 305 heppainen tarjolla aika kohtuuhintaan.
http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

ja toinen 2.0T 184kW! ? Hirschin korisarjalla ja penkeillä.

http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

OT: Toi Viron Aero on SIISTI. Just oikealla nokalla, uusi keula ei miellytä minua palaakaan. :) Navigointi puuttuu.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Aeroman
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 13:05
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Aeroman »

Kiitokset kommenteista!

Sain juuri Hirsch-paketin tarjouksen asennettuna, Oulun Aineelta, hintaan 5600€. Täytyy miettiä kahdesti tuota. Ehkäpä sitten seuraava Aero on valmiiksi Hirsch powered...

Stage 3 tuntuu viestien perusteella olevan lähes puolet halvempi. Täytyypä googlata jotta saa selville pakettien erot.
Black Aero (2005)
Vastaa Viestiin