9-5:n markkinahinta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
kooamas
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:24

9-5:n markkinahinta

Viesti Kirjoittaja kooamas »

Olen ajatellut ostaa 9-5 2.3t:n, luultavasti vuosimallia -99 tai korkeintaan -00, automaattilaatikolla ja max. 100 tkm ajettuna. Mikä on realistinen markkinahinta tällaiselle autolle? Liikkeiden pyynnit ovat kyllä aika katossa, mutta onko jollain kokemusta niistä todellisista kauppahinnoista?

Ja miltä vaikuttaa vastaavan 9-5:n ulkomailta tuonnin kannattavuus? Onko joku juuri tuonut tai muuten tehnyt vertailua tuollaisen tuonnin järkevyyteen liittyen? Vastavia autoja varmasti ainakin olisi esim. Ruotsissa vaikka muille jakaa..

Kiitoksia kommenteista!
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Myin oman 9-5 2.3 -99 vagonin aj.80000 tkm tammikuussa ja totesin että lähes "ilmaiseksi" piti antaa eli + 20.000 € , liikeiden pyynit oli tuolloin 25-29 mutta näkyy olevan samat autot edelleen myymättä. Oma mielipiteeni on että jos tuollaista -99 etsit niin ei hinta saa paljon yli 20 t € olla.
Ruotsista tai Saksasta tuominen kannattaa vähän uudemman kohdalla, mutta ei enää -99 kohdalla sillä pyynnit ovat noin 12 € ja verot varmaankin noin 8 t € max 100 tkm ajettuilla
Itse toin -02 aero vagonin ja odottelen max 13 t € verolappua (uuden aeron autovero ilman alv: 14 t €)
kaverin -00 aerosta verot 10 t € syksyllä -03
Katso tullin sivuilta verotetuista autoista esim :
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... /index.jsp
Tässä yksi esimerkki saksasta 1 om ja hyvin varusteltu mutta mielestäni liian kallis veroineen suomeen tuotuna,näkyy olevan hintapyynti eli voipi saada vähän alaspäin hintaa:
http://www.autoscout24.de/home/index/de ... thb1znti3v
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
kooamas
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:24

Viesti Kirjoittaja kooamas »

Samassa threadissä voisin kysyä, että onko 9-5:sta järkevämpi ostaa 2.3-kone vai 2.0-kone? Tuo tasapainoakselin ketjuongelma tuntuu vaivaavan yleisestikin noita suurempia koneita, mutta onko 2.0-koneessa samanlainen rakenne? Tonnarin koneista olen ymmärtänyt, kaksilitrainen on niistä parempi kone, koska kakkosessa ei tasapainoakseliongelmaa ole, mutta onko näin myös 9-5:n koneessa (joka tietääkseni hyvin pitkälle vastaa uudempien tonnareiden konetta)?

Kiitti vastauksistanne!
Jaape
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: La Marras 29, 2003 20:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jaape »

94-> myös 2 litraisiin tonnarin koneisiin tuli tasapainoakselit. Eli siis myös 9-5:n 2.0-koneissa on tasapainoakselit.
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, CSE 2.3T -94, OG9-3 -99
kooamas
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:24

Viesti Kirjoittaja kooamas »

Jaape kirjoitti:94-> myös 2 litraisiin tonnarin koneisiin tuli tasapainoakselit. Eli siis myös 9-5:n 2.0-koneissa on tasapainoakselit.
Ok! Useimmiten noista tasapainoakseliongelmista raportoidaan kuitenkin vain 2.3-koneiden yhteydessä, onkohan niin, että suuremmassa koneessa tuo vika jostain syystä on yleisempi kuin 2.0-koneessa..?

Tuon ketjuongelman kuulemma kuulee ihan hyvin korvallakin moottoria kuunnellessa, mutta valitettavasti en ainakaan itse omaa moista sävelkorvaa, että osaisin lähteä mahdollista vikaa tai kulumaa sillä perusteella paikallistamaan.
Vastaa Viestiin